dinsdag 22 maart 2016

Pegasystems stroomlijnt onboardingproces voor wereldwijde banken met nieuwe Client Lifecycle Management applicatie


Pega CLM realiseert verlaging van kosten en tijd door complexe onboarding en KYC-processen te automatiseren

Amsterdam, 22 maart 2016 - Pegasystems Inc. (NASDAQ: PEGA), de softwareleverancier van strategische bedrijfsapplicaties voor toonaangevende organisaties wereldwijd, lanceert Pega Client Lifecycle Management (CLM), een applicatie die client-onboarding stroomlijnt en automatiseert. Dit is nog steeds een van de meest kostbare en tijdrovende processen voor internationale banken. Door complexe CLM-processen op wereldwijde schaal te organiseren en af te handelen in één uniforme applicatie, vermindert Pega CLM onboardingtijd met 70 procent en -kosten met 60 procent terwijl de klantervaring verbetert.
Recent onderzoek toonde aan dat 88 procent van de banken de negatieve impact op client-onboarding tijden wijt aan de continu groeiende Know Your Customer (KYC) regelgeving. Dit vertraagt de omzettijd en vermindert tevredenheid en behoud van klanten. Pega CLM betekent een transformatie in de manier waarop onboarding van complexe entiteiten plaatsvindt, door traditioneel lineaire processen parallel aan te sturen. Zo coördineert Pega CLM alle stappen, van klantgoedkeuring (verrijking met extra informatie en KYC naar beoordeling van kredietwaardigheid, risico's en juridische zaken) tot en met fulfilment, zowel in de front- als backoffice en voor meerdere regio's, producten en betrokkenen, op basis van vooraf gedefinieerde best practices. Zakelijke en institutionele banken evenals vermogensbeheerders kunnen hierdoor een eenvoudiger en kostenefficiënt systeem implementeren om sneller omzet te genereren en wereldwijde compliance te garanderen terwijl ze onderscheidend kunnen zijn in klantervaring.
Pega CLM breidt de functionaliteit van Pega's Onboarding applicatie uit om de complexiteit waarmee 's werelds grootste financiële instellingen zijn belast, te vereenvoudigen. De applicatie is per direct beschikbaar en stelt hen in staat om:
  • Sneller omzet te realiseren - Met een volledig uit te breiden datamodel en een compleet overzicht van de klant, kunnen banken eenvoudig data hergebruiken om complexe onboarding van meerdere producten die onder verschillende jurisdicties vallen, aan te sturen voor nieuwe en bestaande klanten. Hierdoor kunnen banken nieuwe producten sneller dan ooit aanbieden en zonder vertraging nieuwe inkomstenstromen realiseren. Pega CLM integreert volledig met belangrijke KYC-hulpprogramma's zoals kyc.com (mogelijk gemaakt door Markit en Genpact) en Clarient voor verdere stroomlijning van de afhandelingstijd.
  • Sneller in te spelen op veranderende regelgeving - Door volledige integratie met de Pega KYC applicatie zorgt Pega CLM voor naleving van de wereldwijde, land-, en product-specifieke regels met de beste due diligence-regels vanuit de praktijk. In samenwerking met wereldwijd advocatenkantoor DLA Piper blijft Pega KYC voortdurend geüpdatet met de nieuwste wettelijke veranderingen die van invloed zijn op client onboarding in alle belangrijke markten, inclusief AML, FATCA, CRS, MiFID II, Dodd-Frank en EMIR.
  • Op te schalen voor de meest complexe wereldwijde organisaties - Pega CLM is de enige oplossing in de markt die wereldwijd kan opschalen om het onboardingproces tot en met KYC te ondersteunen. Dankzij het flexibele en schaalbare Pega 7 platform waarop de applicatie is gebouwd, is het mogelijk om onboarding processen langs een onbeperkt aantal entiteiten, jurisdicties en afdelingen te sturen. De applicatie kan bovendien eenvoudig worden aangepast aan de unieke behoeften van elke bank.
  • Betere klantervaringen te bieden - Banken kunnen met Pega CLM het onboardingproces voor klanten versnellen met als resultaat een betere client journey en hogere percentages qua klantbehoud. Pega CLM-dashboards bieden relatiebeheerders en klanten een volledig transparant inzicht in het proces.
Zij kunnen ook probleemloos via elk kanaal en apparaat communiceren - van laptop, tablet en smartphone tot en met e-mail, chat en co-browse - zodat alle betrokkenen op de hoogte zijn van de laatste status.
"Onboarding systemen uit het verleden zijn niet langer toereikend voor de enorme verstrikking van regels, voorschriften en processen waarmee internationale banken tegenwoordig worden geconfronteerd," stelt Derk-Jan Brand, directeur Pegasystems Benelux. "De financiële sector is te lang gedwongen om oude oplossingen te moderniseren om nieuwe problemen op te lossen. Pega CLM zet een nieuwe standaard voor client lifecycle management door een eind te maken aan de ogenschijnlijk onoverkomelijke complexiteit en onboarding en KYC-processen te stroomlijnen. Deze aanpak bespaart drastisch  in kosten en tijd en garandeert wereldwijde klantgerichtheid terwijl het de flexibiliteit biedt om eenvoudig op veranderingen in te spelen."
"Bedrijven kunnen eenvoudig met behulp van Pega CLM de data vanuit de koperskant en de zakelijke klanten verzameld in kyc.com integreren om het transactieproces te versnellen", aldus Jon May, CEO, kyc.com. "Het openen van een rekening en compliance is snel te realiseren. Dit verbetert de liquiditeit van bedrijven en zorgt voor snellere ‘speed-to-market'. We werken al met 10 van de G14 banken en meer dan 1.500 vermogensbeheerders en ondernemingen die de rompslomp rondom KYC-eisen en het bilateraal omgaan met meerdere tegenpartijen willen verminderen."
"De integratie met Pega CLM via onze API zorgt ervoor dat banken die wereldwijd opereren hun Know Your Customer data eenvoudig en rechtstreeks vanuit de Pega-applicatie kunnen opvragen," zegt Matthew Stauffer, CEO, Clarient. "Dit maakt compliance en onboarding, via onze gecombineerde mogelijkheden, op een wereldwijde schaal efficiënt te beheren." 
Achtergrondinformatie

Over Pegasystems 
Pegasystems (NASDAQ: PEGA) ontwikkelt strategische applicaties voor sales, marketing, service en operationele processen. Pega's toepassingen stroomlijnen kritische operationele bedrijfsprocessen, zorgen voor een naadloze connectie tussen organisaties en hun klanten in realtime en via verschillende kanalen en passen zich aan aan de snel veranderende eisen. Pega's Global 3000 klanten behoren tot 's werelds grootste en meest succesvolle organisaties. De applicaties van Pega zijn zowel lokaal beschikbaar als in de cloud. Ze zijn gebouwd op het uniforme Pega 7-platform dat visuele tools gebruikt om toepassingen eenvoudig aan te passen of uit te breiden aan de strategische zakelijke behoeften van de klant. Pega-klanten melden onder meer dat Pega hen de snelste time to value, zeer snelle implementatie, efficiënt hergebruik en wereldwijde schaalbaarheid biedt. Voor meer informatie: www.pega.com.
Voor redactionele informatie: Influx PR - Gerline van Wijnen - tel: 055 366 3034, e-mail: pega@influx-pr.com
All trademarks are the property of their respective owners.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten