maandag 27 juni 2016

Self Check-Out (SCO) oplossing van Toshiba Tec live bij DEEN Supermarkten

Houten/Castricum, 27 Juni 2016 - DEEN Castricum is het eerste DEEN filiaal dat de Selfservice check-out oplossing van Toshiba Tec - Self Check Out (SCO) - heeft ingevoerd. Onder de naam ‘DEEN Selfservice'  introduceert DEEN deze nieuwe manier van winkelen aan de DEEN klanten. Klanten hebben aan het einde van de shopping trip een keuze tussen een traditionele lijnkassa en de nieuwe Selfservice kassa. Zij kunnen bij één van de drie in gebruik genomen Selfservice punten zelfstandig hun boodschappen afrekenen. Het persoonlijk contact en de klantvriendelijkheid wordt gewaarborgd door de inzet van een DEEN hostess.
Het proces: zodra de klant klaar is met winkelen en er wordt gekozen voor afrekenen aan de Selfservice check-out wordt via start de transactie gestart. De klant scant de producten en eventuele bonnen, zoals flessenbonnen. Producten die men niet kan scannen, worden opgevraagd door middel van een pictogram. Alle elementen worden op deze wijze direct verrekend. De klant rekent uiteindelijk middels PIN af. Dit kan indien gewenst met een contactloze betaling.
Martina Balm, Manager kassazaken en bestandsbeheer bij DEEN Supermarkten: "De invoering van het Selfservice concept als extra service aan onze klanten draagt bij aan ons eigentijdse karakter. Daarbij is boodschappen doen elke dag een feest en er is iets te kiezen voor onze klanten. Er is gekozen om een hostess in te zetten die de ondersteuning verleent en de leeftijdscontrole uitvoert, maar ook het persoonlijke contact waarborgt. Na een uitvoerige evaluatieperiode is besloten om nog voor deze zomer de filialen in Heemskerk, Zaandam en Almere net zo als Castricum in te richten.
Thorsten Seeburger, Supermarktmanager DEEN Castricum: "Het mooie van deze Selfservice check-out is dat wij hiermee onze klanten een extra service bieden. Voor onze hostess die de drie Selfservice check-outs bedient is het leuk om interactie te hebben met onze klanten. Het is voor ons niet alleen technisch een innovatie, maar het biedt onze vaste klanten direct het voordeel van snelheid en gemak tijdens het winkelen."
Jean-Paul Lardenoye, Sales Manager Retail Nederland bij Toshiba Tec:"Toshiba Tec werkt nauw samen met retailers aan hetzelfde doel: het creëren van innovatieve oplossingen die de waarde van retailorganisaties laat stijgen. Wij bekijken steeds opnieuw hoe retailers kunnen inspelen op nieuwe trends en het veranderlijke consumentengedrag. Wij zijn als Toshiba Tec zeer verheugd de SCO-oplossing bij DEEN Supermarkten te mogen introduceren. Het enthousiasme bij alle partijen geeft enorm veel energie om continu het veranderende traditionele kassalandschap te blijven innoveren".
Voor redactionele informatie: Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met TOSHIBA TEC Netherlands Retail Information Systems N.V. Duwboot 31, 3991 CD HOUTEN, Telefoon: +31 (0)30-6348602,
Gerben.vanScherrenburg@toshibatec-eu.nl
www.toshibatec.nl







Over Toshiba Tec Corporation:
Toshiba Tec Corporation, vierde op 21 februari 2015 zijn 65e verjaardag en is één van de belangrijkste bedrijven in de Toshiba-groep op het vlak van digitale producten. Het bedrijf is wereldwijd actief en zijn gamma bestaat uit POS- (Point of Sales) systemen voor de retailsector (grootste marktaandeel in Japan), barcode printing- en RFID- (Radiofrequentie-identificatie) systemen voor productieomgevingen, logistiek en retail, en MFP (Multi-Functional Printer) voor kantoorgebruik. TOSHIBA TEC Corporation blijft nieuwe producten ontwikkelen voor efficiënte bedrijfsprocessen en mikt daarbij op innovatieve meerwaarde voor de klant.
Meer informatie is te vinden op de website: www.toshibatec.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten