Portfolio
VL IT Specialisten complementeert dienstverlening Solipsisgroep
VL IT
Specialisten is met ingang van 1 januari 2014 samen met de ICT-beheertak van
Solipsis in de markt gezet als ‘Solipsis Managed Services’. Volgens Wim
Buitenhuis, algemeen directeur van de Solipsisgroep past dit volledig in het
streven van de Solipsisgroep om een fullservice dienstverlener te zijn. “We
zetten daarbij sterk in op een dienstverlenend concept, waarbij de klanten geen
omkijken meer hebben naar de belangrijkste onderdelen binnen hun ICT- en
informatiebeheeromgeving. Zeker met betrekking tot dienstverlening op het
gebied van ICT infrastructuur en -beheer willen we hoog inzetten. Daar zit de
groei in de toekomst.”
De Managed Services
activiteiten in ICT Beheer, ICT Consultancy, Software Onderhoud en Ontwikkeling
worden vanuit de vestiging in Zaltbommel uitgevoerd. De producten en diensten
op het gebied van cloud en hosting services, monitoring en virtualisatie spelen
direct in op de ontwikkelingen in de markt. Buitenhuis: “Die gaat steeds meer
naar fullserviceconcepten, waarbij de klant ervoor kiest om het beheer en de
inrichting van zijn ICT-omgeving uit te besteden. Toenemende mobiliteit en
vraag naar security spelen ook direct in op de trend om het voortaan aan
specialisten over te laten. Het wordt steeds complexer. Hoe ga je om met BYOD
(Bring Your Own Device)? En met CYOD (Choose Your Own Device)? Hoe kun je je
mensen plaats- en tijdsonafhankelijk laten werken en toch veilig? Hoe staat het
met de eerstelijns support voor bijvoorbeeld je BI-systeem? Allemaal zaken waar
je je eigenlijk niet mee bezig wilt houden, maar je bent wel volledig afhankelijk
van die hele ICT-infrastructuur en -applicaties.”
Wim Buitenhuis ziet de toekomst met vertrouwen tegemoet: “De Solipsisgroep haalt nu zo’n 40% van zijn omzet uit beheerdiensten. Specialisten zoals wij worden steeds vaker opgeroepen om met een goed alternatief te komen en de klanten te ontzorgen ten aanzien van hun ICT vraagstukken. Het grootste voordeel voor de bedrijven zit in hun eigen toenemende productiviteit door een verbeterde ICT-infrastructuur, die met geen of weinig storing het werk doet. Zij hoeven zich niet (meer) bezig te houden met iets wat niet hun kernactiviteit is, maar wel noodzakelijk voor de juiste ondersteuning. Wij zorgen dat alles werkt en dat ze ermee kunnen blijven werken. Zij kunnen dus doorgaan, terwijl de dienstverlening naar hun klanten optimaal is en blijft.”
Geen opmerkingen:
Een reactie posten