Vanaf juni 2015 geeft Glass Shop Wall de
winkelstraat van Nederland een nieuwe impuls door middel van digitale
winkelruiten. Een nieuw type beamer projecteert vanaf de onderkant op het
gemodificeerde glas. Met deze innovatie wordt het mogelijk etalages interactief
te maken. Glass Shop Wall onderscheidt zich van de reeds bestaande digital signage
toepassingen, door de transparantie van het
glas te behouden, waarmee ook het open karakter van de winkelstraat blijft
bestaan.
Winkelruiten bepalen voor een groot
gedeelte de sfeer van een winkelgebied. Met Glass Shop Wall kan een eerste
indruk van de consument dynamisch worden beïnvloed. Als een winkelier op dit
moment gebruik maakt van video in zijn etalage, gebeurt dit vaak via een scherm
of ondoorzichtig folie. Hierdoor gaat het open karakter van een etalage
verloren. “Glass Shop Wall biedt het beste van twee werelden”, aldus oprichter
van de Glass Shop Wall, Wesley Weerdenburg. “Zelfs buiten openingstijden kan
productinformatie worden getoond, terwijl er overdag, indien gewenst, zonder
beperking van het zicht naar binnen gekeken kan worden.”
Winkeliers en verhuurders kunnen door
middel van videocontent op de ruit extra inkomsten genereren. De Glass Shop
Wall is tevens te gebruiken voor het weergeven van bijvoorbeeld advertenties,
stadsinformatie en amber alerts. De mobiele applicatie waarmee content
eenvoudig kan worden aangepast, is in ontwikkeling, evenals multi-touch
interactie en persoonsherkenning. Ook als de winkel open is, biedt Glass Shop
Wall kansen om de bezoeker van de winkelstraat te benaderen. Indien gewenst
kunnen passanten bijvoorbeeld verrast worden met een persoonlijke aanbieding
door middel van beacons. Bij thuiskomst kan vervolgens ook nog op diverse
manieren op de persoonlijke aanbieding worden ingegaan.
Glass Shop Wall in New Babylon
Wesley Weerdenburg is als
retailinnovator onder andere actief binnen de Retailagenda, die in het leven is
geroepen door het Ministerie van Economische Zaken. Weerdenburg heeft door
intensieve samenwerking met diverse retailexperts een uitgesproken
toekomstvisie ontwikkeld omtrent de retailsector: “Na een intensief testtraject, inclusief pilotperiode, is nu écht de
tijd aangebroken voor de lancering van Glass Shop Wall in Nederland. “Glass
Shop Wall wordt voor het eerst aan het publiek getoond in New Babylon Den Haag
bij de Store of the Future. Store of the Future is het kleinste innovatieve
warenhuis van Nederland, dat op initiatief van retail kennispartner Q&A op
23 juni 2015 zijn deuren opent.” Invulling
van de Store of the Future vindt plaats in samenwerking met onder andere de
gemeente Den Haag en toonaangevende partijen zoals Microsoft, LaPlace, Hema en
SNS Bank.
Wereldwijde
partners
Voor Glass Shop Wall is ondersteuning van
de operationele activiteiten door wereldwijde partners van wezenlijk belang.
Levering en licenties van hardware is inmiddels goed georganiseerd waardoor Glass
Shop Wall zijn dienstverlening van wereldwijd kan aanbieden. In een
oriënterende fase naar een toekomstgericht CRM-systeem bezocht Weerdenburg op
21 mei 2015 het CRM Evolved event van Pegasystems in Den Haag. “Na een inspirerende middag waarin het Pega
7 platform uitgebreid in een live demo werd getoond ben ik overtuigd dat een
uitstekende samenwerking kan plaatsvinden tussen beide partijen. Het CRM-systeem
van de toekomst, gebaseerd op Pega 7 integreert alle
activiteiten van marketing, sales en customer service met de backoffice voor
een succesvolle customer journey. Het platform speelt in op de specifieke
behoeften van klanten om hen een gepersonaliseerde, realtime, omnichannel
ervaring bieden. Pegasystems is tevens een partij die meegaat met zijn tijd
waardoor Glass Shop Wall kan blijven groeien.”
Geen opmerkingen:
Een reactie posten