Persbericht
Marktonderzoek ECM Insights 2017:
Hiërarchische bedrijven doen ‘t
slechter
Amsterdam / Berlijn, 27 november 2017 – Verspreide
informatie, systeemdiversiteit in informatiebeheer en de resulterende informatiesilo's
zijn immense uitdagingen voor 75 procent van de ondervraagde bedrijven in de
marktonderzoeksserie ECM Insights 2017, uitgevoerd door de SER-groep. De
snelheid van het delen van informatie en de veiligheid van samenwerking over de
hele linie heen hebben het meest te lijden van deze situatie.
Veel bedrijven
worstelen met een IT-applicatielandschap en infrastructuren die zich in de loop
der jaren hebben ontwikkeld. Volgens het SER-onderzoek gebruiken drie van de
vier reagerende bedrijven verschillende systemen alleen voor document- en
bedrijfsprocesbeheer. Het resultaat: chaotische archiveringsstructuren,
overbodige gegevensopslag en informatiesilo's.
"De situatie is alarmerend! Dit soort organisch gegroeid en heterogeen IT-landschap is slecht voor de efficiëntie. Het zijn juist deze informatiesilo's die het delen van informatie en projectsamenwerking verergeren - en dit heeft een negatief effect op intern teamwerk, net als op externe partners, leveranciers en klanten", legt Manfred Zerwas, Managing Partner van de SER-groep, uit.
"De situatie is alarmerend! Dit soort organisch gegroeid en heterogeen IT-landschap is slecht voor de efficiëntie. Het zijn juist deze informatiesilo's die het delen van informatie en projectsamenwerking verergeren - en dit heeft een negatief effect op intern teamwerk, net als op externe partners, leveranciers en klanten", legt Manfred Zerwas, Managing Partner van de SER-groep, uit.
ECM is belangrijk, zegt 85 procent
Een ander
belangrijk resultaat van de enquête: de meerderheid van de 1.826 responderende
CIO's, procesmanagers en IT-managers is zich goed bewust van wat er nodig is om
uit deze situatie te komen. Toch volgen ze niet consequent een strategie. Een
substantiële 85 procent van de respondenten ziet het belang van enterprise
content management als een strategische prioriteit om de hier genoemde
uitdagingen het hoofd te bieden. Slechts 41 procent streeft momenteel echter de
nodige ECM-platformstrategie na - op zijn minst op afdelingsniveau en nog niet
in het hele bedrijf. Nog eens 41 procent moet nog een ECM-strategie toepassen
en 18 procent is bezig met het formuleren ervan.
"ECM heeft
organisaties en middelgrote bedrijven bereikt en komt nu eindelijk uit de
schaduw van ERP, CRM, enzovoort. In bedrijven die
al decennialang en multifunctioneel samenwerken, is ECM veel meer verspreid dan
in bedrijven die nog steeds grotendeels opereren in termen van
hiërarchieën", aldus Zerwas.
Over de SER Group:
Het bedrijf SER
- Grootste Europese softwareleverancier voor enterprise content management *
- Een van de top vijf software-only ECM-leveranciers wereldwijd
- Door de eigenaar geleid bedrijf
- Software "Made in Germany"
- Een "Visionary" in Gartner's Magic Quadrant for Content Services Platforms (CSP)
- "Strong Performer" in Forrester's ECM WavesTM
- Meer dan 550 medewerkers
- Meer dan 2,000 klanten wereldwijd; de helft in de DAX 30
- Grootste ECM-ontwikkelteam in Europa
De Doxis4 software
- Gestandaardiseerde ECM-software voor grote bedrijven, middelgrote ondernemingen en overheidsdiensten
- Een uniform ECM-, BPM- en collaboration platform met
- uitgebreid metadata management
- talrijke horizontale en verticale oplossingen
- hybride BPM voor alle bedrijfsprocessen - van ad hoc tot zeer gestructureerd
- samenwerkingscomponenten voor veilig informatie delen, zowel intern als met externe partners
* Volgens de meest recent gepubliceerde cijfers over de omzet, brutowinst, bedrijfsresultaat en aantal werknemers Meer informatie: www.ser-solutions.nl
Noot voor de redactie:
Voor redactionele informatie kunt u contact opnemen met Influx PR, Jakob Brons, telefoon: 055 3663034 of e-mail: ser@influx-pr.com
Voor redactionele informatie kunt u contact opnemen met Influx PR, Jakob Brons, telefoon: 055 3663034 of e-mail: ser@influx-pr.com
Geen opmerkingen:
Een reactie posten