Solipsis vernieuwt ICT-omgeving bij Roem van Yerseke
Brakel, 13 augustus 2012 – Solipsis heeft bij schaal- en schelpdierverwerker Roem van Yerseke de volledige ICT-omgeving vernieuwd. De ICT-dienstverlener installeerde een geheel nieuwe computerinfrastructuur (hardware, software, netwerk) om vervolgens een nieuwe versie van Microsoft Navision te kunnen implementeren. Verder realiseerde Solipsis een uitwijklocatie, zodat verkoop en productie bij Roem van Yerseke ook bij een ernstige calamiteit kunnen doorgaan. De geïmplementeerde storage-oplossing van EMC omvat meerdere visuele servers, waardoor het bedrijf profiteert van meer opslagruimte zonder dat extra fysieke serverruimte nodig is. Verder heeft Roem van Yerseke ervoor gekozen de monitoring van de vernieuwde ICT-omgeving uit te besteden aan het Remote Service Center van Solipsis.
Roem van Yerseke werkte al jarenlang naar tevredenheid met Microsoft Navision. Maar bij het Zeeuwse bedrijf ontstonden nieuwe wensen op ICT-gebied, zoals een mogelijkheid voor kwaliteitsregistratie, en de toenmalige versie van het ERP-pakket zou die niet kunnen vervullen. Richard van der Linde, hoofd automatisering bij Roem van Yerseke: “Omdat bleek dat de nieuwe versie van NAV niet kon draaien op onze verouderde hardware, zijn we op zoek gegaan naar een ICT-dienstverlener. En dat moest snel gebeuren: het mosselseizoen loopt van ongeveer half juli tot half april in het daaropvolgende jaar. We hebben dus steeds een beperkte periode – ongeveer twee maanden – waarin alle vernieuwingen moeten plaatsvinden.”
Via de eigen softwareleverancier, Schouw Informatisering, kwam Roem van Yerseke in contact met Solipsis. Na het eerste gesprek over de wensen en eisen stelde Solipsis een plan van aanpak op. “Er was meteen een klik met de mensen van Solipsis”, zegt Van der Linde. “Hun verkopers zijn zelf ook techneuten en dat maakt dat ze erg deskundig overkomen. Het proces van het eerste contact tot het moment dat de offerte bij ons op de mat viel, duurde slechts twee weken. Dat gaf ons veel vertrouwen in een vlotte implementatie van het ICT-project. We hoefden dan ook niet ter vergelijking te zoeken naar andere mogelijke partijen; we hebben meteen het contract met Solipsis getekend.”
Van der Linde vervolgt: “Na installatie van de benodigde nieuwe hardware stelde Solipsis voor met virtuele servers te gaan werken. NAV stelt namelijk hoge eisen aan de rates, en de storage-oplossing van EMC voldoet daaraan. Daarnaast heeft Solipsis voor de inrichting van een uitwijklocatie gezorgd, zoals we graag wilden. De consultants hebben altijd goed naar onze wensen en eisen geluisterd en die op de juiste manier vertaald naar praktische oplossingen.”
De monitoring van de nieuwe omgeving ligt nu in handen van het Remote Service Center. Door middel van een VPN-verbinding kijkt Solipsis mee en grijpt in waar nodig. “Mocht ik zelf een keer een foutmelding missen, ziek zijn of op vakantie gaan, dan is Solipsis ons vangnet en dat is een veilig idee”, zegt Van der Linde.
Roem van Yerseke werkte al jarenlang naar tevredenheid met Microsoft Navision. Maar bij het Zeeuwse bedrijf ontstonden nieuwe wensen op ICT-gebied, zoals een mogelijkheid voor kwaliteitsregistratie, en de toenmalige versie van het ERP-pakket zou die niet kunnen vervullen. Richard van der Linde, hoofd automatisering bij Roem van Yerseke: “Omdat bleek dat de nieuwe versie van NAV niet kon draaien op onze verouderde hardware, zijn we op zoek gegaan naar een ICT-dienstverlener. En dat moest snel gebeuren: het mosselseizoen loopt van ongeveer half juli tot half april in het daaropvolgende jaar. We hebben dus steeds een beperkte periode – ongeveer twee maanden – waarin alle vernieuwingen moeten plaatsvinden.”
Via de eigen softwareleverancier, Schouw Informatisering, kwam Roem van Yerseke in contact met Solipsis. Na het eerste gesprek over de wensen en eisen stelde Solipsis een plan van aanpak op. “Er was meteen een klik met de mensen van Solipsis”, zegt Van der Linde. “Hun verkopers zijn zelf ook techneuten en dat maakt dat ze erg deskundig overkomen. Het proces van het eerste contact tot het moment dat de offerte bij ons op de mat viel, duurde slechts twee weken. Dat gaf ons veel vertrouwen in een vlotte implementatie van het ICT-project. We hoefden dan ook niet ter vergelijking te zoeken naar andere mogelijke partijen; we hebben meteen het contract met Solipsis getekend.”
Van der Linde vervolgt: “Na installatie van de benodigde nieuwe hardware stelde Solipsis voor met virtuele servers te gaan werken. NAV stelt namelijk hoge eisen aan de rates, en de storage-oplossing van EMC voldoet daaraan. Daarnaast heeft Solipsis voor de inrichting van een uitwijklocatie gezorgd, zoals we graag wilden. De consultants hebben altijd goed naar onze wensen en eisen geluisterd en die op de juiste manier vertaald naar praktische oplossingen.”
De monitoring van de nieuwe omgeving ligt nu in handen van het Remote Service Center. Door middel van een VPN-verbinding kijkt Solipsis mee en grijpt in waar nodig. “Mocht ik zelf een keer een foutmelding missen, ziek zijn of op vakantie gaan, dan is Solipsis ons vangnet en dat is een veilig idee”, zegt Van der Linde.
Wim Buitenhuis, algemeen directeur van Solipsis: “Roem van Yerseke kan de komende jaren goed vooruit met deze vernieuwde omgeving. Wel blijven we altijd meedenken over eventuele verbeterpunten. Zo ligt er het plan om een wireless netwerk aan te leggen voor het gebruik van de veelal draadloze barcodescanners waar het magazijnpersoneel mee werkt. Daarnaast wil Roem van Yerseke graag een wifi-netwerk voor bezoekers van het bedrijf. Deze twee netwerken moeten – in verband met misbruik of inbraak – gescheiden blijven van elkaar. Die oplossing gaan we op korte termijn realiseren.”
Over Solipsis
Al sinds 1990 is Solipsis actief binnen de ICT met een uitgebreid pakket van diensten en producten. Solipsis is gespecialiseerd in het beheren van computers en netwerken, het ontwikkelen en onderhouden van software voor bedrijfs- en managementinformatiesystemen en in het ontwikkelen en onderhouden van oplossingen voor het digitaal beheren, distribueren, printen, presenteren en archiveren van documenten. De dienstverlening is ondergebracht in de drie businessunits Performance Management, Systeem en Netwerk Beheer en Enterprise Document Management. Solipsis werkt voor een gevarieerde kring van (inter)nationale opdrachtgevers. De stabiele positie van het bedrijf in de veranderlijke ICT-wereld onderstreept dat de mensen bij Solipsis weten waarover zij praten en doen wat zij beloven. Wensen worden vertaald in adequate oplossingen, waarbij kosten, baten en effectiviteit goed in het oog worden gehouden. Solipsis is onderdeel van de Solipsis-groep, waartoe ook Holland House en IntraData behoren. Voor meer informatie: zie www.solipsis.nl, www.hollandhouse.com en www.intradata.nl.
Noot voor de redactie:Voor redactionele informatie kunt u contact opnemen met Influx PR, Gerline van Wijnen / Corrie Lalkens, telefoon: 055 3663034 of e-mail: solipsis@influx-pr.com
Noot voor de redactie:Voor redactionele informatie kunt u contact opnemen met Influx PR, Gerline van Wijnen / Corrie Lalkens, telefoon: 055 3663034 of e-mail: solipsis@influx-pr.com
Geen opmerkingen:
Een reactie posten