Hoofddorp – 12 juni 2013 – Op 6 juni jl. beleefde de
jaarlijkse Benelux gebruikersconferentie van OpenText zijn vijfde editie in het
Evoluon. De nieuwe naam, OpenText EIM Day Benelux, weerspiegelt de verschuiving
van Content Management naar Enterprise Information Management (EIM). Meer dan
400 genodigden kwamen in Eindhoven bijeen voor een update over de nieuwste EIM-strategieën
en de visie van OpenText over hoe ‘business transformation’ verder uit te
rollen binnen organisaties. “EIM is een reis – vergelijkbaar met ERP in de
afgelopen decennia. Het gaat over het automatiseren van processen voor
ongestructureerde informatie en het samenbrengen van gestructureerde en
ongestructureerde informatie. Dit alles om kosten en complexiteit te
verminderen, gezonde zakelijke besluitvorming mogelijk te maken en de
concurrentiepositie te verbeteren”, aldus Christian Hadenius, Vice President
Sales, Noord-Europa.
Een gevarieerd programma met naast de keynotes-sessies,
in totaal 24 breakoutsessies, waaronder een aantal succesvolle klantcases van
onder andere: Akzo Nobel, Arval en Kiwa.
Kevin
Cochrane, Chief Marketing Officer van OpenText, sprak in zijn keynote over de ‘Digital
Transformation’ die organisaties op dit moment doormaken: “Om niet overweldigd te raken door de enorme hoeveelheden informatie,
is het van belang dat organisaties hun businessmodellen opnieuw bekijken.
Content is King en zal dit altijd blijven. Het beheren van informatie, waarvan
80% ongestructureerd, is en blijft dan ook cruciaal. De OpenText EIM-suite is
gebaseerd op de vijf strategische pilaren: Enterprise Content Management,
Business Process Management, Customer Experience Management, Information
Exchange en Discovery. EIM brengt structuur in het ongestructureerde.”
Walter
Köhler, Senior Vice President, Worldwide Professional Services bij OpenText,
behandelde in zijn keynote de innovaties binnen de vijf strategische pilaren
van de EIM-suite. “We hebben veel geïnvesteerd in businessapplicaties, want aan
alleen software heb je als organisatie niets. Binnen de ECM-pilaar lag de focus
bijvoorbeeld vooral op ‘mobility’ en bij CEM op social media-mogelijkheden. Maar
ook een hele nieuwe reeks van business-service-applicaties voor OpenText Assure
en betere integratie van Provision binnen de suite.”
De laatste plenaire
customercase van de dag was een levendige en heldere duopresentatie door de
heren Stéphane Haelterman en Laurent Bouziani van een van de grootste klanten
van OpenText: de Belgische Spoorwegen (NMBS) die hun ‘journey to EIM’ graag
wilden delen.
Feestelijke
afsluiting van de dag was de uitreiking van de Customer EIM Day Awards door
Simon Harisson (Senior Vice President Sales, EMEA). Er zijn drie klanten verkozen tot Best
EIM Project of the Year. De award voor ‘Best Practice’ ging naar KPN. De Global
Reach Award was voor Philips en de Most Innovative Award ging naar NMBS.
Ingrid
Bosman, Country Manager Benelux bij OpenText, kijkt terug op een succesvolle en
enerverende dag met een opkomst van ruim vierhonderd EIM-professionals. “EIM Day Benelux was de laatste in de rij
van de 22 events van OpenText wereldwijd. Een event met volop gelegenheid om te
netwerken, belangrijke OpenText-partners te ontmoeten en volledig op de hoogte
te zijn van onze EIM-roadmap. ”
EIM Day Benelux
werd mede mogelijk gemaakt door OpenText-Business Partners, zoals: Microsoft,
SAP, Delaware Consulting, Accenture, Capgemini, Deloitte, I.R.I.S., Nokavision,
The Consultancy Firm, Ariba, Cassia, One Fox en XCenter.
OpenText International
BV – Zuidtoren, Taurusavenue 15, 2132 LS Hoofddorp; Telefoon: +31 (0)23 5652333
Over
OpenText
OpenText
biedt Enterprise Information Management software waarmee bedrijven, ongeacht
hun grootte of marktsector, hun ongestructureerde bedrijfsinformatie kunnen
beheren, beveiligen en optimaal benutten zowel in hun datacenter als in de
cloud. Inmiddels gebruiken meer dan 50.000 organisaties OpenText-oplossingen ‘to unleash the power of their information’. Meer
informatie over OpenText: www.opentext.com
Voor redactionele
informatie en fotografie:
Geen opmerkingen:
Een reactie posten