Slimme toekomstgerichte tools voor sales en recruiters
Op 12
november jl. vond de jaarlijkse Carerix Roadshow 2015 plaats in het Theater Figi
hotel in Zeist. Het centrale thema van de Roadshow
‘Recruitment 2016: Spectre or just plain reality’ had een
knipoog naar de nieuwe James Bond film Spectre, die na afloop werd vertoond. Op
de agenda slimme CRM en ATS-oplossingen,
innovaties en relevante ontwikkelingen en trends van Carerix en partners in de
werving & selectie- en detacheringsbranche met concrete vertaling naar de
dagelijkse praktijk. Bas Westland van ePeople trapte af in Bond-stijl
met een spectaculaire ‘parachutelanding’ op het podium. Vervolgens nam hij de
meer dan 300 aanwezigen mee in de wereld van de do’s en don’ts van
recruitment anno 2015/2016.
Welke
instrumenten heeft de recruiter anno 2016 ter beschikking? En wat leveren deze
daadwerkelijk op? “Millennials willen
beeld en geen tekst”, weet Westland uit ervaring. “De videopitch is dan ook een waardevolle nieuwe tool binnen het
recruitmentproces. Klanten gaan ook steeds meer zelf actief aan sourcing doen
en nemen de regie over. De corporate recruiter wordt steeds meer marketeer. Hoe
ga je daar als recruiter mee om? Beschikbaarheid in staffing maar ook de
kwaliteit van de hire worden steeds belangrijker. En verder zullen Agile &
SCRUM vaker ingezet worden binnen recruitmentprocessen.”
Na het
plenaire gedeelte stonden elf inspirerende (parallel)sessies op het programma.
In de sessie ‘Carerix innovaties en productaankondigingen’ werd de Carerix
Roadmap 2015/2016 toegelicht met nieuwe en komende functionaliteiten. Veel
aandacht bijvoorbeeld voor de vernieuwde Carerix-interface
Cx5 Color: frisser, gebruiksvriendelijker en aan te passen aan de kleur van
de eigen huisstijl en branding. Ook nieuw gelanceerd: rapportages in de workflow met Cx5 Color en nieuwe
CRM-functionaliteit zoals een dossiers
voor ‘Leads en Opportunities’. De
nieuwe mogelijkheden zorgen dat recruiters beter in staat zijn om een prospect
of klant te volgen.
Sturen
op cijfers met Carerix stond, wegens succes tijdens de Roadshow
2014, opnieuw op het programma. Uiteraard met een nieuwe invalshoek: ‘inzicht in cijfers door een
efficiënt procesmanagement’. Een efficiënte inrichting van de Carerix-applicatie
stelt gebruikers in staat om workflows te optimaliseren, zodat het proces
optimaal bijdraagt in het nemen van de juiste beslissingen om zo nog beter te
sturing te kunnen geven aan de organisatie.
Belangrijke andere
ontwikkelingen werden getoond op het vlak van LinkedIn, video-integratie, RPO,
digitale handtekening en diverse nieuwe portalen om het proces tussen klanten
en professionals of kandidaten verder te optimaliseren. Ook werden big data-tools
uitgelicht aan de hand van Carerix- klantcases.
Reinald Snik, directeur Carerix kijkt terug op een zeer
geslaagde, enerverende middag die alle verwachtingen overtrof. “We hebben dit jaar wederom samen met onze partners
een sprekend programma opgezet waaruit duidelijk blijkt dat we continu werken
aan het verbeteren en verbreden van onze recruitmentoplossingen. De kracht voor
de Carerix-klant zit in de hechte samenwerking van het partner-ecosysteem.Samen met onze partners zijn wij in staat een totaaloplossing te bieden waarmee
recruiters zich ook anno 2016 kunnen onderscheiden op de arbeidsmarkt.”
Carerix Roadshow 2015 werd mede mogelijk
gemaakt door Carerix businesspartners, zoals: Talmark, HRlinkIT, Textkernel,
Minescape, Broadbean, Knollenstein, InGoedeBanen, Reports, Cammio, Intelligence
Group, Cygne, Cv OK, Maddle, M440, Flipbase, Thalento, IntraData (onderdeel van
de Solipsisgroep), ePeople, MVD Management en Online Department.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten