“Makkelijker en sneller betalen dan per creditcard”, aldus
een vaste gast
Amsterdam,
25 juni 2015 - - Meer en meer locaties in en rond Amsterdam gebruiken Zapper sinds
een aantal maanden. Bij Kantjil & de
Tijger roepen de eerste ervaringen enthousiasme op. Net zoals bij
verschillende gebruikers. Travelzork
- blog van Michael Trager – meldt het (gebruiks)gemak van de nieuwste
contactloze betaalmethode en bij steeds meer horecagelegenheden wordt Zapper
succesvol uitgerold.
Met Zapper (Zapper.com)
kunnen klanten betalen met hun smartphone zonder te wachten op de bediening met
betaalterminal. Als consument download je de Zapper-app een keer op je
smartphone. Door een koppeling met je
betaalkaarten - nu nog alleen creditcards, maar binnenkort ook PayPal en de
mobiele variant van iDEAL - kan, na het scannen van de QR-code op de rekening,
direct worden betaald. Zowel de horecavestiging als de klant ontvangen via sms
of email een melding dat de betaling is geslaagd, tegelijkertijd wordt automatisch
een betalingsbewijs geprint bij de kassa of op in gebruik zijnde mobiele
printer(s).
Kantjil & de Tijger (Kantjil.nl) is een Indonesisch restaurant aan de Spuistraat in het hartje ofwel ‘de ziel’ van Amsterdam. Sinds een aantal weken zien de gasten de QR-code van Zapper op hun rekening, kunnen die scannen en direct betalen.
“Zapper past prima bij ons bedrijf”, stelt Won Bouman, bedrijfsleider Kantjil, “vooral omdat het heel gebruiksvriendelijk is en je daardoor nog meer service aan de gasten biedt.” Won Bouman is – als liefhebber van nieuwe gadgets – zeker ook geïnteresseerd in nieuwe betaalmethoden. “Maar binnen een bedrijf zoals Kantjil & de Tijger moeten ze dan ook toegevoegde waarde hebben voor onze gasten en voor ons. Zapper biedt dat; het is een heel prettig betaalmiddel; zowel voor de klant als voor ons. Snel, want je hoeft geen card meer te tonen. Het personeel hoeft geen pinautomaat te brengen. Aan tafel scannen, betalen en bij de kassa is direct bekend dat de rekening is betaald! De bediening houdt tijd over om meer service te geven.”
Volgens Bouman houden mensen over het algemeen niet zo van veranderingen. “Dat geldt ook voor de betalingsgewoonten in
de horeca. Maar ik ben er van
overtuigd dat als Zapper bekender gaat worden en we ons personeel trainen,
zodat zij de voordelen van Zapper kunnen uitleggen, er de komende tijd
steeds meer gasten van Zapper gebruik gaan maken. Zeker nu binnenkort een
aantal zaken in de buurt ook Zapper gaat gebruiken.” Kantjil & de Tijger (Kantjil.nl) is een Indonesisch restaurant aan de Spuistraat in het hartje ofwel ‘de ziel’ van Amsterdam. Sinds een aantal weken zien de gasten de QR-code van Zapper op hun rekening, kunnen die scannen en direct betalen.
“Zapper past prima bij ons bedrijf”, stelt Won Bouman, bedrijfsleider Kantjil, “vooral omdat het heel gebruiksvriendelijk is en je daardoor nog meer service aan de gasten biedt.” Won Bouman is – als liefhebber van nieuwe gadgets – zeker ook geïnteresseerd in nieuwe betaalmethoden. “Maar binnen een bedrijf zoals Kantjil & de Tijger moeten ze dan ook toegevoegde waarde hebben voor onze gasten en voor ons. Zapper biedt dat; het is een heel prettig betaalmiddel; zowel voor de klant als voor ons. Snel, want je hoeft geen card meer te tonen. Het personeel hoeft geen pinautomaat te brengen. Aan tafel scannen, betalen en bij de kassa is direct bekend dat de rekening is betaald! De bediening houdt tijd over om meer service te geven.”
Ook bedrijfsmatig is Zapper
een interessante betalingswijze. “De
bedragen worden snel gestort en elke
betaling wordt bevestigd waardoor het zakelijk heel overzichtelijk is. Met als
bijkomend groot voordeel”, benadrukt Won Bouman, “dat er direct een goede klantendatabase wordt opgebouwd. Daardoor zijn
er dus gerichte acties mogelijk richting onze klanten. Denk aan loyaliteitsprogramma’s,
kortingsacties en/of aanbiedingen.”
Voor Kantjil & de Tijger is Zapper de betalingswijze van de toekomst, zeker als ook iDEAL aan Zapper wordt gekoppeld.
Voor Kantjil & de Tijger is Zapper de betalingswijze van de toekomst, zeker als ook iDEAL aan Zapper wordt gekoppeld.
Michael Trager is actief als (reis)blogger (Travelzork.com), Amerikaan maar woont
in Amsterdam. Als regelmatig gast van de (Amsterdamse) horeca weet hij de
voordelen van Zapper goed in te schatten. “Het
meest belangrijk om voor Zapper te kiezen was voor mij”, zegt Michael, “dat het veel makkelijker en eenvoudiger
ofwel meer ‘gestroomlijnd’ werkt dan een betaling per creditcard. Binnen Zapper
kun je meerdere cards opnemen en de card simpel per betaling toewijzen. Als je
de rekening voor je hebt, scan je die met je smartphone (Zapper app) en ‘in no
time’ ofwel direct is de betaling geregeld. Niet meer een card door een
terminal halen, bonnetje ondertekenen of pincode invoeren… Hooguit even vooraf
bedenken welke card je binnen Zapper gebruikt, zodat je kunt profiteren van de
meeste miles via die card.”
Betalen wordt - volgens een enthousiaste Michael Trager - zo alleen maar leuker en zelfs voordeliger. En, je creditcards kun je thuislaten want die zijn beveiligd opgeslagen in je Zapper app!
Betalen wordt - volgens een enthousiaste Michael Trager - zo alleen maar leuker en zelfs voordeliger. En, je creditcards kun je thuislaten want die zijn beveiligd opgeslagen in je Zapper app!
“Het enthousiasme over Zapper van zowel de zakelijke
gebruiker als de consument spreekt boekdelen”, stelt Erwin
Hofmann, Commercieel Directeur Zapper. “De gast zal snel het gemak ervaren; daarom
helpen wij de horecaondernemers ook met het trainen van het bedienend
personeel. De voordelen die Zapper biedt, zijn duidelijk. Vooral als dat
in de praktijk tot uiting komt!”
Over Zapper
Zapper is een
mobiele App die betalingen en eCommerce snel, gemakkelijk en veilig maakt. Zowel grote als kleine bedrijven zetten Zapper in
om het betaalproces te vereenvoudigen. Zapper maakt betalen in
restaurants sneller en simpeler. Maar behalve dat het een toekomstgerichte
betaalmethode is, helpt Zapper vooral om de winst te verhogen door lagere
kosten te rekenen voor betaalverkeer, mogelijkheden biedt om meer te verkopen
zonder meer uren in te zetten en, last but not least, zeer gerichte en
creatieve promotiemogelijkheden. Meer informatie: www.zapper.com
Voor redactionele informatie, illustraties of een interview:
Influx PR,
Geen opmerkingen:
Een reactie posten