Apeldoorn /Hamburg, 22 april 2013 – EOS Duitsland heeft het STATISTICA Decisioning Platform® in gebruik genomen om het creditmanagement te optimaliseren. Met Big Data worden aanzienlijke procesverbeteringen en kostenbesparingen behaald door de slagingskans van de werkzaamheden op het gebied van informatiemanagement, debiteurenbeheer en vorderingsmanagement nauwkeurig te voorspellen.
EOS Duitsland biedt haar klanten geautomatiseerde en op maat
gesneden incassomanagement diensten. EOS beschikt hiertoe over uitgebreide
ervaring, een internationaal netwerk van vestigingen en een breed scala aan
oplossingen. Zo is de buitendienst landelijk actief om dagelijks de belangen
van EOS en haar klanten te behartigen, bijvoorbeeld op het gebied van
minnelijke incasso’s. Een doeltreffende inzet van de buitendienst is gezien de
aanzienlijke kosten van deze operatie een kritische succesfactor. Voor een
goede prognose van de slagingskans van de werkzaamheden zijn robuuste en
efficiënte modellen van groot belang. Als belangrijke voorwaarde had EOS
gesteld dat de modellen eenvoudig te onderhouden zijn en dat de integratie met
de bestaande IT-omgeving vlekkeloos zou verlopen.
STATISTICA Decisioning Platform: Gaat veel verder dan Predictive Analytics
Bij incassomanagement gaat het om de ideale volgordelijke
combinatie van de juiste acties. Het is daarbij van belang iedere vordering
afzonderlijk te beschouwen. Verschillende groepen variabelen worden bij de
analyse betrokken, zoals historische incassogegevens en minnelijke schikkingen.
STATISTICA Decisioning Platform maakt
geautomatiseerd beslissen mogelijk op basis van Big Data zonder extra
handmatige stappen. Naast modelprognoses zijn complexe business rules
toegepast. Hierbij is vastgelegd onder welke condities de business rules
prevaleren boven de modelprognoses.
Stefan Theuerkauf, Manager Procesbeheer, EOS Duitsland zegt:
“De functionaliteit van de STATISTICA oplossing
gaat veel verder dan louter analyse. De eenvoudige integratie binnen de EOS
architectuur en het gemakkelijke beheer zijn echte succesfactoren die voor
meerdere toepassingen een groot potentieel hebben.”
Voor de geautomatiseerde verwerking van Big Data is een
zogenaamde Workspace aangemaakt.
De input- en controlegegevens worden vanuit verschillende
databases geïmporteerd, de business rules worden hierop toegepast zodat
vervolgens de slagingskans van de buitendienst inzet wordt berekend. Aanvullend
worden de waarden geverifieerd en de resultaten opgeslagen. De Workspace wordt
dagelijks, op een vast moment automatisch geladen met enkele miljoenen records.
Met slechts enkele muisclicks onderhouden data analisten de
controlegegevens in een Rules Node van de Workspace. Modellen kunnen worden
geactualiseerd of nieuw worden gegenereerd en in PMML code in STATISTICA worden geladen.
“Het ontwikkelde prognosemodel
werd tijdens de pilot toegepast op een groot deel van de incassoportefeuille.
De resultaten waren toen al veelbelovend”, stelt Robert Kool, manager
Benelux van StatSoft. “Door het gebruik
van de Rules Node is EOS voor wat betreft het gelijktijdige beheer van
verschillende modellen zeer flexibel. Mede door goede samenwerking met het
projectteam werden de doelstellingen bereikt. Oplevering heeft op tijd en
binnen budget plaatsgevonden.”
***
StatSoft Benelux
– Tel.: +31 6 2730 8787 – www.statsoft.nl
Over EOS
EOS biedt services op het gebied van informatiemanagement,
debiteurenbeheer en vorderingsmanagement. De EOS Groep is een ondernemingsgroep
die over de hele wereld actief is en 49 operationele maatschappijen in 27
landen heeft. De hoofdvestiging bevindt zich in Hamburg. Naast Duitsland is de
EOS Groep vertegenwoordigd in Albanië, België, Bulgarije, Brazilië, China,
Griekenland, Groot-Brittannië, Kroatië, Nederland, Macedonië/FYROM, Oostenrijk,
Polen, Roemenië, Rusland, Zwitserland, Servië, Slowakije, Slovenië, Spanje,
Tsjechië, Hongarije en de USA.
Over StatSoft
StatSoft is met meer dan 1 miljoen STATISTICA
gebruikers en 30 vestigingen een wereldwijde leverancier van enterprise en
desktop software voor Big Data Analytics, Predictive Analytics, Decisioning
Management en Quality Improvement. Langdurige klantrelaties worden onderhouden
in de industrie, het bedrijfsleven, de overheid en bij kennis-, wetenschap- en
onderzoeksinstellingen.
Ruim 25 jaar brengt STATISTICA
data tot leven. Dit stelt klanten in staat om een scherp inzicht te verkrijgen,
keuzes te maken gebaseerd op feiten en de juiste plannen te ontwikkelen voor de
toekomst.
STATISTICA biedt een moderne gebruikersinterface,
welhaast onbeperkte functionaliteit en uitgebreide data visualisatie
mogelijkheden.
In de publicatie Forrester Wave; Big Data Predictive
Analytics Solutions, Q1 2013 is STATISTICA
beoordeeld als een strong performer met een opvallende score op het vlak van
architectuur, openheid, schaalbaarheid en algoritme ondersteuning.
Influx PR –
Geen opmerkingen:
Een reactie posten