Robotisering binnen
de recruitmentsector met virtuele recruitment-assistente Eva
Delft/Amsterdam, 25 april 2017 – Carerix, leverancier van recruitment oplossingen
voor corporate recruiters en intermediairs, heeft zijn dienstenpakket
uitgebreid met een door Joboti ontwikkelde chatmodule voor de HR-markt. Kandidaten kunnen met de virtuele recruitment-assistent Eva laagdrempelig
communiceren, terwijl klanten van Carerix profiteren van de verrijkte
kandidaatprofielen die hiermee worden opgebouwd.
Joboti is een jong bedrijf dat een jaar geleden begon met het ontwikkelen
van virtuele chatmodules voor de HR-branche op basis van AI (Artificiële
Intelligentie). Oprichters Luuk van Neerven en Stephan Kockelkoren zijn hiermee
de eersten in Nederland die zich toeleggen op het aanbieden van robotisering in
de recruitmentsector met een virtuele
recruitment-assistente. De volledig geautomatiseerde chatmodule neemt een aantal
eenvoudige processen in het recruitmenttraject over die zowel voor recruiters
als kandidaten van toegevoegde waarde zijn. Zo kan Eva recruiters helpen bij
het in kaart brengen van een kandidaatprofiel, bij de voorselectie van
kandidaten of het opnieuw benaderen van kandidaten uit de talent-pool. De
interactie met de kandidaten vergroot de betrokkenheid en zorgt ervoor dat
recruiters efficiënter kunnen werken door eenvoudig overzicht in verzamelde en
gestructureerde data.
Laagdrempelig
De chatmodule van Joboti is volledig geïntegreerd in het Carerix-platform. Alle gegevens die via de chat worden verzameld, worden direct in het ATS (Application Tracking System) van Carerix opgeslagen. Van Neerven: “Gebruikers van Carerix kunnen hierdoor meer gegevens verzamelen van kandidaten, hetgeen leidt tot rijkere kandidaatprofielen. Van de 100 bezoekers op een vacaturesite solliciteren er uiteindelijk maar twee of drie daadwerkelijk. De overige 97 procent is tijdens dat eerste bezoek vooral op zoek naar informatie. Eva gaat ook met deze kandidaten het gesprek aan.”
De chatmodule van Joboti is volledig geïntegreerd in het Carerix-platform. Alle gegevens die via de chat worden verzameld, worden direct in het ATS (Application Tracking System) van Carerix opgeslagen. Van Neerven: “Gebruikers van Carerix kunnen hierdoor meer gegevens verzamelen van kandidaten, hetgeen leidt tot rijkere kandidaatprofielen. Van de 100 bezoekers op een vacaturesite solliciteren er uiteindelijk maar twee of drie daadwerkelijk. De overige 97 procent is tijdens dat eerste bezoek vooral op zoek naar informatie. Eva gaat ook met deze kandidaten het gesprek aan.”
“Uit het gebruik van Eva blijkt tevens dat een derde van alle bezoeken aan
een vacaturesite buiten de reguliere kantoortijden plaatsvindt”, stelt Luuk van Neerven. “Kandidaten
kunnen op een laagdrempelige manier 24/7 vragen stellen aan Eva zonder dat ze
meteen met een fysieke medewerker in gesprek moeten.”
Direct aan de slag
Alle gegevens die aan de hand van dat eerste gesprek worden verzameld, worden direct opgeslagen in het kandidaatprofiel waarmee een recruiter meteen aan de slag kan. Van Neerven: “Eva verhoogt niet alleen de candidate experience maar zorgt voor een betere band tussen bedrijf en kandidaat. Zo kan Eva een kandidaat die woont in Utrecht maar werk zoekt in Amsterdam, aan de hand van het kandidaatprofiel een gericht voorstel doen.” Joboti is erg blij met de samenwerking met Carerix. Van Neerven: “Carerix gelooft in innovatie en biedt ons als jonge start-up een platform om samen recruitmentprocessen te optimaliseren.”
Alle gegevens die aan de hand van dat eerste gesprek worden verzameld, worden direct opgeslagen in het kandidaatprofiel waarmee een recruiter meteen aan de slag kan. Van Neerven: “Eva verhoogt niet alleen de candidate experience maar zorgt voor een betere band tussen bedrijf en kandidaat. Zo kan Eva een kandidaat die woont in Utrecht maar werk zoekt in Amsterdam, aan de hand van het kandidaatprofiel een gericht voorstel doen.” Joboti is erg blij met de samenwerking met Carerix. Van Neerven: “Carerix gelooft in innovatie en biedt ons als jonge start-up een platform om samen recruitmentprocessen te optimaliseren.”
“We zijn erg blij met deze innovatieve speler binnen ons platform”, aldus Reinald Snik (CEO Carerix). “Artificiële
Intelligentie zal het recruitment vak doen veranderen. Het biedt veel
mogelijkheden en dat onderzoeken wij graag middels innovatieve start-ups als
Joboti. De chatbot heeft zich nu al bewezen en wordt bij onze pilot klanten
veelvuldig gebruikt. Een groot deel van de bezoekers, 36 procent, chat buiten
kantooruren en krijgt op deze tijdstippen direct vragen beantwoord. Onze pilot
klant Octas was met hun virtuele recruitment assistent Eva dit jaar zelfs
genomineerd voor de Werf& awards; hét event over impactvolle
arbeidsmarktcommunicatie en recruitment.”
Joboti heeft een virtuele recruitment assistent ontwikkeld die eenvoudig
via chat kan communiceren met kandidaten. De modules worden plug-and-play
aangeboden als een Bot-as-a-Service model. Klanten krijgen toegang tot een
beveiligd portaal waarin de ‘tone-of-voice’ van de conversatie aangepast kan
worden en direct inzicht wordt gegeven in het gebruik en de belangrijkste
meetpunten. De assistent is eenvoudig te ontsluiten via de eigen website of via
kanalen als Facebook Messenger, Skype of Slack. Alle techniek wordt geleverd
via beveiligde datacenters. Joboti is een in Amsterdam gevestigde startup en in
2016 opgericht. Joboti groeit snel en bestaat momenteel uit vijf medewerkers.
Voor meer informatie: www.joboti.com
Over Carerix
Carerix is leverancier van recruitment oplossingen die corporate recruiters en intermediairs faciliteren om te komen tot de beste match. De oplossingen worden in de vorm van een SaaS-model gehost en geleverd via beveiligde datacenters. Carerix is opgericht in 2003 en telt op dit moment bijna 50 medewerkers en meer dan 650 klanten, waaronder (werkmaatschappijen van) Randstad, USG, Adecco, DPA, Manpower en gespecialiseerde intermediairs in ICT, oil & gas, finance en service-industrie. Carerix bedient dagelijks meer dan 10.000 gebruikers, verspreid over 17 landen en werkt samen met verschillende strategische partners. Naast de hoofdvestiging op het TU Delft Science park, heeft Carerix ook een ontwikkellocatie in Kiev. Voor meer informatie: www.carerix.com
Carerix is leverancier van recruitment oplossingen die corporate recruiters en intermediairs faciliteren om te komen tot de beste match. De oplossingen worden in de vorm van een SaaS-model gehost en geleverd via beveiligde datacenters. Carerix is opgericht in 2003 en telt op dit moment bijna 50 medewerkers en meer dan 650 klanten, waaronder (werkmaatschappijen van) Randstad, USG, Adecco, DPA, Manpower en gespecialiseerde intermediairs in ICT, oil & gas, finance en service-industrie. Carerix bedient dagelijks meer dan 10.000 gebruikers, verspreid over 17 landen en werkt samen met verschillende strategische partners. Naast de hoofdvestiging op het TU Delft Science park, heeft Carerix ook een ontwikkellocatie in Kiev. Voor meer informatie: www.carerix.com
Noot voor de redactie:
Voor redactionele informatie kunt u contact opnemen met Influx PR, Gerline van Wijnen, telefoon: 055 3663034 of e-mail: carerix@influx-pr.com
Voor redactionele informatie kunt u contact opnemen met Influx PR, Gerline van Wijnen, telefoon: 055 3663034 of e-mail: carerix@influx-pr.com
Geen opmerkingen:
Een reactie posten