Brakel, 16 november 2017 – ICT-dienstverlener Solipsis heeft bij Quamba People een naadloze migratie
gerealiseerd van QlikView naar Qlik Sense. Hierdoor beschikt Quamba nu over een
intelligente, selfservice BI-tool voor dynamische rapportages. Vanuit het basis
dashboard zijn eenvoudig overzichten te genereren die volledig individueel zijn
aan te passen. Het resultaat: één platform om de 150 monteurs die op dit moment
bij Quamba in dienst zijn, efficiënt en strategisch te kunnen begeleiden en
sturen.
Na het bijwonen van enkele workshops van Solipsis was Quamba People volledig overtuigd dat het tijd was om over te stappen. Martin Cramer, directeur en oprichter van Quamba People: “Qlik Sense is de toekomst! Het gaat bij Quamba om een behoorlijke hoeveelheid data: 900 regels per dag, ofwel ruim 6000 regels per week. Alle data is verzameld in Qlik Sense. We hoeven nu maar op één plek te kijken wanneer iemand in z’n auto zat, of hij heeft getankt, of hij uren heeft geschreven.”
Na het bijwonen van enkele workshops van Solipsis was Quamba People volledig overtuigd dat het tijd was om over te stappen. Martin Cramer, directeur en oprichter van Quamba People: “Qlik Sense is de toekomst! Het gaat bij Quamba om een behoorlijke hoeveelheid data: 900 regels per dag, ofwel ruim 6000 regels per week. Alle data is verzameld in Qlik Sense. We hoeven nu maar op één plek te kijken wanneer iemand in z’n auto zat, of hij heeft getankt, of hij uren heeft geschreven.”
Soepele migratie: met één druk op de knopDe migratie van QlikView
naar Qlik Sense is volgens Cramer heel soepel verlopen. “Het initiële datamodel
dat Solipsis had ontwikkeld was dusdanig dat het heel eenvoudig te migreren
was. Het heeft niet veel tijd gekost en we hebben er ook geen last van gehad
qua werkonderbreking. Op dag één is de software geïnstalleerd, dag twee is alle
data ingelezen en op dag drie konden we met één druk op de knop over.”
Een ander waardevol aspect van het Qlik Sense platform is dat de Quality Engineers binnen Quamba People, die de monteurs aansturen, zelf dingen terug kunnen kijken. Cramer: “Wij geven standaard een overzicht van de laatste acht weken, maar ze kunnen naar eigen behoefte een half jaar of jaar terug om bijvoorbeeld bepaalde trendlijnen te zien. Via een rechtenstructuur kunnen wij aangeven welke data wel/niet zichtbaar is. Self service BI is de reden waarom we voor Qlik Sense hebben gekozen. Maar als we ergens niet uitkomen of vastlopen dan staat Solipsis altijd voor ons klaar.”
Goossen de Bruin, Directeur van de Solipsisgroep: “Qlik propageert al langer dat de migratie van QlikView naar Qlik Sense relatief eenvoudig en snel kan verlopen. Het succesvol doorlopen traject bij Quamba People bewijst dit!”
Een ander waardevol aspect van het Qlik Sense platform is dat de Quality Engineers binnen Quamba People, die de monteurs aansturen, zelf dingen terug kunnen kijken. Cramer: “Wij geven standaard een overzicht van de laatste acht weken, maar ze kunnen naar eigen behoefte een half jaar of jaar terug om bijvoorbeeld bepaalde trendlijnen te zien. Via een rechtenstructuur kunnen wij aangeven welke data wel/niet zichtbaar is. Self service BI is de reden waarom we voor Qlik Sense hebben gekozen. Maar als we ergens niet uitkomen of vastlopen dan staat Solipsis altijd voor ons klaar.”
Goossen de Bruin, Directeur van de Solipsisgroep: “Qlik propageert al langer dat de migratie van QlikView naar Qlik Sense relatief eenvoudig en snel kan verlopen. Het succesvol doorlopen traject bij Quamba People bewijst dit!”
Over
Solipsis en Performance ManagementInformatiebehoefte ontstaat op
allerlei manieren en vanuit verschillende disciplines. Dat maakt structuur en
inzicht belangrijk. De specialisten van Solipsis beschikken daarom over
specifieke branchekennis zoals overheid & zorg, banken & verzekeraars,
handel, industrie & logistiek, media & telecom en zakelijke
dienstverlening en over gedegen functiekennis zoals inkoop, productie &
dienstverlening, financiën, planning & control, marketing & verkoop en
personeelszaken.
Al sinds 1990 biedt Solipsis een
uitgebreid pakket aan ICT-diensten en -producten aan de meest uiteenlopende
bedrijven en instellingen. De activiteiten zijn ondergebracht in drie
businessunits die elkaar waar nodig aanvullen: Performance Management, Managed
Services en Document Management.
Solipsis Performance
Management is onderdeel van de Solipsisgroep, waartoe ook Solipsis Managed
Services, IntraData en Holland House behoren. Voor meer informatie: zie www.intradata.nl, www.solipsis.nl, www.hollandhouse.com en www.solipsismanagedservices.nl
Geen opmerkingen:
Een reactie posten