donderdag 6 juni 2013

Pegasystems breidt voorsprong in real-time marketing uit



Amsterdam, 6 juni 2013Pegasystems, marktleider op het gebied van Business Process Management (BPM) en leidend leverancier van Customer Relationship Management (CRM)-oplossingen, komt met een nieuwe versie van zijn Next-Best-Action-Marketing (N-B-A-Marketing)-oplossing. Deze nieuwste marketingoplossing van Pega bevat veel real-time mogelijkheden voor cross-sell, upsell en klantbehoud, die kunnen leiden tot een verhoging van 400% van de offer conversion rates en een gemiddelde omzetverhoging per klant in dubbele cijfers. Een aantal van ’s werelds toonaangevende organisaties heeft dit inmiddels aangetoond. N-B-A-Marketing biedt deze functionaliteit via zowel inbound als outbound kanalen en zorgt er tegelijkertijd voor dat marketing strategieontwerp, uitvoering en monitoring zelf in de hand heeft.  

Pega’s Next-Best-Action-Marketing komt met een scala aan mogelijkheden die inspelen op of afgestemd zijn op de steeds veranderende behoeften van marketingorganisaties. N-B-A-Marketing biedt een rijke, intuïtieve gebruikerservaring, met best practices gebaseerd op twee decennia lange ervaring vanuit grote marketingorganisaties. Het wordt verder ondersteund door samenvoeging van decisioning, predictive analytics en casemanagementtechnologieën. Met deze mogelijkheden kunnen marketingmanagers en –analisten snel de beste klantstrategie bepalen, ontwerpen en uitvoeren voor elke situatie en ieder communicatiekanaal. Hierdoor is een mix mogelijk tussen traditionele campagnes en zowel contextuele als event gedreven real-time promoties. Het systeem past zich automatisch aan en zorgt voor een juiste balans tussen de doelen van de klant en van de onderneming om zo het best mogelijke resultaat van elke interactie te garanderen, via welk kanaal dan ook. N-B-A-Marketing is, zoals alle Pega-oplossingen, beschikbaar voor implementatie on-premise en in de Pega Cloud.

De nieuwste release van Pegasystems’ Next-Best-Action-Marketing omvat de volgende marketingfuncties:

·         Real-time event gedreven acties – Elke actie, of die nu het initiatief van een klant is of automatisch wordt getriggerd door een systeem, kan de meest passende tegenactie initiëren en leveren. Hiermee hebben organisaties het doen van relevante acties zelf in de hand. Dus of het nu gaat om een dynamische interactie tijdens het serviceverzoek van een klant, of om een mobiele klant die in de buurt van een bepaalde locatie komt: een dynamische gebeurtenis kan de beste actie triggeren.
·         Groep- en B2B-marketingmogelijkheden – Bedrijven kunnen aanbevelingen doen voor acties  die de meeste meerwaarde opleveren voor een verwante groep individuen, zoals huishoudens en business-to-business-to-consumer (B2B2C)-relaties. Op basis van veelvoorkomende acties van iedere individuele klant kunnen marketeers de meest aantrekkelijke en winstgevende actie bepalen, deze aggregeren voor de groep waar de klant deel van uitmaakt en op basis daarvan aanbevelingen doen op groepsniveau.  
·         Next-Best-Action voor sales en service – Dankzij de N-B-A-Marketing Adapter kunnen bedrijven direct binnen Pega’s Customer Process Manager en Pega’s SFA productaanbevelingen en -aanbiedingen doen ten dienste van cross- en upselling en klantbehoud. Zo kunnen ze elke interactie gerichter afstemmen op de klant en winstgevender maken voor het bedrijf.
·         Optimalisatie van het marketingprogramma – Organisaties kunnen bestaande predictive analytics on-demand inzetten om betere populaties te onderscheiden, de kosten en resultaten van een bepaald marketingprogramma te voorspellen en de uitvoering ervan te simuleren. Marketeers kunnen volledige programma’s uitvoeren waarmee ze hun klanten op ieder contactmoment aan zich binden, via zowel inbound als outbound kanalen.  
·         Interacties op basis van wensen en behoeften – Organisaties kunnen hun klanten betrekken in ‘what if’-scenario’s. Zo kan de beste actie aan de specifieke behoeften van iedere klant gekoppeld worden, voor zowel huidige als toekomstige behoeften. De oplossing vergelijkt verschillende scenario’s, definieert dynamische vraag-en-antwoordreeksen en presenteert ze op het scherm. Op deze manier vindt het systeem de juiste fit en is het in staat de beste actie voor te stellen.

"Wij zijn erg trots op deze innovatie en op de uitstekende rendementen die een aantal toonaangevende organisaties hebben gerealiseerd door Pega in te zetten voor hun marketingactiviteiten", aldus Alan Trefler, oprichter en CEO van Pegasystems. "Deze nieuwste release van Next-Best-Action-Marketing biedt een totaal nieuw niveau van marketingpersonalisatie en -prestaties. Organisaties kunnen nu de perfecte marketingstrategie bepalen en uitvoeren tijdens het gehele klanttraject en via elk communicatiekanaal. Het systeem kan de beste resultaten voorspellen en automatisch contextuele aanbiedingen voor cross-sell, upsell en klantbehoud geven. Bedrijven die gebruikmaken van Next-Best-Action-Marketing zullen een geweldige groei in de waarde van hun klantenbestand zien."

Pegasystems, Viñoly Building, Claude Debussylaan 20b, 1082 MD Amsterdam
Telefoon: 020 3057490, Website: www.pega.com.

Over Pegasystems
Pegasystems biedt toonaangevende organisaties een vernieuwende manier om hun klantervaring te optimaliseren en operationele processen te automatiseren. Onze gepatenteerde Build for Change®-technologie stelt zakelijke gebruikers in staat om bedrijfskritische systemen te creëren en te ontwikkelen. Pegasystems is erkend leider in business process management en staat ook op de ranglijst als leider in customer relationship management-software van toonaangevende analisten. Meer informatie over Pegasystems is te vinden op: www.pega.com.

Voor redactionele informatie:
Influx PR – Gerline van Wijnen / Corrie Lalkens – tel: 055 366 3034, e-mail: pega@influx-pr.com.

Overige bronnen:
·         Pega Next-Best-Action-Marketing Website
·         Pega Next-Best-Action-Marketing Datasheet
·         Whitepaper: Next-Best-Action-Marketing
·         Webcast: How to Optimize Your Customers’ Journey
·         Video: Bob’s Customer Journey

Geen opmerkingen:

Een reactie posten