Delft/Rotterdam, 21 september 2016 – Carerix,
leverancier van recruitment- en detacheringssystemen, is een samenwerking
aangegaan met creatief designbureau Online
Department uit
Rotterdam voor vernieuwing van de user interface van het Carerix softwareplatform.
Het ontwerp is gebaseerd op de designfilosofie ‘Material Design’ van
Google. Het nieuwe design van de Carerix interface oogt hierdoor logisch en
knoppen, tekstvlakken, animaties en transities voelen natuurlijk aan. Dit zorgt
voor een intuïtievere manier van werken gericht op de beste User Experience
voor zowel de recruiter, de kandidaat als de HR-manager.
UX-Design: de eindgebruiker centraal
Door toenemende digitalisering van de
maatschappij is het steeds belangrijker dat business-to-business applicaties
net zo gebruiksvriendelijk zijn als consumentgerichte toepassingen. “Om als
softwareleverancier uniek of onderscheidend te zijn in de markt is het dan ook
belangrijk om de eindgebruiker centraal te stellen en het design mee te nemen
in de technische ontwikkeling van je software”, weet Machiel Oskam,
directeur en een van de medeoprichters van Online Department uit ervaring. “Een
van onze specialismes is User Experience (UX) Design. Onze werkwijze is puur
gericht op het optimaliseren van de gebruikerservaring. Kenmerkend hierbij is
dat we altijd de eindgebruiker betrekken bij hetgeen we maken. Het gaat niet
alleen om ‘mooi’ maar meer om hoe een applicatie werkt; gebruiksvriendelijkheid
staat voorop.”
Meer focus
Carerix benaderde Online Department
met de vraag om ‘meer focus’. Er werd te veel functionaliteit
weergegeven op één scherm, terwijl niet alles werd gebruikt. Oskam: “Wij hebben
eerst een UX Expert Review uitgevoerd.
Hierbij kijken we vanuit onze eigen expertise naar de software. Vervolgens vragen
we om feedback van de eindgebruikers. We doen ook observaties om te kijken hoe
een gebruiker een bepaalde actie uitvoert en of het sneller en efficiënter kan.
Het aller moeilijkste is nog altijd om iets simpel te maken.”
Machiel Oskam is
tevreden over de samenwerking met Carerix: “We hebben de beste match met
klanten zoals Carerix die open staan voor de feedback van hun eindgebruikers.
Wij helpen IT-bedrijven om de dagelijkse frustraties die gebruikers ervaren weg
te nemen. De kracht van Carerix is dat ze luisteren naar de wensen en eisen van
hun gebruikers.”
Ook Reinald Snik, directeur van
Carerix is blij met het partnership: “Online Department is een
ontwerppartner die de psychologie van de interactie uitstekend begrijpt. Onze
nieuwe interface is volledig geoptimaliseerd en afgestemd op onze verschillende
doelgroepen. Wij ontwikkelen software met focus op de candidate experience
waarbij concepten als ‘mobile first’ centraal staan. Maar ook de customer en
user experience is van belang om ervoor te zorgen dat recruiters en hiring
manager zo optimaal mogelijk kunnen samenwerken via uiteenlopende devices. Stap
voor stap blijven wij in nauwe samenwerking met Online Department continu
verbeteringen doorvoeren op basis van feedback uit de markt.”
Geen opmerkingen:
Een reactie posten