Amsterdam, 12 november 2012 – Zakelijke
klanten van banken vinden een soepel onboarding-proces en positieve klantenservice-ervaringen
van cruciaal belang. Dit is een van de resultaten uit onafhankelijk onderzoek
in opdracht van Pegasystems Inc. (NASDAQ: PEGA), marktleider op het gebied
van Business Process Management (BPM) en Customer Relationship Management (CRM)-oplossingen.
Het onderzoek toont verder aan dat het integreren van onboarding en klantenservice
met sales force automation aanzienlijke efficiëntieverbeteringen oplevert.
Het onderzoek werd in oktober uitgevoerd door TechValidate, een onafhankelijk onderzoeksbureau. 3170 managers van zakelijke/wholesale banken werden ondervraagd over de kracht van het integreren van sales force automation-tools met treasury onboarding. De resultaten:
à
Ruim
een derde van de respondenten (34%) typt handmatig data over van sales- naar
onboarding-tools. 51% daarvan geeft aan dat slechts enkele gegevens automatisch
worden ingevuld. Dat resulteert in extra arbeidskosten, minder snelle
afhandeling en problemen met data-integriteit.
à
Bijna
acht op de tien respondenten (78%) zegt dat hun organisaties de verkoop aan
bestaande klanten zou kunnen verhogen met tenminste 20% als sales force
automation, onboarding-applicaties en klantenserviceprocessen naadloos
geïntegreerd waren.
à
Ongeveer
de helft (47%) vindt dat de belangrijkste tekortkoming van hun huidige sales
force automation-tools van andere leveranciers is dat zij klantgegevens niet in
real-time kunnen zien en geen vragen of klantverzoeken kunnen initiëren.
Pega-technologie,
zoals de Pega Sales Force Automation-oplossing, integreert niet alleen
de informatie over klantrelaties, maar automatiseert ook business-gedreven
processen. Dit verbetert zowel de sales- als de onboarding-cyclus. Customer
onboarding, waarbij vaak verschillende gescheiden bronnen voor het handmatig
invoeren van klantgegevens worden gebruikt, kan tijdrovend en foutgevoelig
zijn. Met Pega worden banken klantgerichter, waarbij zij deze complexiteit omzetten
in concurrentievoordelen.
Ron Wellman, Industry Principal, Commercial Banking bij Pegasystems:
"In de
afgelopen jaren heeft deze sector zich gericht op het outsourcen en
automatiseren van processen, zoals onboarding (met EBAM) en klantenservice, of
op het creëren van business agility met cloud gebaseerde salestools. Pega is
ervan overtuigd dat het realiseren van een aanzienlijke ROI nu mogelijk is door
de focus op klantbeleving gedurende de hele levenscyclus te verhogen; waar mogelijk
met de inzet van automatisering en self-service. Door sales, onboarding,
dienstverlening, KYC/FATCA, case management en betalingsvoorwaarden te
integreren, geven we banken de ultieme klantgerichte oplossing om voorop te
lopen in deze zeer competitieve omgeving."
Pegasystems, Viñoly Building, Claude
Debussylaan 20b, 1082 MD Amsterdam
Telefoon: 020 3057490, Website: www.pega.com.
Over Pegasystems
Pegasystems, leider in Business Process Management en Customer Relationship Management (CRM)-oplossingen, ondersteunt organisaties bij het verbeteren van customer loyalty, het genereren van nieuwe business en het verbeteren van productiviteit. Onze gepatenteerde Build for Change® technologie versnelt de ontwikkeling van kritische bedrijfsapplicaties door zakelijke doelstellingen direct vast te leggen, zonder handmatig te hoeven programmeren. Pegasystems' flexibele on-premise en cloud gebaseerde oplossingen maken het voor klanten mogelijk om snel te kunnen inspelen op veranderende marktomstandigheden om de concurrentie te snel af te zijn. Meer informatie over Pegasystems is te vinden op: www.pega.com.
Voor redactionele informatie:
Influx PR –Gerline
van Wijnen / Corrie Lalkens – tel: 055 366 3034, e-mail: pega@influx-pr.com.
Telefoon: 020 3057490, Website: www.pega.com.
Over Pegasystems
Pegasystems, leider in Business Process Management en Customer Relationship Management (CRM)-oplossingen, ondersteunt organisaties bij het verbeteren van customer loyalty, het genereren van nieuwe business en het verbeteren van productiviteit. Onze gepatenteerde Build for Change® technologie versnelt de ontwikkeling van kritische bedrijfsapplicaties door zakelijke doelstellingen direct vast te leggen, zonder handmatig te hoeven programmeren. Pegasystems' flexibele on-premise en cloud gebaseerde oplossingen maken het voor klanten mogelijk om snel te kunnen inspelen op veranderende marktomstandigheden om de concurrentie te snel af te zijn. Meer informatie over Pegasystems is te vinden op: www.pega.com.
Voor redactionele informatie:
Influx PR –
Achtergrondinformatie:
à
Voor meer informatie over Pega’s oplossingen voor zakelijk
bankieren: http://pega.com/solutions/by-industry/financial-services/corporate-and-investment-banking
à
Waarom Pega leider is in Treasury Onboarding: http://pega.com/resources/idc-marketscape-north-america-treasury-onboarding-2012-vendor-assessment
Geen opmerkingen:
Een reactie posten