Klantgerichte aansturing van het
IT landschap bij retailers
Apeldoorn (NL) – Bagshot (UK),
8 oktober 2012 -- In september 2012 is RetailAdapt gestart in Europa als ‘De specialist’ op het gebied van Retail
Informatiesystemen gericht op applicaties en processen die de consument direct ‘raken’.
RetailAdapt introduceert daarvoor het ’Ready for Retail’ platform; een serie
applicaties en plug-ins gebouwd op het Cordys platform waarmee retailers snel
en flexibel consumentgerichte processen en -ervaringen uit verschillende
applicaties/systemen kunnen koppelen en aanpassen.
Met RetailAdapt wordt iedere retailer direct de oplossing geboden
om complexe klantgerelateerde processen op een snelle en eenduidige wijze samen
te voegen en te organiseren voor een optimale ‘winkelbeleving’ via alle
kanalen. Al doende kan men meer en meer inspelen op de verwachtingen en
ervaringen van de consument en ervoor zorgen dat nieuwe aankopen, dan wel
cross- of upselling mogelijk wordt gemaakt.
“In de afgelopen tien jaar zijn retailers geconfronteerd met de
uitdaging van de verkoop via een toenemend aantal kanalen”, stelt Michel de
Beer, managing director van RetailAdapt. “De consument stelt steeds hogere eisen
op het gebied van service en verwacht daarbij ook gebruik te kunnen maken van bijvoorbeeld
eigen smartphones. Gelukkig hebben retailers de afgelopen jaren al een start
gemaakt om vanuit een technologisch perspectief de eerste fundamenten voor makkelijker
integratie te leggen. SOA en XML-gebaseerde oplossingen zijn nu gemeengoed en
zelfs voor legacy-systemen zijn toepassingen ontwikkeld die integratie mogelijk
maken. Binnen de retailbranche is er een goede definitie van de te gebruiken
standaarden doordat organisaties zoals ARTS (The Association for Retail
Technology Standards) veel werk hebben verricht. Nu deze basis nagenoeg overal
aanwezig is kunnen retailorganisaties aan de slag om de processen die de klant ‘raken’
te vervolmaken; daarmee kan men zich onderscheiden en het verschil maken.”
De introductie van het ’Ready for Retail’ platform van RetailAdapt
betekent een nieuwe en specifieke toevoeging op basis van de Cordys BPM-omgeving.
Zowel grote als kleinere retailers kunnen direct over de applicaties en/of
modules beschikken en zodoende meteen profiteren van de voordelen. Met ‘Ready
for Retail’ is al het voorbereidend werk al gedaan en via een eenduidig
platform voor implementatie beschikbaar waardoor het snel rendeert.
“We zijn verheugd dat
RetailAdapt ons platform heeft geselecteerd voor het ondersteunen van hun
producten”, zegt Hans de Visser, Chief Marketing Officer bij Cordys. “De unieke combinatie
van integratie, Business Process Management en cloudtechnologie in het
Cordys-platform vult bestaande bedrijfssoftware aan en zorgt tegelijkertijd
voor een grotere flexibiliteit. Met het op Cordys-technologie gebaseerde Retail Solution Framework, kunnen retailers een aantal van hun meest belangrijke
doelen aanpakken, zoals het optimaliseren van de voorraad, het minimaliseren
van de derving, en het verbeteren van de algehele winkelprestatie.”
Doordat de ‘Ready for Retail’ elementen aan het Cordys-platform zijn
toegevoegd is direct gebruik te maken van alle binnen de retail gebruikelijke
attributen – ongeacht het systeem . ‘Ready for Retail’ is al in de praktijk bewezen
bij een aantal grote ketens buiten Europa en zorgt voor een solide basis met
minder risico en snelle ‘time to market’.
De Beer: “Doelstelling en concept van RetailAdapt zijn duidelijk:
het ontzorgen van onze retailklanten. Het Retail Solution Framework stelt alle
klantgerichte processen en gegevens, die vaak in meerdere applicaties en
databases zijn opgeslagen, direct beschikbaar en toepasbaar. Daarmee kan een
retailorganisatie de ‘beleving/ervaring’ van de klant optimaal bedienen en
verbeteren.”
De eerste Europese introductie vindt plaats tijdens het internationale Cordial evenement van Cordys op het gebied van business en technologie op 9 en
10 oktober 2012 in Putten.
Over
RetailAdapt
RetailAdapt is de Europese leverancier van het ‘Ready for Retail’ platform;
een serie applicaties en plug-ins op het gebied Retail Informatiesystemen op
basis van de Cordys BPM-omgeving. De oplossingen van RetailAdapt richten zich
specifiek op de bedrijfsvoering van retailers om die te verbeteren met
hoogwaardige procesgerichte oplossingen. Retailorganisaties worden daardoor in
staat gesteld om met een grotere snelheid en flexibiliteit de klantgegevens en
-ervaringen uit meerdere systemen en applicaties te analyseren en daarop in te
spelen. Met het Retail Solution Framework
kunnen retailers een aantal van hun meest
belangrijke doelen aanpakken zoals het verbeteren van de dienstverlening aan de
klant. Denk hierbij aan bijvoorbeeld het optimaliseren van de voorraad, het
minimaliseren van de derving en het verbeteren van de algehele winkelprestatie.
Daarnaast wordt integratie een stuk minder complex en daardoor beter beheerbaar
en kostenefficiënter. Meer informatie via www.retailadapt.com
Influx PR -
Geen opmerkingen:
Een reactie posten