Lage
Mierde, 1 oktober 2012 – Het socialmedia-platform BuddyBuy heeft onlangs versie
2.0 gelanceerd. Binnen deze vernieuwde versie zijn op vier verschillende
onderdelen verbeteringen doorgevoerd: gebruikerservaring, klantentools,
uitbreidingsmogelijkheden van deals en integratie met andere (kassa)systemen.
Met deze nieuwe release van BuddyBuy kunnen organisaties met één druk op de
knop meer berichtgeving omtrent hun merk laten ontstaan via sociale media. De
boodschap wordt consistent overgebracht en het resultaat van de campagne is meetbaar.
De campagnepagina’s worden ook opgepakt door diverse zoekmachines wat
resulteert in hogere posities bij de zoekresultaten.
Gebruikerservaring deelnemers
De hele look-and-feel van de campagnepagina is aangepast waarbij de call-to-action-knop een prominentere plaats heeft gekregen. Ook is er nu automatische ondersteuning voor interfaces met mobieltjes en tablets waardoor de campagnepagina’s ook op deze apparaten goed navigeerbaar zijn.
Gebruikerservaring deelnemers
De hele look-and-feel van de campagnepagina is aangepast waarbij de call-to-action-knop een prominentere plaats heeft gekregen. Ook is er nu automatische ondersteuning voor interfaces met mobieltjes en tablets waardoor de campagnepagina’s ook op deze apparaten goed navigeerbaar zijn.
Daarnaast is er nu
integratie gemaakt met mailadresboeken, zoals Yahoo, Gmail en Hotmail, zodat
het nog makkelijker is om campagnes door te sturen naar de netwerken van de
ambassadeurs.
Ook de bevestigingsmails die
door BuddyBuy worden verstuurd in de verschillende fases van een campagne zijn
verder verrijkt met marketingelementen zoals een achtergrond en afbeeldingen
die bij de desbetreffende campagne horen.
Backoffice
Backoffice
Naast de gebruikerservaring
zijn ook de klantentools aangepakt om het aanmaken en beheren van deals zo
eenvoudig en veilig mogelijk te maken. Klanten kunnen in versie 2.0 zelf de
stylesheets aanpassen en er zijn betere deelmogelijkheden toegevoegd waarbij er
ook op andere sociale media, zoals Linkedin, direct kan worden gepubliceerd.
Release 2.0 is tevens uitgerust met een verbeterde managementtool voor
campagnes; met behulp van een wizard kunnen klanten op een makkelijke manier
deals aanmaken en de opties binnen deze deals selecteren. Ook bevat het
aanvullende opties voor promoties om bestaande deals te bewerken en te
hergebruiken en zijn de configuratiemogelijkheden van e-mailberichten verder
verbeterd. Daarnaast is het nu mogelijk om in een dashboard te zien aan wie
welke voucher is uitgegeven en of die voucher ook daadwerkelijk is gebruikt.
Uitbreidingen van soorten promoties
Uitbreidingen van soorten promoties
De bestaande promotietypes zijn uitgebreid met een nieuwe feature
waarmee klanten speciale triggers naar hun ambassadeurs kunnen sturen. Zo kan
er nu dus onderscheid gemaakt worden in wie welke beloning krijgt.
Bijvoorbeeld: deel als ambassadeur een (10%) kortingsaanbieding met je vrienden
en als vijf van hen er gebruik van maken, krijgt de ambassadeur 10% extra
korting.
Integratie met andere systemen
Dankzij een aantal toevoegingen op het gebied van integratie is het voor klanten mogelijk een directe koppeling met bijvoorbeeld kassa’s of webshops te realiseren.
Integratie met andere systemen
Dankzij een aantal toevoegingen op het gebied van integratie is het voor klanten mogelijk een directe koppeling met bijvoorbeeld kassa’s of webshops te realiseren.
Hiervoor zijn drie
interfaces geïmplementeerd:
-
Het importeren
en gebruiken van de eigen klantcodes naast de BuddyBuy-codes;
-
Real-time
melding aan de klantapplicatie op het moment dat een voucher wordt uitgegeven;
-
Terugmelding aan
BuddyBuy door een klantapplicatie zodra een voucher is ingewisseld.
BuddyBuy wordt op dit moment steeds breder ingezet en naast Spar zijn nu ook de AH-supermarktketen en Plus op BuddyBuy vertegenwoordigd. Een stijgende lijn binnen het BuddyBuy-gebruik dus, waardoor het blijven optimaliseren van het socialmedia-platform een vereiste is. Michel de Beer, namens BuddyBuy: “Afgelopen maanden hebben we achter de schermen hard gewerkt om een aantal verbeteringen en nieuwe features aan de huidige versie van BuddyBuy toe te voegen. Met trots presenteren wij hierbij dan ook versie 2.0. Wij blijven bezig met het zoeken naar verbeteringen en nemen daarbij het oordeel van de klanten altijd mee. Op die manier kunnen we met ons platform aansluiting houden bij de behoefte van onze klanten.”
BuddyBuy – Vloeieind 12- 5094 CK- Lage Mierde - Nederland, Tel: +31 (0) 40 - 402 1007
Over BuddyBuy
BuddyBuy wordt op dit moment steeds breder ingezet en naast Spar zijn nu ook de AH-supermarktketen en Plus op BuddyBuy vertegenwoordigd. Een stijgende lijn binnen het BuddyBuy-gebruik dus, waardoor het blijven optimaliseren van het socialmedia-platform een vereiste is. Michel de Beer, namens BuddyBuy: “Afgelopen maanden hebben we achter de schermen hard gewerkt om een aantal verbeteringen en nieuwe features aan de huidige versie van BuddyBuy toe te voegen. Met trots presenteren wij hierbij dan ook versie 2.0. Wij blijven bezig met het zoeken naar verbeteringen en nemen daarbij het oordeel van de klanten altijd mee. Op die manier kunnen we met ons platform aansluiting houden bij de behoefte van onze klanten.”
BuddyBuy – Vloeieind 12- 5094 CK- Lage Mierde - Nederland, Tel: +31 (0) 40 - 402 1007
Over BuddyBuy
BuddyBuy is een unieke
socialmarketing-oplossing die organisaties in staat stelt om door middel van
B2B- en B2C-communicatie loyale afnemers, relaties en klanten te mobiliseren
als digitale ambassadeurs voor het merk, de organisatie of een specifiek
product. Via BuddyBuy kan eenvoudig, snel en gericht een actie, waaronder een
nieuwsbrief, enquête of promotie, worden gedeeld via sociale media zoals
Facebook, Twitter en Google+. Deze actie verschijnt onmiddellijk op de sociale
profielen van de doelgroep. (Potentiële) klanten zijn daardoor direct op de
hoogte van nieuwsberichten en aanbiedingen en kunnen deze direct met hun
netwerk delen. BuddyBuy maakt het netwerk van potentiële klanten op deze wijze
onbegrensd. Bovendien werkt BuddyBuy met het zogenoemde loyaliteitsprincipe.
Dit houdt in dat als klanten bepaalde positieve acties voor een bedrijf
uitvoeren, zoals het doorsturen van een actie aan een aantal andere personen,
deze sociale loyaliteit kan worden beloond met bijvoorbeeld een kortingsbon.
Voor meer informatie: www.buddybuy.nl
Voor redactionele informatie
Voor redactionele informatie
Influx PR, Hilde Mussche,
Stoomwezenstraat 33, 7321 AE Apeldoorn,
tel: 055 - 366 30 34, e-mail: buddybuy@influx-pr.com.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten