Davinci: binnen 10 jaar
uitgegroeid tot succesvol miljoenenbedrijf
Amsterdam – 19 maart 2014 – Het
succes van procesoptimalisatie en elimineren van menselijke interactie in de
belangrijkste bedrijfsprocessen, heeft ertoe geleid dat Davinci het principe
van Straight Through Processing ook in andere dan de financiële markt gaat
introduceren. Telecom en energie staan daarbij bovenaan op het verlanglijstje
van de ambitieuze softwareontwikkelaar en dienstverlener.
CEO Jan Lamber Voortman van
Davinci Products is enthousiast over de ontwikkeling die Davinci nu doormaakt.
‘We zijn vanaf 2001 en ondanks de crisis van de laatste jaren, fors gegroeid
tot een internationaal opererend bedrijf, met zo’n 200 medewerkers en een
gestaag groeiende omzet en winst, die voor een belangrijk deel weer wordt
geïnvesteerd in ontwikkeling van onze producten. We begrijpen de business van
onze klanten en weten aan welke spelregels we moeten voldoen. Daarnaast hebben
we gespecialiseerde en innovatieve producten en beschikken over de
software-ontwikkelcapaciteit om nieuwe opkomende wensen bij klanten snel in te
vullen. De software-bouwstenen zijn zover doorontwikkeld dat nieuwe kansen in
de markt meteen kunnen worden opgepakt door onze klanten. Daarmee creëer je
grote ‘business value’ voor de klanten.’
Processen optimaliseren
Davinci heeft met Tendata,
Document Text Analyzer (DTA), Fraude Preventie Systeem (FPS) en Business
Process Engine (BPE) een aantal ‘key products’ die organisaties op weg kunnen
helpen hun processen te optimaliseren. Voortman: ‘Alles wat je doet moet leiden
tot toegevoegde waarde en lagere kosten voor de klant. Het elimineren van
menselijke handelingen in de kritische bedrijfsprocessen staat daarbij
centraal. Want die mensenhanden zorgen voor de meeste vertraging en fouten.’
Automatiseren validatie en
beoordeling
‘Het optimaliseren en
automatiseren van processen, inclusief validatie van gegevens en beoordeling
van content die in die processen noodzakelijk zijn, scheelt een organisatie
veel tijd en geld. Het scheelt bovendien fouten,’ aldus Voortman. ‘Al onze
producten spelen daarop in en vormen samen een soort bouwdoos. Met de
bouwstenen in die bouwdoos kun je je organisatie naar een hoger niveau tillen.
Het doel is echter altijd om de oplossingen voor de klant laagdrempelig te
houden. Voor hem mag het een soort ‘black box’ zijn: een oplossing die voor
zijn organisatie werkt, op zijn business is afgestemd en er het maximale uit
haalt. Met de producten die wij blijven ontwikkelen, kan hij steeds weer nieuwe
oplossingen bouwen die hem helpen zijn organisatie verder op te stuwen.’
Nieuwe markten aanboren
Naast marktleider worden in de
financiële markt heeft Davinci meer ambities. Voortman: ‘In andere markten,
zoals telecom en energie, zijn we hard bezig om diezelfde business value te
creëren met onze diensten en producten, net als in de financiële markt. Met de
bestaande producten als basis om (nieuwe) innovatieve oplossingen te bouwen,
ben ik ervan overtuigd dat we daar ook gaan slagen.’
Over Davinci
Davinci is een ervaren
ICT-adviesorganisatie en specialist in softwareoplossingen voor
procesautomatisering in de financiële sector. Davinci staat voor resultaat
behalen voor haar klanten en onderscheidt zich door betrouwbaarheid en
pragmatisch en innovatief werk. Davinci is actief in diverse markten, waaronder
de financiële dienstverlening, notariaat en membership organisaties. Davinci is
goed in het oplossen van complexe bedrijfsvraagstukken rondom proces- en
ketenoptimalisatie, project- en programmamanagement, softwareontwikkeling en
implementatie.
Davinci is opgericht in 1991, waarbij
in Bratislava (Slowakije) de softwareontwikkeling plaats vindt. Onder de medewerkers bevinden zich ruim 50 business consultants.
Contact:
Dirk Jan Lassing - Marketing &
Sales Davinci
T +31 (0)20 550 37 50 - M +31 (0)6
28 46 98 93 - F +31 (0)20 550 37 55
Geen opmerkingen:
Een reactie posten