Optimaliseren klantgerichtheid
en kwaliteit; klantprocessen loskoppelen van het logistieke proces
De Mandemakers Groep (DMG) heeft Pegasystems gekozen als leverancier van hun nieuwe CRM-suite om kwaliteit en klanttevredenheid verder te optimaliseren. DMG is een ambitieus familiebedrijf dat in de afgelopen veertig jaar is uitgegroeid tot een toonaangevende retailorganisatie in keukens, meubelen en sanitair. DMG streeft in alles naar zowel het allerbeste voor de klant, als voor de medewerkers. De Pega CRM-suite moet gemak opleveren voor de klant en de medewerkers in staat stellen zo goed mogelijk in te spelen op de klantwens. Deze klantwensen veranderen in een zeer hoog tempo. Om mee te kunnen profiteren van de digitalisering is een platform nodig dat in staat is deze veranderingen bij te houden. Voor DMG is dat Pega.
Klantgerichtheid, persoonlijke benadering en
digitalisering zijn de belangrijke thema’s van deze tijd die perfect aansluiten
bij de cultuur binnen DMG. “Het is van belang om die waarden binnen de
organisatie te borgen, maar dan heb je een systeem nodig om dit te faciliteren”,
aldus Chief Information Officer bij DMG, Anjo van der Spek. “DMG heeft een
intensief selectietraject achter de rug dat wij zijn gestart met een aantal
inspiratiesessies. Hierbij hebben wij een drietal leveranciers voorgelegd: ‘wij
hebben deze wens, vertel ons maar wat hiervoor nodig is en wat het ons
oplevert.’ Daarna volgde een uitgebreide proof of concept waarin een aantal
cruciale processen onder de loep is genomen. Dit zijn heel intensieve sessies
geweest. Zowel voor de leveranciers als voor DMG intern.
Combi van goede chemie & krachtig platform
Een combinatie van factoren heeft ertoe geleid dat de keuze uiteindelijk op Pegasystems is gevallen. “Niet in de laatste plaats vanwege de goede chemie”, aldus Van der Spek. “Want je gaat een langdurige, intensieve samenwerking met elkaar aan. Daarnaast is Pega van oorsprong sterk in BPM en beschikt over een krachtig softwareplatform, aangevuld met een CRM-suite. Die combi maakt Pega zeer aantrekkelijk voor DMG. De ‘Build-for-Change’-eigenschappen van de Pega-software passen goed bij de wensen van DMG. Wij kunnen meeliften op een stuk standaard, maar zijn tegelijkertijd ook in staat om te personaliseren.” Ook de keuze voor de cloud heeft een rol gespeeld bij de beslissing. DMG heeft een grote voorkeur voor de cloud, vanwege schaalbaarheid en flexibiliteit. De toekomst is aan de cloud en integratie met de cloud is makkelijker.
Een combinatie van factoren heeft ertoe geleid dat de keuze uiteindelijk op Pegasystems is gevallen. “Niet in de laatste plaats vanwege de goede chemie”, aldus Van der Spek. “Want je gaat een langdurige, intensieve samenwerking met elkaar aan. Daarnaast is Pega van oorsprong sterk in BPM en beschikt over een krachtig softwareplatform, aangevuld met een CRM-suite. Die combi maakt Pega zeer aantrekkelijk voor DMG. De ‘Build-for-Change’-eigenschappen van de Pega-software passen goed bij de wensen van DMG. Wij kunnen meeliften op een stuk standaard, maar zijn tegelijkertijd ook in staat om te personaliseren.” Ook de keuze voor de cloud heeft een rol gespeeld bij de beslissing. DMG heeft een grote voorkeur voor de cloud, vanwege schaalbaarheid en flexibiliteit. De toekomst is aan de cloud en integratie met de cloud is makkelijker.
Volledige Pega
CRM-Suite
DMG heeft gekozen voor
de volledige Pega CRM Suite, waaronder het Pega 7 platform, Pega Customer
Service, Pega Sales Automation en natuurlijk de centrale Pega Customer Decision
Hub. Strategische implementatiepartners zijn BPM Company en Atos.
Start met
aftersales & service
Anders
dan veel andere bedrijven, start DMG met het aftersales- & servicetraject.
Heel logisch, volgens Van der Spek: "Het grootste deel van de business
haalt DMG uit de verkoop van complete keukens en badkamers. Dat zijn
producten die een behoorlijke tijd meegaan en het is een ingewikkeld
leverproces. In het aftersalestraject is veel winst te behalen in positieve
mond-tot-mondreclame. Mocht er tijdens de levering of de montage toch iets
misgaan, dan is het van belang om de klant mee te nemen in het proces van
de oplossing. Hoe meer je hierin kunt inspelen op de wens van de klant,
hoe beter. Hierin zijn nog belangrijke verbeteringen te realiseren
met behulp van de Pega CRM-suite. Het is de bedoeling om dit eerste deel
in 2018 op te leveren en alle basisprocessen te hebben gedekt.”
“Wij zijn trots dat de
keuze van DMG voor deze kritische digitaliseringsslag is gevallen op onze Pega
CRM-suite. De samenwerking tussen DMG, BPM Company en Pegasystems is
transparant en constructief, hetgeen cruciaal is om te komen tot een
succesvolle transformatie. Als team zijn wij in staat om DMG te faciliteren en
kwaliteit en klanttevredenheid conform de marktvraag te optimaliseren",
aldus Derk-Jan Brand, Managing Director Benelux & Nordics,
Pegasystems.
Anjo
van der Spek is een van de drie CIO’s die deelneemt aan de paneldiscussie
tijdens het Pega’s Customer Engagement Summit op 10 april in Amsterdam.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten