Snelgroeiende onafhankelijke feedbacktool met focus op recruitment en staffing nu realtime gekoppeld met Carerix-platform
Carerix,
leverancier van recruitmentoplossingen voor corporate recruiters en
intermediairs, introduceert reputatiemanagement en realtime feedback via SMS en
e-mail dankzij de samenwerking met Ratecard. Nu
Ratecard binnen het Carerix-platform is geïntegreerd kunnen Carerix-klanten
binnen enkele klikken in ieder stadium van hun recruitment- en/of
staffingproces realtime feedback verzamelen op de automatische piloot.
Carerix-klanten kunnen bovendien hun reputatie managen door zelf te kiezen om
deze feedback intern te houden of te publiceren in de vorm van een referentie
via zoekmachines en sociale media.
Bedrijfsprestaties optimaliseren
Ratecard is een snelgroeiend bedrijf dat
in oktober 2016 is opgericht door Robbie Sakkers (1989) en Jeroen Sakkers
(1987). De broers zijn al meer dan tien jaar samen actief als ondernemer.
Robbie Sakkers, CEO van Ratecard: “Het is onze missie om bedrijven te helpen
iedere dag hun prestaties te verbeteren. Wij zijn ervan overtuigd dat feedback
dé manier is om dat te doen. Wij zijn erop gericht om maximale conversie te
behalen van uitvraag tot feedback, zonder continu tijd te hoeven besteden aan
het opzetten en onderhouden van de tool. Wij zijn zeer verheugd met de realtime
integratie van Ratecard binnen het Carerix-platform. Dit zorgt ervoor dat het
voor onze gezamenlijke klanten nóg minder tijd kost om feedback te verzamelen
en iedere dag een klein beetje te verbeteren.”
Realtime feedback op de automatische
piloot
Een Carerix-klant kan binnen één dag up-and-running
zijn met Ratecard, vervolgt Sakkers: “Wij richten met ons team de integratie
voor de klant in bij de gewenste procesonderdelen, waarna er direct realtime
feedback binnenkomt op de automatische piloot.” Het is mogelijk om in iedere
stap binnen het recruitment- of staffingproces feedback te verzamelen,
bijvoorbeeld na een intakegesprek, na de onboarding of voor de offboarding per
SMS of e-mail. Ook is iedere keer zelf te bepalen wat wordt gemeten – Net
Promoter Score (NPS), gemiddeld cijfer of meer. “Veel van onze klanten zien
feedback als een manier om dagelijks te verbeteren, maar ook als aanleiding om
met de kandidaat of klant in gesprek te gaan over iets anders dan alleen
prijzen en tarieven.” Timon van Groningen zet de tool met WIBA IT succesvol in
vanuit het Carerix-platform: “Bij ons heeft de inzet van Ratecard inderdaad
gezorgd voor waardevolle gesprekken met klanten en kandidaten.”
Reputatiemanagement via zoekmachines en
sociale media
Met
de verzamelde feedback kan de Carerix-klant de bedrijfs- en teamprestaties per
individu meten, vergelijken en volgen. Bovendien bepaalt ieder bedrijf zelf of
de feedback intern blijft óf dat deze als referentie gepubliceerd wordt via
zoekmachines en sociale media. Ratecard verifieert iedere referentie, voordat
deze wordt gepubliceerd, op basis van een big data-analyse in combinatie met
menselijke interpretatie. De koppeling die Ratecard heeft gerealiseerd met
Google, zorgt ervoor dat de zichtbaarheid van de Carerix-klant sterk wordt
verbeterd en dat de SEO- en SEA-inspanningen significant meer opleveren. Met de
autoposter voor Facebook, LinkedIn of Twitter is het voor iedere gebruiker
mogelijk om automatisch een referentie van bijvoorbeeld een acht of hoger te
plaatsen op zijn kanalen. “Bedrijven kunnen zo hun medewerkers inzetten binnen
de eigen marketingmachine, en in die zin zijn deze referenties een vorm van
gratis marketing”, aldus Jeroen Sakkers, als mede-oprichter verantwoordelijk
voor het team, product en marketing.
Van prijs naar kwaliteit
Reinald Snik, CEO van Carerix: “De
werving- en selectieketen wordt steeds complexer en veeleisender, en de
snelheid neemt toe. Dit betekent dat de uitgangspunten van vandaag niet per
definitie morgen weer gelden. Signalen van klanten, kandidaten en ook eigen
medewerkers moeten gezien worden als indicatoren om te valideren of de
organisatie nog on track is. Het belang van feedback is daarmee
ontzettend groot. Wij zijn dan ook blij om Ratecard als realtime integratie te
mogen verwelkomen binnen het Carerix-platform. De mogelijkheid om feedback in
de vorm van referenties te publiceren is ideaal, omdat je hiermee jouw
reputatie bouwt, meer bezoekers trekt en de conversie verbetert. Dankzij de
realtime integratie van Ratecard binnen ons platform zal het vertrouwen van
alle belanghebbenden stijgen en de discussie verschuiven van prijs naar
kwaliteit.”
Jeroen Sakkers,
Ratecard & Reinald Snik, Carerix
Geen opmerkingen:
Een reactie posten