Naderende deadline belangrijk voor alle buitenlandse instellingen met klanten in de VS
Amsterdam, 15 augustus 2012 – Capgemini, wereldwijd een van de meest vooraanstaande aanbieders van consulting-, technology- en outsourcingdiensten, Pegasystems Inc. (NASDAQ: PEGA), marktleider op het gebied van Business Process Management (BPM) en Customer Relationship Management (CRM)-oplossingen en DLA Piper, een wereldwijd advocatenkantoor en marktleidend juridisch adviseur, komen met een gezamenlijke compliance-oplossing. Deze is bedoeld voor financiële instellingen die te maken krijgen met de Amerikaanse Foreign Account Tax Compliance Act (FATCA). FATCA wordt van kracht op 1 januari 2013 en verplicht financiële instellingen om te bepalen of een bankrekening bij een Amerikaans staatsburger hoort, gegevens over dit account door te geven aan de Amerikaanse Internal Revenue Services (IRS) en om mogelijk dertig procent belasting aan de VS te betalen over ‘belastingplichtige transacties’. De huidige Know Your Customer (KYC)- en antiwitwas-systemen zijn niet klaar voor FATCA. Bovendien zijn de kosten van FATCA-implementatie hoog en zijn on-boarding processen tijdrovend. Dit alles betekent dat veel organisaties nu hun FATCA-plannen herevalueren om goed voorbereid te zijn.
Reetu Khosla, directeur Risk, Fraud & Compliance bij Pegasystems:
“Veel bedrijven hebben hun bestaande KYC-programma’s opnieuw moeten evalueren vanwege FATCA. De kosten om compliant te worden, worden geschat op $100 tot $200 miljoen. Organisaties zoeken naar een compleet overzicht van hun klanten om zo een snellere time-to-revenue te realiseren in het on-boardingproces. Instellingen kunnen aan steeds uitgebreidere regelgeving voldoen via een geünificeerd platform, zoals Pega’s KYC. Deze oplossing is flexibel genoeg om compliance te kunnen garanderen op het gebied van bestaand regelgevingbeleid dat land-, product- en branchespecifiek is. Dankzij het partnerschap met Capgemini en DLA Piper kunnen klanten kiezen voor een complete software- en dienstenoplossing om tijdige en gespecialiseerde FATCA-compliance te realiseren.”
Deze gezamenlijke oplossing houdt in dat Capgemini Financial Services en Pegasystems zullen samenwerken met financiële instellingen om de koppeling van hun systemen af te stemmen op de technologie van Pegasystems en om op maat gemaakt juridisch advies van DLA Piper te implementeren in de software. Capgemini en DLA Piper zullen gegevens van de financiële instelling bekijken, klanten adviseren over uitgebreide FATCA due diligence, verslaggeving en belastingverplichtingen, en compliance met FATCA-regelgeving garanderen.
Deze gezamenlijke oplossing houdt in dat Capgemini Financial Services en Pegasystems zullen samenwerken met financiële instellingen om de koppeling van hun systemen af te stemmen op de technologie van Pegasystems en om op maat gemaakt juridisch advies van DLA Piper te implementeren in de software. Capgemini en DLA Piper zullen gegevens van de financiële instelling bekijken, klanten adviseren over uitgebreide FATCA due diligence, verslaggeving en belastingverplichtingen, en compliance met FATCA-regelgeving garanderen.
Erick C. Christensen, Vice President, Hoofd Compliance Practice Noord-Amerika bij Capgemini:
“Organisaties zijn op zoek naar totaaloplossingen, die niet alleen efficiency in het on-boardingproces kunnen bieden, maar ook zorgen voor compliance met wereldwijde regelgeving. Ons marktonderzoek laat zien dat op dit moment geen andere oplossing deze volledige service aanbiedt, die niet alleen de door FATCA vereiste implementatie versnelt, maar dit ook grondig doet met kostenvoordelen.”
Pegasystems, leider in dynamisch case management en Know Your Customer (KYC)-softwareoplossingen, biedt de enige geünificeerde, door businessrules gedreven case management-oplossing om de automatisering van FATCA-compliance mogelijk te maken. Hiermee kunnen wereldwijde instellingen alle aspecten van FATCA-eisen beheren, zowel binnen geautomatiseerde on-boardingprocessen als look-back-voorschriften. De oplossing van Pega biedt een compleet overzicht van de klant voor een consistente classificatie die bedrijfsonderdelen-, accounts en landenniveau overstijgt.
Pegasystems, Viñoly Building, Claude Debussylaan 20b, 1082 MD Amsterdam
Telefoon: 020 3057490, Website: www.pega.com.
Over PegasystemsPegasystems, leider in Business Process Management en Customer Relationship Management (CRM)-oplossingen, ondersteunt organisaties bij het verbeteren van customer loyalty, het genereren van nieuwe business en het verbeteren van productiviteit. Onze gepatenteerde Build for Change® technologie versnelt de ontwikkeling van kritische bedrijfsapplicaties door zakelijke doelstellingen direct vast te leggen, zonder handmatig te hoeven programmeren. Pegasystems' flexibele on-premise en cloud gebaseerde oplossingen maken het voor klanten mogelijk om snel te kunnen inspelen op veranderende marktomstandigheden om de concurrentie te snel af te zijn. Meer informatie over Pegasystems is te vinden op: www.pega.com.
Over Capgemini
Met zo’n 120.000 mensen in 40 landen is Capgemini wereldwijd een van de meest vooraanstaande aanbieders van consulting-, technology- en outsourcingdiensten. In 2011 rapporteerde Capgemini Group een omzet van 9,7 miljard euro. Samen met zijn klanten creëert en realiseert Capgemini resultaatgerichte business- en technologieoplossingen, toegesneden op de klantbehoefte. Als een cultureel diverse organisatie heeft Capgemini zijn eigen onderscheidende manier van werken, de Collaborative Business ExperienceTM. Hierbij maakt Capgemini gebruik van het wereldwijde leveringsmodel Rightshore®.
“Organisaties zijn op zoek naar totaaloplossingen, die niet alleen efficiency in het on-boardingproces kunnen bieden, maar ook zorgen voor compliance met wereldwijde regelgeving. Ons marktonderzoek laat zien dat op dit moment geen andere oplossing deze volledige service aanbiedt, die niet alleen de door FATCA vereiste implementatie versnelt, maar dit ook grondig doet met kostenvoordelen.”
Pegasystems, leider in dynamisch case management en Know Your Customer (KYC)-softwareoplossingen, biedt de enige geünificeerde, door businessrules gedreven case management-oplossing om de automatisering van FATCA-compliance mogelijk te maken. Hiermee kunnen wereldwijde instellingen alle aspecten van FATCA-eisen beheren, zowel binnen geautomatiseerde on-boardingprocessen als look-back-voorschriften. De oplossing van Pega biedt een compleet overzicht van de klant voor een consistente classificatie die bedrijfsonderdelen-, accounts en landenniveau overstijgt.
Pegasystems, Viñoly Building, Claude Debussylaan 20b, 1082 MD Amsterdam
Telefoon: 020 3057490, Website: www.pega.com.
Over PegasystemsPegasystems, leider in Business Process Management en Customer Relationship Management (CRM)-oplossingen, ondersteunt organisaties bij het verbeteren van customer loyalty, het genereren van nieuwe business en het verbeteren van productiviteit. Onze gepatenteerde Build for Change® technologie versnelt de ontwikkeling van kritische bedrijfsapplicaties door zakelijke doelstellingen direct vast te leggen, zonder handmatig te hoeven programmeren. Pegasystems' flexibele on-premise en cloud gebaseerde oplossingen maken het voor klanten mogelijk om snel te kunnen inspelen op veranderende marktomstandigheden om de concurrentie te snel af te zijn. Meer informatie over Pegasystems is te vinden op: www.pega.com.
Over Capgemini
Met zo’n 120.000 mensen in 40 landen is Capgemini wereldwijd een van de meest vooraanstaande aanbieders van consulting-, technology- en outsourcingdiensten. In 2011 rapporteerde Capgemini Group een omzet van 9,7 miljard euro. Samen met zijn klanten creëert en realiseert Capgemini resultaatgerichte business- en technologieoplossingen, toegesneden op de klantbehoefte. Als een cultureel diverse organisatie heeft Capgemini zijn eigen onderscheidende manier van werken, de Collaborative Business ExperienceTM. Hierbij maakt Capgemini gebruik van het wereldwijde leveringsmodel Rightshore®.
Over Capgemini’s Financial Services Global Business Unit
Capgemini’s Financial Services beschikt over uitgebreide branche-ervaring en biedt innovatieve diensten en vernieuwende leveringsmodellen voor de financial services sector. Met een netwerk van 21.000 professionals bieden wij business- en IT-oplossingen die zichtbaar waarde toevoegen aan de business van ruim 900 klanten wereldwijd. Dit gebeurt in nauwe samenwerking met toonaangevende banken, verzekeringsbedrijven en andere financiële dienstverleners. Meer informatie is beschikbaar op: www.nl.capgemini.com/diensten/markten/financial_services/.
Voor redactionele informatie:Influx PR –
Geen opmerkingen:
Een reactie posten