dinsdag 26 juni 2018
Pega breidt ecosysteem uit met nieuw onafhankelijk software vendor programma
Open ontwikkelomgeving ontsluit mogelijkheden van Pega Infinity voor partners
AMSTERDAM – 26 juni 2018 – Pegasystems Inc. (NASDAQ: PEGA), de softwareleverancier van krachtige customer engagement toepassingen voor toonaangevende organisaties, kondigde tijdens PegaWorld in Las Vegas zijn nieuwe Pega Independent Software Vendor (ISV) programma aan. Het nieuwe ISV-programma maakt ontwikkeling mogelijk op Pega´s ´next generation` softwaresuite voor digitale transformatie, Pega Infinity™. Partners kunnen eenvoudig integreren met bestaande oplossingen maar ook nieuwe oplossingen ontwikkelen voor specifieke marktbehoeften. Het commerciële go-to-market model brengt de nieuwe oplossingen bij potentiële klanten onder de aandacht.
Om aan de steeds hogere verwachtingen van klanten te voldoen, zoeken veel organisaties naar mogelijkheden om hun digitale transformatieproces te versnellen. Dit vereist speciale technologische oplossingen die aan specifieke bedrijfsbehoeften voldoen. Het Pega ISV-programma stelt partners in staat om in te spelen op de groeiende vraag naar Pega-oplossingen. Het maakt snelle uitbreiding mogelijk van het beschikbare portfolio van Pega-producten voor klanten in bestaande en nieuwe markten.
Met het ISV-programma haalt Pega een selecte groep leveranciers in huis die organisaties binnen de financiële dienstverlening, gezondheidszorg, verzekeringen, telecommunicatie, productiebedrijven en overheid van kwalitatief hoogwaardige oplossingen kunnen voorzien. De huidige klanten kunnen hun Pega-oplossingen nu verder uitbreiden en aanvullen vanuit een bibliotheek met nieuwe oplossingen. De gekwalificeerde partners kunnen op hun beurt profiteren van nieuwe zakelijke kansen.
Eenmaal toegelaten tot het programma, voorziet Pega de ISV-partners van de perfecte omgeving en middelen waarbinnen en waarmee zij onafhankelijk toepassingen kunnen ontwikkelen, aanpassen en integreren op basis van Pega-technologie. Alle aangeboden oplossingen van ISV-partners zijn beschikbaar via het online softwareplatform, Pega Exchange. De drijvende kracht achter het programma is Rupen Shah, vice president independant software alliances & strategy. In deze nieuwe functie gaat Shah zich toeleggen op de verdere uitbouw van het ISV partner-ecosysteem voor alle Pega Infinity™ oplossingen en verticale markten.
“Gezien de groei die Pega doormaakt, is het logisch dat we ook ons ecosysteem verder uitbreiden om tegemoet te komen aan de groeiende behoeften van onze klanten”, aldus Rupen Shah, vice president ISV alliances & strategy bij Pegasystems. “Het ISV-programma is een essentieel onderdeel in deze groei en geeft partners volledige toegang tot de mogelijkheden van Pega Infinity. Deze oplossingen vergroten de concurrentiepositie van onze klanten, zorgen voor een snellere time-to-market, terwijl ze hun bestaande investeringen in Pega beter kunnen benutten en verder uitbreiden.”
donderdag 7 juni 2018
Pega maakt de weg vrij voor blockchain bij onboarding van klanten
Pega Blockchain Innovation Kit helpt
banken bij Etherum-test in Pega KYC en Pega CLM
AMSTERDAM/LAS
VEGAS – 7 juni 2018
– Pegasystems Inc. (NASDAQ: PEGA), de
softwareleverancier van krachtige customer engagement toepassingen voor
toonaangevende organisaties, kondigde tijdens Pegaworld in Las Vegas Pega
Blockchain Innovation Kit™ aan om het gebruik van blockchain aan te tonen
binnen de onboarding-applicaties van Pega. De downloadbare kit biedt een proof of
concept (POC) template voor banken om te testen hoe Pega Know Your Customer ™
(KYC) en Pega Client Lifecycle Management™ (CLM) Ethereum blockchain kunnen
inzetten voor hun onboardingprocessen.
Van
alle mogelijke blockchain use cases in software labs, bieden CLM en KYC de
meest pragmatische scenario’s voor bewezen blockchain voordelen, zoals
verhoogde beveiliging, samenwerking en kostenbesparingen. Banken spenderen
miljarden dollars aan due diligence compliance voor nieuwe en bestaande klanten
vanwege voortdurend veranderende KYC-voorschriften die de risico’s moeten
beperken. Blockchain kan financiële instellingen helpen deze last te delen en
een einde maken aan dubbele handelingen door klanten te screenen in een
gedistribueerd register.
De
Pega Blockchain Innovation Kit biedt een veilige manier voor Pega-klanten om
hun onboarding software te integreren met Ethereum, een van de leidende
blockchaintechnologieën. Klanten kunnen zien hoe Pega Ethereum aanvult met KYC
en CLM datasets en daarvoor geverifieerde datablokken terugkrijgt voor hun
Pega-gestuurde processen. De Kit wordt geleverd met een voorgedefinieerd Smart
Contract, waarin is vastgelegd hoe gebruikers van en naar de blockchain kunnen
lezen en schrijven.
In
de toekomst kunnen banken samenwerken op het gebied van blockchain dankzij
gedeelde toegang tot de meest actuele KYC-records van een klant, terwijl zij
elke datawijziging gezamenlijk kunnen verifiëren. Geavanceerde cryptografie,
onveranderlijke data en transparantie garanderen banken dat de records veilig,
consistent en accuraat zijn, zelfs in een open omgeving die ook door
concurrenten wordt gebruikt. Aangesloten instellingen kunnen controleren wie
uiteindelijk toegang heeft tot het blockchain-netwerk. Ook kunnen zij bepalen
welke instellingen toegang hebben tot de gegevens van klanten.
Door
blockchain en Digital Process Automation (DPA) bij elkaar te brengen kan Pega
organisaties helpen de potentie van blockchain optimaal te benutten door de
kracht van gedistribueerde registers te combineren met slimme contractvormen.
Zo kunnen organisaties op een effectieve manier hun bedrijfssystemen uitbreiden
buiten de vaste kaders en binnen het gedistribueerd ecosysteem van de
blockchain. Als marktleider in DPA biedt Pega volledige bedrijfsprocessen voor
de grootste en meest complexe bedrijven ter wereld op het gebied van financiële
dienstverlening, gezondheidszorg, verzekeringen, communicatie, high tech en
meer.
Pega
CLM en Pega KYC, door analistenbureau Chartis uitgeroepen tot marktleider in CLM en KYC applicaties,
voorzien grote, complexe financiële instellingen van voorgedefinieerde best
practices uit de sector, wereldwijde dekking van KYC-regelgeving en
out-of-the-box functionaliteit voor onboarding en KYC. Pega is de enige
leverancier die schaalbare CLM en KYC-applicaties biedt voor zowel
institutioneel als voor consumenten met verwante digitale proces
automatisering, KYC-regels, processen, case management, AI en robotics. Deze
applicaties kunnen binnen drie maanden worden uitgerold bij ´s werelds grootste
instellingen ten behoeve van een hogere omzetsnelheid en compliancegarantie.
Waar
downloaden
Pega
Blockchain Innovation Kit is voor elke klant van Pega CLM, Pega KYC of Pega
Platform te downloaden vanaf Pega Exchange via: www.pega.com/blockchain-download
“Omdat
de blokchain hype alleen maar groter wordt springen veel organisaties in het
diepe zonder eerst te weten welke echte knelpunten zij ermee willen oplossen,”
aldus Alan Trefler, oprichter en CEO van Pegasystems. “Pega beschikt over
tientallen jaren ervaring met digitale procesautomatisering, waardoor wij heel
goed in staat zijn om de beste blockchain use cases voor bedrijven te kunnen
identificeren die echt tot resultaten leiden. Met onze blockchain innovation
kit kunnen klanten onderzoeken of blockchain kan bijdragen aan hun digitale
strategie en hoe Pega hen hierbij kan helpen.”
Achtergrondinformatie
dinsdag 5 juni 2018
IntraData introduceert Krabbl-portal
PERSBERICHT
IntraData introduceert Krabbl-portal
Nieuwe dienst voor AVG-proof digitaal ondertekening van
documenten
Schiphol-Rijk, 5 juni 2018 –
Het papiervrij digitaal ondertekenen van documenten kan voortaan snel, veilig
en gemakkelijk met Krabbl. Via het Krabbl-aanbiedportaal – een nieuwe
dienst van IntraData (onderdeel van de Solipsisgroep) – zijn documenten
eenvoudig digitaal te uploaden en te verzenden. Zodra alle handtekeningen zijn
gezet, ontvangen de afzender en de ondertekenaar(s) de getekende documenten
digitaal retour.
“De Krabbl-dienst is ontwikkeld
voor het midden- en kleinbedrijf waarmee ook dit segment eenvoudig gebruik kan
maken van de voordelen van het digitaal ondertekenen van documenten”, stelt
Simon Kornblum, commercieel manager bij IntraData. Na het uploaden van de
documenten via het Krabbl aanbiedportaal wordt het e-mailadres en het 06-nummer
van de begunstigde ingevoerd. Door vervolgens op verzenden te drukken, regelt
Krabbl de rest. Zodra alle handtekeningen zijn gezet, ontvangt de afzender de
getekende document(en) retour. Voordeel: snel, papiervrij, veilig en plaats- en
tijdonafhankelijkheid. Ook hierin speelt de Algemene Verordening
Gegevensbescherming (AVG, verplicht per 25 mei 2018) een belangrijke rol. “Er
moet nauwlettender dan ooit worden omgegaan met gevoelige persoonsgegevens.
Krabbl biedt een snelle en veilige afhandeling, die goedkoper, rechtsgeldig en
papiervrij verloopt”, aldus Jacco van den Berg, marketing- en salesmanager
bij de Solipsisgroep.
Geschikt voor alle branches
Krabbl is geschikt voor iedereen die documenten verstuurt, die voorzien dienen te worden van een handtekening. Branches waarin dit al veelvuldig wordt toegepast zijn onder andere de HR-, flex- en uitzendbranche en de woningmarkt.
Geschikt voor alle branches
Krabbl is geschikt voor iedereen die documenten verstuurt, die voorzien dienen te worden van een handtekening. Branches waarin dit al veelvuldig wordt toegepast zijn onder andere de HR-, flex- en uitzendbranche en de woningmarkt.
- HR-professionals: alle
documenten die behoren bij een arbeidsrelatie, zoals arbeidscontracten,
studieovereenkomsten en alle overige arbeid gerelateerde documenten die
rechtsgeldige ondertekening behoeven.
- Flex-professionals: alle documenten die behoren bij een plaatsingsproces van een kandidaat, tussen uitlener, kandidaat en de inlener zoals de plaatsingsovereenkomst, inleenovereenkomst en een Arbo-checklist en alle overige documenten die rechtsgeldige ondertekening behoeven.
- Vastgoedprofessionals: alle documenten die behoren bij een ver- en aankoop van een object, zoals een aankoopovereenkomst, een ontvangstbevestiging, een lijst van roerende zaken en alle overige documenten die rechtsgeldige ondertekening behoeven.
- Flex-professionals: alle documenten die behoren bij een plaatsingsproces van een kandidaat, tussen uitlener, kandidaat en de inlener zoals de plaatsingsovereenkomst, inleenovereenkomst en een Arbo-checklist en alle overige documenten die rechtsgeldige ondertekening behoeven.
- Vastgoedprofessionals: alle documenten die behoren bij een ver- en aankoop van een object, zoals een aankoopovereenkomst, een ontvangstbevestiging, een lijst van roerende zaken en alle overige documenten die rechtsgeldige ondertekening behoeven.
Abonnement
Voor een vast bedrag per maand en de aankoop van een ‘bundel’ handtekeningen, kunnen organisaties zelf digitaal documenten uploaden en laten ondertekenen.
Voor een vast bedrag per maand en de aankoop van een ‘bundel’ handtekeningen, kunnen organisaties zelf digitaal documenten uploaden en laten ondertekenen.
“Ondernemersgemak dient de mens”,
concludeert Simon Kornblum. “Met Krabbl kunnen documenten voortaan snel,
veilig en eenvoudig in slechts een paar klikken digitaal worden verwerkt en
afgehandeld, volledig AVG-proof! ”
Over IntraData
IntraData
BV is onderdeel van de Solipsisgroep en brengt sinds 1996 zijn
documentmanagementoplossing IntraOffice op de markt. IntraData is een van de
grondleggers van de oplossing voor gedigitaliseerd archiefbeheer met
ondersteuning voor bulk computeroutput. IntraOffice wordt dagelijks door meer
dan 45.000 bedrijven gebruikt, die maandelijks
meer dan 51 miljoen documenten verwerken. IntraOffice is in zeven landen
operationeel en in zeven talen beschikbaar, zowel in licentievorm als in
SaaS-dienst. Bekijk ook het filmpje
IntraData is onderdeel van de
Solipsisgroep, waartoe ook Solipsis, Holland House en Solipsis Managed Services
behoren. Voor meer informatie: zie www.intradata.nl, www.solipsis.nl, www.hollandhouse.com en www.solipsismanagedservices.nl.
Noot
voor de redactie:
Influx PR,
Gerline van Wijnen, t. 055 3663034 of e-mail: gerline@influx-pr.com
Pegasystems lanceert ‘next generation’ softwaresuite voor digitale transformatie: Pega Infinity

PERSBERICHT
Pega
Infinity verenigt AI, robotic process automation en CRM voor snelle low-code
applicatieontwikkeling
LAS VEGAS/AMSTERDAM – 5
juni 2018 – Pegasystems Inc. (NASDAQ: PEGA), de softwareleverancier van
krachtige customer engagement toepassingen voor toonaangevende organisaties,
maakte vandaag tijdens Pegaworld in Las Vegas de lancering bekend van Pega Infinity™, Pega´s ‘next
generation’ software voor digitale transformatie. Dankzij een aantal
belangrijke verbeteringen kunnen bedrijven met Pega Infinity digitale
transformatie binnen alle bedrijfsgeledingen versnellen en hiermee de
verwachtingen van hun klanten overtreffen.
Vertrouwen
in digitale transformatie staat voor de ultieme test. Volgens IDC zullen
bedrijven dit jaar 1.300 miljard dollar besteden aan digitale transformatie
(1). Uit veel onderzoeken blijkt echter dat maar liefst 80 procent van de
projecten op het gebied van digitale transformatie jammerlijk mislukt. Bij de
projecten die het wel halen, zijn de geleidelijke verbeteringen meestal diep
verborgen in geïsoleerde organisatorische silo´s. Dit kan innovatie vertragen
en leiden tot inconsistente klantbelevingen met onvoldoende commercieel succes.
In
totaal verzorgt Pega Infinity™ de klantinteracties met 1,5 miljard consumenten
van ‘s werelds meest succesvolle merken en is het in deze sector het enige
geïntegreerd digitaal platform dat front-end klantbeleving verbindt met
back-end procesautomatisering. Verbeteringen in Digital Process Automation
(DPA) en nieuwe mogelijkheden in customer engagement zorgen dat silo´s
verdwijnen, digitale transformatieprocessen versnellen en organisaties
daadwerkelijk disruptief
kunnen zijn.
Nieuwe
Pega Infinity™features zijn:
Engage zonder limiet
- Zelf-optimaliserende
door AI-gestuurde marketing campagnes – Met behulp van
Pega´s artificial intelligence (AI), versnelt de nieuwe Zelf-Optimaliserende Campagne toepassing binnen Pega
Marketing™ een-op-een
marketing door automatisch voor iedere marketingcampagne de beste
doelgroep en de beste aanbieding te kiezen. Het systeem optimaliseert
zelf, in realtime, aanbevelingen voor bepaalde strategieën zodra de
laatste resultaten zijn verwerkt. Dit leidt tot aanzienlijk hogere
conversies, minder kosten en snellere resultaten.
- Dynamische
klantinterfaces – Pega biedt een aantal
dynamische userinterface (UI) templates waarmee klanten, via elk kanaal,
snel gerichte digitale consument ervaringen kunnen
realiseren – van het openen van een nieuwe rekening tot het afhandelen van
bepaalde klantproblemen. Dit geldt ook voor uitbreidingen van Pega´s
no-code UI ontwikkeltools en op REST-gebaseerde API´s die tools van
derden integreren.
End to end automatisering
- Alle nieuwe licenties bevatten robotautomatisering – Pega Robotic Automation™ en Pega Robotic Desktop Automation™ zijn nu inbegrepen bij elke
nieuwe Pega applicatie en Pega Platform™ licentie. Pega is
hiermee de enige CRM en DPA leverancier die robot automatisering aanbiedt
als standaardfunctie zonder extra kosten. Daarnaast wordt Pega Workforce Intelligence™ opgenomen in alle nieuwe Pega-toepassingen en Pega
Platform-licenties , voor de duur van één jaar en voor maximaal 250
gebruikers.
- Uitgebreide bot
library – Alle Pega klanten hebben nu toegang tot een
bibliotheek met voorgebouwde bots die tijd besparen bij algemene
dagelijkse handelingen zoals het opstarten van applicaties,
gespreksafhandeling, taakautomatisering en e-mailverwerking.
- Verbeterde virtuele
assistent voor e-mail met OCR – Pega komt met
nieuwe Optical Character Recognition (OCR) capabilities for
Pega Intelligent Virtual Assistant for Email™. Dit
zorgt voor betere automatisering van e-mail workflows door PDF's en andere
bijgevoegde documenten te lezen en automatisch de relevante gegevens in
het juiste Pega-dataveld in te voeren.
Build for Change
- Blockchain Kit voor
Ethereum – Pega Blockchain Innovation Kit biedt downloadable proof of
concept (POC) templates waarmee banken kunnen aantonen
hoe blockchain integreert met Pega Know Your Customer™ (KYC) en Pega
Client Lifecycle Management ™ (CLM) onboarding software. Pega-klanten
kunnen het dataverkeer testen van klant-onboarding-gegevens van en naar Ethereum, een van de
belangrijkste blockchain-technologieën.
- Open drag-and-drop
integratie met RPA bot connectoren – Met de nieuwe
Integration Designer kunnen klanten Pega apps koppelen aan andere
diensten, systemen en gegevensbronnen met een eenvoudige drag-and-drop
interface; hard code connectoren binnen de apps zijn niet meer nodig. Het
behandelt robotic process automatisering (RPA) bots ook als connectors,
waardoor ze eenvoudig kunnen worden hergebruikt op plekken waar API’s voor
bepaalde databronnen niet bestaan.
- Geautomatiseerde
end-to-end testfunctie – Pega heeft de Automated
Testing Suite uitgebreid met de toevoeging van een UI testfunctie. Voor
het eerst kunnen klanten geautomatiseerd testen vanaf het logisch niveau
naar UI niveaus binnen zowel de oorspronkelijke Pega apps, als binnen
third-party testomgevingen.
- Gratis cloud-gebaseerde AI-gestuurde app optimalisatie – Vanaf nu zijn alle licenties standaard voorzien van Pega Predictive Diagnostic Cloud ™, waardoor de werking van Pega apps in Pega Cloud Services™ of een andere cloud service van de klant zonder extra kosten worden geoptimaliseerd
Daarnaast kunnen
individuele gebruikers met nieuwe Pega Studios™ hun overzicht in Pega Infinity™
personaliseren op basis van digitale transformatietaken die ze willen afronden.
Deze gebruikersprofielen voorzien individuele gebruikers van een scherm met de
juiste tools, features en functionaliteiten, afgestemd op elke gebruiker en
zijn of haar functionele rol. Deze studio´s omvatten App Studio voor
low-code/no-code ontwikkeling; Developer Studio voor het ‘schalen’ van Apps en
componentontwikkeling; Prediction Studio voor de ontwikkeling van
voorspellingen en inzichten en Admin Studio voor beheer, systeeminstallatie,
beveiliging en DevOps.
Pega
Infinity™ is de enige oplossing die customer engagement en digital process
automation (DPA) binnen één enkel platform verenigt, waardoor organisaties hun digitale
transformatieproces wereldwijd kunnen inzetten. Pega´s CRM suite van customer engagement applicaties voor marketing, sales en
customer service gebruikt
AI om te kunnen inspelen op klantbehoeften en hen te voorzien van next-best
actions gedurende de hele customer journey. Door klanten te voorzien van de
juiste boodschap, op het juiste moment, via elk willekeurig kanaal, kunnen
Pega-klanten hun klanttevredenheid verbeteren en de customer lifetime value
vergroten. Pega apps zijn gebouwd op het Pega-platform, de meest geavanceerde
no-code applicatieontwikkeling in deze sector, dat kan worden gekoppeld aan
bestaande systemen, processen binnen de hele organisatie automatiseert en
uitstekende prestaties levert in customer engagement en op operationeel niveau.
Pega´s ‘model-driven architecture’ leidt tot een verhoogde inzetbaarheid,
snellere iteraties en lagere ontwikkelkosten.
De
aankondiging werd gedaan op Pegaworld waar meer dan 5.000 business
professionals in het MGM Grand in Las Vegas bijeen zijn om te horen hoe
toonaangevende bedrijven hun organisaties transformeren met behulp van
Pega-oplossingen.
“De
meeste organisaties kunnen zich simpelweg niet snel genoeg aanpassen aan de
huidige, bijna constante dreiging van disruptie”, stelt Alan Trefler, oprichter en
CEO van Pegasystems. “Pega Infinity™ verlost organisaties van de opgelegde
beperkingen van veel hedendaagse software middels het enige unified platform
dat speciaal is gebouwd om organisaties over alle silo´s heen te verbinden en
als ondersteuning op veranderingen binnen de gehele onderneming. Hierdoor
kunnen bedrijven hun transformatie versnellen en zich op hun eigen voorwaarden
met hun klanten verbinden, vandaag en in de toekomst.”
Achtergrondinformatie
- Product background: Pega Infinity™ landing page
- Analyst report: Pega named Leader in The Forrester
Wave™: Digital Process Automation Software (2)
- Analyst report: Pega named Leader in Gartner’s Magic Quadrant for CRM Customer
Engagement Center (3)
- Analyst report: Pega named Leader in The Forrester Wave™:
Real-Time Interaction Management, Q2 2017 (4)
Over Pegasystems
Pegasystems is toonaangevend leverancier van software voor customer engagement en operationele excellence. Pega’s toepassingen kenmerken zich door de hoge mate van aanpasbaarheid. Het op een cloud-architectuur gebaseerde Pega PlatformTM stelt gebruikers in staat om applicaties snel in te zetten en uit te breiden om te kunnen voldoen aan strategische business eisen. Al vijfendertig jaar levert Pega mogelijkheden op het gebied van CRM en digital process automation (DPA), aangevuld met kunstmatige intelligentie (AI) en robotic proces automatisering (RPA), om 's werelds meest toonaangevende merken te helpen bij het realiseren van baanbrekende resultaten. Voor meer informatie: www.pega.com
Pegasystems is toonaangevend leverancier van software voor customer engagement en operationele excellence. Pega’s toepassingen kenmerken zich door de hoge mate van aanpasbaarheid. Het op een cloud-architectuur gebaseerde Pega PlatformTM stelt gebruikers in staat om applicaties snel in te zetten en uit te breiden om te kunnen voldoen aan strategische business eisen. Al vijfendertig jaar levert Pega mogelijkheden op het gebied van CRM en digital process automation (DPA), aangevuld met kunstmatige intelligentie (AI) en robotic proces automatisering (RPA), om 's werelds meest toonaangevende merken te helpen bij het realiseren van baanbrekende resultaten. Voor meer informatie: www.pega.com
Voor redactionele
informatie:
Influx PR – Gerline van Wijnen – tel: 055 366 3034, e-mail: pega@influx-pr.com.
Influx PR – Gerline van Wijnen – tel: 055 366 3034, e-mail: pega@influx-pr.com.
- IDC, “Worldwide Semiannual Digital Transformation
Spending Guide,” December 15, 2017
- Forrester Research: The Forrester
Wave™: “Digital Process Automation, Q2 2017,” Rob Koplowitz with Christopher
Mines, Allison Vizgaitis, and Andrew Reese, July 5, 2017
- Gartner, Inc., “Magic Quadrant
for the CRM Customer Engagement Center,” Michael Maoz, Brian Manusama, May
8, 2017
- Forrester Research: The Forrester
Wave™: “Real-Time Interaction Management, Q2 2017,” Rusty Warner with Mary
Pilecki and Clare Garberg, June 6, 2017
donderdag 31 mei 2018
Omzetgroei SER ruim twee keer groter dan rest ECM markt
Persbericht
Sterke omzetstijging
Omzetgroei SER ruim twee keer groter dan rest ECM markt
Omzetgroei SER ruim twee keer groter dan rest ECM markt
Amsterdam / Berlijn, 31 mei 2018 – Omzetstijging
van circa 10 procent: De SER groep heeft zijn toppositie als Europa´s grootste
softwareleverancier van enterprise content management* (ECM) verder uitgebreid.
In het boekjaar 2017 groeide de SER groep twee keer zoveel vergeleken met de
gehele ECM-markt1. De groeiende orderstroom ten gunste van SER zet
zich ook in 2018 voort.
ECM is een van de top 10 onderwerpen op dit moment volgens de Bitkom
industrie-barometer van 2018 en SER heeft hiervan aanzienlijk geprofiteerd. De
SER Group, een internationale ECM leverancier, realiseerde een algemene omzet
van een solide 67 miljoen euro. Afnemers van de ‘Made in Germany’ software zijn
voornamelijk middelgrote bedrijven, ondernemingen, organisaties en
instellingen. Het sterke omzetcijfer is 9,4 procent hoger in vergelijking
met 2016. Ook het bedrijfsresultaat (EBITDA) nam toe met een
vergelijkbaar winstpercentage van 9 procent. Deze positieve ontwikkeling bij
SER is te danken aan de licentieactiviteiten die 25 procent toenamen ten
opzichte van het voorgaande jaar. Ter versteviging van het marktleiderschap
wist SER het klantenbestand uit te breiden met 50 nieuwe gebruikers van
voornamelijk grotere systemen. Deze nieuwe klanten komen uit alle geledingen
van het bedrijfsleven.
Nieuwe internationale klanten van naam
Veel bedrijven voegden zich in 2017 bij het klantenbestand van SER waaronder: LILIXIL en SAF Holland in de VS, EDP in Portugal (cloud), TDK EPCOS in Hongarije, de Vienna Insurance Group (VIG) en BGZ BNP Paribas in Polen, R+V Allgemeine Versicherung in Luxemburg, de Trelleborg Group (Europa), Ferrari Financial Services en Landesbank Baden-Wuerttemberg in Duitsland evenals een belangrijke internationale vliegtuigbouwer met 60.000 gebruikers.
Veel bedrijven voegden zich in 2017 bij het klantenbestand van SER waaronder: LILIXIL en SAF Holland in de VS, EDP in Portugal (cloud), TDK EPCOS in Hongarije, de Vienna Insurance Group (VIG) en BGZ BNP Paribas in Polen, R+V Allgemeine Versicherung in Luxemburg, de Trelleborg Group (Europa), Ferrari Financial Services en Landesbank Baden-Wuerttemberg in Duitsland evenals een belangrijke internationale vliegtuigbouwer met 60.000 gebruikers.
“Als premium leverancier focussen we ons voortdurend op innovatie en
kwaliteit. Dit betaalt zich op de lange termijn terug en weerspiegelt zich in
onze langdurige klantrelaties,” zei Kurt-Werner Sikora, CEO van de SER Group.
Meer dan de helft van alle klanten onderhoudt inmiddels een succesvolle relatie
met de SER Group van 10 jaar of langer. Ongeveer de helft daarvan werkt zelfs
15 jaar of langer met SER samen.
Toonaangevend in ontwikkeling en dienstverlening
Software-ontwikkeling is een essentieel onderdeel van het succes van SER. Als eigenaar-geleide softwareleverancier heeft SER consequent meer dan een kwart van de omzet van software en onderhoud geïnvesteerd in onderzoek en ontwikkeling. Dit omvat alles van onderhoud en updates van de bestaande Doxis4 software tot samenwerking met universitaire instellingen. Met 180 ontwikkelaars voor producten, oplossingen en projecten, heeft SER het grootste ECM-ontwikkelteam van Europa. Deze goudmijn aan menselijke hulpbronnen en mogelijkheden garanderen de technologische voorsprong die SER de afgelopen 34 jaar met zijn ECM expertise heeft opgebouwd. De SER Group is richtinggevend op het gebied van toekomstige ontwikkelingen zoals de interactie tussen ECM, cloud computing, big data en artificiële intelligentie (AI).
Software-ontwikkeling is een essentieel onderdeel van het succes van SER. Als eigenaar-geleide softwareleverancier heeft SER consequent meer dan een kwart van de omzet van software en onderhoud geïnvesteerd in onderzoek en ontwikkeling. Dit omvat alles van onderhoud en updates van de bestaande Doxis4 software tot samenwerking met universitaire instellingen. Met 180 ontwikkelaars voor producten, oplossingen en projecten, heeft SER het grootste ECM-ontwikkelteam van Europa. Deze goudmijn aan menselijke hulpbronnen en mogelijkheden garanderen de technologische voorsprong die SER de afgelopen 34 jaar met zijn ECM expertise heeft opgebouwd. De SER Group is richtinggevend op het gebied van toekomstige ontwikkelingen zoals de interactie tussen ECM, cloud computing, big data en artificiële intelligentie (AI).
Gelijktijdig met de groei van bedrijfslicenties nam ook de bedrijfsmatige
dienstverlening met meer dan 11 procent toe. Als gevolg daarvan is het
Professional Services Team uitgebreid met 25 procent van in totaal 225
medewerkers. Dit houdt in dat SER beschikt over het grootste en meest krachtige
Professional Services team voor enterprise content management in Duitstalige
landen. SER werkt wereldwijd samen met 53 consultants en implementatie
partners. Met een team van 550 medewerkers, opereert de SER Groep vanuit 22
internationale locaties.
Visionair en sterke speler
Doxis4 dankt zijn concurrerende marktpositie aan de integratie van ECM, BPM, collaboration en EFSS op een uniform technologieplatform met metadata management. Doxis4 software is ook van toegevoegde waarde door de design-and-build aanpak waardoor klanten en partners van SER hun eigen applicaties kunnen samenstellen en zo nodig aanpassen. Door de flexibiliteit waarmee Doxis4 kan worden ingezet, in de cloud of hybride, neemt het onderneming brede content services platform een opvallende marktpositie in.
Doxis4 dankt zijn concurrerende marktpositie aan de integratie van ECM, BPM, collaboration en EFSS op een uniform technologieplatform met metadata management. Doxis4 software is ook van toegevoegde waarde door de design-and-build aanpak waardoor klanten en partners van SER hun eigen applicaties kunnen samenstellen en zo nodig aanpassen. Door de flexibiliteit waarmee Doxis4 kan worden ingezet, in de cloud of hybride, neemt het onderneming brede content services platform een opvallende marktpositie in.
Om al die redenen hebben vooraanstaande marktanalisten en leidinggevenden
uit de ECM- en IT-industrie de SER Group onderkend. In Gartner’s 2017 Magic
Quadrant for Content Services Platforms** (CSP) is de SER Group een
“Visionair”. Forrester Research heeft SER bestempeld als een “Sterke Speler” in
zijn Waves voor ECM Transactional Content Services*** en ECM Business Content
Services****. SER is de enige
Duitse leverancier die in de ECM Waves is opgenomen.
Pionier in veiligheid
SER is een pionier als het gaat om veiligheid: al in 2017 certificeerde het vooraanstaande bedrijf Ebner Stolz Doxis4 overeenkomstig de Europese General Data Protection Regulation (GDPR). Doxis4 was wereldwijd het eerste ECM-systeem dat deze certificering ontving. Daarnaast ontving Doxis4 wereldwijd als eerste ECM-systeem, eveneens in 2017, het SAP S/4HANA certificaat voor de archief interfaces ArchiveLink en ILM.
SER is een pionier als het gaat om veiligheid: al in 2017 certificeerde het vooraanstaande bedrijf Ebner Stolz Doxis4 overeenkomstig de Europese General Data Protection Regulation (GDPR). Doxis4 was wereldwijd het eerste ECM-systeem dat deze certificering ontving. Daarnaast ontving Doxis4 wereldwijd als eerste ECM-systeem, eveneens in 2017, het SAP S/4HANA certificaat voor de archief interfaces ArchiveLink en ILM.
Verder op het positieve groeipad
De SER Group verwacht dat 80 procent van haar omzet de komende vier tot vijf jaar wordt gegenereerd door tevreden vaste klanten. Op basis hiervan, de aanhoudende digitaliseringsontwikkeling en de ontplooiing van potentiële nieuwe bedrijfsactiviteiten door migrerende klanten, kan het bedrijf zijn groeipad vervolgen. “Met Maurice Godschalk aan boord kijken we positief naar de toekomst. We hebben dezelfde zakelijke normen en een gemeenschappelijk begrip over wat gebruikers zoeken en nog veel meer. Dat is de perfecte basis voor wederzijds succes, zowel in de Benelux als wereldwijd", zegt Morad Rhlid, Managing Director van SER Solutions International.
De SER Group verwacht dat 80 procent van haar omzet de komende vier tot vijf jaar wordt gegenereerd door tevreden vaste klanten. Op basis hiervan, de aanhoudende digitaliseringsontwikkeling en de ontplooiing van potentiële nieuwe bedrijfsactiviteiten door migrerende klanten, kan het bedrijf zijn groeipad vervolgen. “Met Maurice Godschalk aan boord kijken we positief naar de toekomst. We hebben dezelfde zakelijke normen en een gemeenschappelijk begrip over wat gebruikers zoeken en nog veel meer. Dat is de perfecte basis voor wederzijds succes, zowel in de Benelux als wereldwijd", zegt Morad Rhlid, Managing Director van SER Solutions International.
SER wordt door Gartner gewaardeerd als een visionair in het Gartner Magic
Quadrant voor Content Services Platforms 2017. Forrester heeft SER vermeld als
een sterke performer in beide ECM Waves. Industrieherkenning en
klanttevredenheid gaan hand in hand voor SER en markeren een van de sterke
punten van de grootste Europese ECM-leverancier. Met een sterke focus op
innovatie en toekomstige uitdagingen, ontwikkelt SER zijn platform en diensten
voortdurend om de beste gebruikservaring te creëren.
[1] Volgens de Duitse digitale vereniging Bitkom, groeide de
ECM-markt met 4,5 procent ten opzichte van 2016
*SER is de nummer een
van de Europese ECM leveranciers volgens de meest recent gepubliceerde
onderzoekscijfers op basis van omzet, brutowinst, bedrijfsresultaat en aantal
werknemers
**The Gartner Magic Quadrant for Content Services
Platforms 2017: Karen A. Hobert, Michael Woodbridge, Joe Mariano, Gavin Tay, 5
oktober 2017.
MQ voor download van Gartner (Login of betaling vereist)
MQ voor download van Gartner (Login of betaling vereist)
*** The Forrester Wave™: Enterprise Content Management
— Transactional Content Services, Q2 2017. Our Evaluation Of 13 Vendors In A
Market In Transition door Cheryl McKinnon met Alex Cullen, Alex Kramer en Sam
Bartlett, 5 April 2017.
The Forrester Wave™: ECM – Transactional Content Services (Login of betaling vereist)
The Forrester Wave™: ECM – Transactional Content Services (Login of betaling vereist)
**** The Forrester Wave™: Enterprise Content
Management — Business Content Services, Q2 2017. Our Evaluation Of 15 Vendors
In A Market In Transition, door Cheryl McKinnon met Alex Cullen, Madeline King,
Sam Bartlett, 5 april 2017.
The Forrester Wave™: ECM – Business Content Services (Login of betaling vereist)
The Forrester Wave™: ECM – Business Content Services (Login of betaling vereist)
Het bedrijf SER
- Grootste Europese softwareleverancier voor enterprise content management *
- Een van de top vijf software-only ECM-leveranciers wereldwijd
- Door de eigenaar geleid bedrijf
- Software "Made in Germany"
- Een "Visionary" in Gartner's Magic Quadrant for Content Services Platforms (CSP)
- "Strong Performer" in Forrester's ECM WavesTM
- Meer dan 550 medewerkers
- Meer dan 2,000 klanten wereldwijd; de helft in de DAX 30
- Grootste ECM-ontwikkelteam in Europa
De Doxis4 software
- Gestandaardiseerde ECM-software voor grote bedrijven, middelgrote ondernemingen en overheidsdiensten
- Een uniform ECM-, BPM- en collaboration platform met
- uitgebreid metadata management
- talrijke horizontale en verticale oplossingen
- hybride BPM voor alle bedrijfsprocessen - van ad hoc tot zeer gestructureerd
- samenwerkingscomponenten voor veilig informatie delen, zowel intern als met externe partners
*
Volgens de meest
recent gepubliceerde cijfers over de omzet, brutowinst, bedrijfsresultaat en
aantal werknemers
Meer informatie: www.ser-solutions.nl
Meer informatie: www.ser-solutions.nl
Noot
voor de redactie:
Voor redactionele informatie of foto kunt u contact opnemen met Influx PR, Jakob Brons, telefoon: 055 3663034 of e-mail: ser@influx-pr.com
Voor redactionele informatie of foto kunt u contact opnemen met Influx PR, Jakob Brons, telefoon: 055 3663034 of e-mail: ser@influx-pr.com
donderdag 24 mei 2018
ValidSign benoemt Robin Hollink tot Chief Information Security Officer
Deventer, 24
mei 2018 -- ValidSign, specialist op het gebied van rechtsgeldig digitaal
ondertekenen, heeft Robin Hollink benoemd tot Chief Information Security
Officer (CISO). Als ervaringsdeskundige op het gebied van informatiebeveiliging
zal hij zowel een controlerende als adviserende rol vervullen binnen ValidSign.
Beveiliging en
privacy – zoals de privacywetgeving (AVG/GDPR) en de daarbij behorende eisen -
hebben binnen organisaties de hoogste prioriteit.
Robin Hollink heeft in het verleden onder andere diverse managementfuncties vervuld bij IT-dienstverlener Pink Elephant. Die carrière sloot hij af als Manager Quality Assurance. In deze functie was hij verantwoordelijk voor de kwaliteitssystemen van Pink, waaronder het Information Security Management System dat voldoet aan de standaard voor informatiebeveiliging ISO27001.
Robin Hollink: “Bij ValidSign blijf ik als Chief Information Security Officer in dat vakgebied actief. Zo zal ik ondersteunen bij vraagstukken over informatiebeveiliging en kwaliteitsmanagement zoals de implementatie van ISO27001 en ISO9001.
Robin Hollink heeft in het verleden onder andere diverse managementfuncties vervuld bij IT-dienstverlener Pink Elephant. Die carrière sloot hij af als Manager Quality Assurance. In deze functie was hij verantwoordelijk voor de kwaliteitssystemen van Pink, waaronder het Information Security Management System dat voldoet aan de standaard voor informatiebeveiliging ISO27001.
Robin Hollink: “Bij ValidSign blijf ik als Chief Information Security Officer in dat vakgebied actief. Zo zal ik ondersteunen bij vraagstukken over informatiebeveiliging en kwaliteitsmanagement zoals de implementatie van ISO27001 en ISO9001.
“ValidSign
biedt met zijn cloudoplossing de meest veilige omgeving om opdrachtgevers en
hun klanten digitaal te laten ondertekenen. Informatiebeveiliging is cruciaal
voor onze dienstverlening! De benoeming van een CISO past dan ook volledig in
onze strategie”, stelt John Lageman, CEO ValidSign.
ValidSign, Bergweidedijk
42, 7418 AA Deventer.
Tel: 085 303 3676, E-mail: info@validsign.nl, www.validsign.nl
Tel: 085 303 3676, E-mail: info@validsign.nl, www.validsign.nl
Over ValidSign
ValidSign biedt een oplossing voor het rechtsgeldig en digitaal ondertekenen van documenten; eenvoudig in gebruik en gemakkelijk te implementeren binnen de processen. Zo biedt ValidSign onder andere integraties met Sharepoint, Office 365, Alfresco, K2, Nintex Workflows, MyCorsaNext en iBabs.
ValidSign heeft inmiddels vele organisaties geholpen hun processen, die afhankelijk zijn van handtekeningen, om te zetten van papierintensief naar papierloos. Wereldwijd maken vele klanten van de ValidSign-oplossing gebruik waardoor het mogelijk is contracten met buitenlandse partners en/of klanten digitaal én rechtsgeldig te ondertekenen.
ValidSign streeft naar volledige digitalisering door Digital Transaction Management met haar partners vorm te geven. ValidSign ontzorgt van keuze tot en met implementatie en ondersteuning.
Meer informatie: www.validsign.nl
ValidSign biedt een oplossing voor het rechtsgeldig en digitaal ondertekenen van documenten; eenvoudig in gebruik en gemakkelijk te implementeren binnen de processen. Zo biedt ValidSign onder andere integraties met Sharepoint, Office 365, Alfresco, K2, Nintex Workflows, MyCorsaNext en iBabs.
ValidSign heeft inmiddels vele organisaties geholpen hun processen, die afhankelijk zijn van handtekeningen, om te zetten van papierintensief naar papierloos. Wereldwijd maken vele klanten van de ValidSign-oplossing gebruik waardoor het mogelijk is contracten met buitenlandse partners en/of klanten digitaal én rechtsgeldig te ondertekenen.
ValidSign streeft naar volledige digitalisering door Digital Transaction Management met haar partners vorm te geven. ValidSign ontzorgt van keuze tot en met implementatie en ondersteuning.
Meer informatie: www.validsign.nl
Voor redactionele informatie:
Influx PR - Jakob Brons - T: 055-3663034 - E: validsign@influx-pr.com
dinsdag 22 mei 2018
Pegasystems presenteert resultaten nieuw onderzoek: ‘Why Business Agility Matters’
Organisaties zonder flexibiliteit
in bedrijfsstrategieën zijn 25% minder tevreden over de prestaties binnen hun
belangrijkste bedrijfsprocessen
22 mei 2018 – Organisaties die teveel
focussen op kosten- en risicomijding doen dat ten koste van aantoonbare
voordelen binnen een aantal belangrijke bedrijfsprocessen. Dit blijkt uit nieuw
wereldwijd onderzoek van Pegasystems Inc. In het onderzoek dat in opdracht van Pega werd
uitgevoerd door Frost & Sullivan, worden 437 senior
executives uit verschillende branches ondervraagd over het belang van
bedrijfsflexibiliteit in relatie tot de algehele prestaties.
Het onderzoek definieert bedrijfsflexibiliteit als de mogelijkheid om snel en consistent te reageren, waarbij snelheid en stabiliteit door operationele discipline zijn afgestemd op snelle verandering en complexiteit. De bedrijven zijn onderverdeeld in drie categorieën: organisaties die zich reeds hebben aangepast, organisaties die plannen maken om zich aan te passen en organisaties die vasthouden aan de status quo. Het verschil tussen de ‘adopters’ en ‘niet-adopters’ is groot, waarbij de laatste categorie gemiddeld 25 procent minder tevreden is met de prestaties van belangrijke bedrijfsprocessen zoals klanttevredenheid, toegevoegde waarde, innovatie, productkwaliteit en productiviteit.
Degenen waarbij de organisatie heeft gekozen voor een flexibele aanpak, noemden diverse voordelen, waaronder een flinke stijging van de omzet (84 procent), rendement (78 procent), klantenwerving (78 procent) en klantenbinding (77 procent). Tegelijkertijd vond 82 procent van de ondervraagden die strategisch zijn overgestapt op flexibiliteit dat de algehele klanttevredenheid groter was dan die van hun branchegenoten.
Ondanks deze duidelijke voordelen, kwalificeerde minder dan de helft van alle respondenten (43 procent) zich als ‘adopter’ van flexibiliteit. Hierbij geeft een op de vijf aan dat zij de komende één tot twee jaar niet zullen overstappen of zelfs helemaal geen plannen in die richting hebben. Organisaties die voorrang geven aan lagere projectkosten en minimale projectrisico´s vormen de meerderheid van degenen die vasthouden aan de status quo. Het grootste struikelblok voor vooruitgang is volgens 47 procent van alle besluitvormers die openstaan voor flexibiliteit, het gebrek aan (financiële) steun van het bestuur.
Hoewel bijna alle organisaties zich focussen op verlaging van kosten en risico’s, zijn degenen die hier de meeste nadruk op leggen, het minst geneigd zich aan te passen en zijn het minst overtuigd van de voordelen die door ‘adopters’ worden genoemd.
De volledige resultaten van de studie “Why Business Agility Matters” is te downloaden op: https://www1.pega.com/why-business-agility-matters
Het onderzoek definieert bedrijfsflexibiliteit als de mogelijkheid om snel en consistent te reageren, waarbij snelheid en stabiliteit door operationele discipline zijn afgestemd op snelle verandering en complexiteit. De bedrijven zijn onderverdeeld in drie categorieën: organisaties die zich reeds hebben aangepast, organisaties die plannen maken om zich aan te passen en organisaties die vasthouden aan de status quo. Het verschil tussen de ‘adopters’ en ‘niet-adopters’ is groot, waarbij de laatste categorie gemiddeld 25 procent minder tevreden is met de prestaties van belangrijke bedrijfsprocessen zoals klanttevredenheid, toegevoegde waarde, innovatie, productkwaliteit en productiviteit.
Degenen waarbij de organisatie heeft gekozen voor een flexibele aanpak, noemden diverse voordelen, waaronder een flinke stijging van de omzet (84 procent), rendement (78 procent), klantenwerving (78 procent) en klantenbinding (77 procent). Tegelijkertijd vond 82 procent van de ondervraagden die strategisch zijn overgestapt op flexibiliteit dat de algehele klanttevredenheid groter was dan die van hun branchegenoten.
Ondanks deze duidelijke voordelen, kwalificeerde minder dan de helft van alle respondenten (43 procent) zich als ‘adopter’ van flexibiliteit. Hierbij geeft een op de vijf aan dat zij de komende één tot twee jaar niet zullen overstappen of zelfs helemaal geen plannen in die richting hebben. Organisaties die voorrang geven aan lagere projectkosten en minimale projectrisico´s vormen de meerderheid van degenen die vasthouden aan de status quo. Het grootste struikelblok voor vooruitgang is volgens 47 procent van alle besluitvormers die openstaan voor flexibiliteit, het gebrek aan (financiële) steun van het bestuur.
Hoewel bijna alle organisaties zich focussen op verlaging van kosten en risico’s, zijn degenen die hier de meeste nadruk op leggen, het minst geneigd zich aan te passen en zijn het minst overtuigd van de voordelen die door ‘adopters’ worden genoemd.
De volledige resultaten van de studie “Why Business Agility Matters” is te downloaden op: https://www1.pega.com/why-business-agility-matters
“Het is duidelijk dat organisaties die kiezen voor een vroegtijdige, flexibele
aanpak efficiënter en winstgevender worden en meer klantenbinding krijgen”, aldus
Derk-Jan Brand, vice president en managing director Benelux en Nordics bij
Pegasystems. “Om echter de vruchten van deze voordelen te kunnen plukken,
moeten bedrijven meer risico´s durven nemen. Toonaangevende organisaties die
zich focussen op kostenverlaging en risico´s uit de weg gaan, lopen eerder het
gevaar dat zij zichzelf uit de markt prijzen door hun concurrenten een grote
voorsprong te bieden.”
Abonneren op:
Posts (Atom)