Voormalig Adobe Executive en industrie-expert gaat
strategische marketing voor OpenText aansturen
Hoofddorp, 7 februari 2013 – OpenText, toonaangevend
leider van Enterprise Information Management-oplossingen (EIM), heeft bekend gemaakt dat
industrieveteraan Kevin Cochrane tot het bedrijf is toegetreden als Chief
Marketing Officer. In deze functie is Cochrane wereldwijd verantwoordelijk voor
de strategische planning en implementatie van de marketing voor OpenText binnen
de Enterprise Information Management markt. Naar verwachting zal die markt in
de komende vier jaar naar $19 miljard groeien. Als lid van het Executive
Leadership Team van OpenText rapporteert Cochrane rechtstreeks aan OpenText
President en CEO, Mark J. Barrenechea.
"Kevin is een zeer hoog aangeschreven
marketing executive en brengt voor OpenText een enorme hoeveelheid ervaring binnen
op het gebied van product- en solution marketing", aldus OpenText CEO Mark
J. Barrenechea. "Als onze nieuwe CMO brengt Kevin passie voor het merk,
klanten, producten en verkoopmogelijkheden. Ik ben blij dat hij deel gaat
uitmaken van ons executive team en kijk ernaar uit om met hem samen te
werken."
"In vele jaren heb ik OpenText zien uitgroeien
van één van de vele ECM-leveranciers tot de sterke 1,2 miljard dollar
EIM-leider van dit moment," stelt Cochrane. "Met het toenemende
gebruik van sociale media, een groeiend aantal mobiele apparaten en een grotere
afhankelijkheid van de cloud, is er een enorme behoefte bij organisaties om de
groeiende hoeveelheden bedrijfsinformatie beter te beheren en actie op te kunnen
ondernemen. OpenText is zeer goed gepositioneerd voor verdere snelle groei en
leiderschap van de EIM-markt. Ik ben vereerd om deel uit te gaan maken van het
OpenText-team van Mark en ik kijk ernaar uit om mijn jarenlange strategische
marketingervaring in te zetten voor het verder uitbreiden van de wereldwijde
merknaam OpenText en de weg van OpenText naar dominantie in de EIM-markt te
continueren."
Sinds 2010 bekleedde Cochrane een aantal zeer
succesvolle senior executive functies bij Adobe Systems, Inc. Als Vice
President, Product Marketing voor de Digital Marketing Business Unit van Adobe
was hij verantwoordelijk voor de wereldwijde product marketing en management
voor Adobe Web Experience Management. Hij hield na de overname van Day Software
ook toezicht op de integratie met andere Adobe-productlijnen en de evolutie
ervan in de Digital Marketing Business Unit.
Voorafgaand aan Adobe was Cochrane Chief Marketing
Officer bij Day Software, Inc, waar hij leiding gaf aan marketinginitiatieven
en samen met de CEO en CFO de bedrijfsvoering herstructureerde, waaronder het
opzetten van een nieuwe wereldwijde verkoop- en serviceorganisatie voor de
herlancering van Day op de wereldmarkt.
Cochrane's 16-jarige carrière in de content
managementindustrie omvat senior executive product marketing functies bij
Alfresco Software, Inc en Interwoven, Inc. Cochrane is op Twitter te volgen via
@kevinc2003.
OpenText International BV –
Zuidtoren, Taurusavenue 15, 2132 LS Hoofddorp – T. +31 (0)23 5652333
Over OpenText
OpenText biedt Enterprise Information Management
software waarmee bedrijven, ongeacht hun grootte of marktsector, hun
ongestructureerde bedrijfsinformatie kunnen beheren, beveiligen en optimaal
benutten zowel in hun datacenter als in de cloud. Inmiddels gebruiken meer dan
50.000 organisaties OpenText-oplossingen ‘to
unleash the power of their information’. Meer informatie over OpenText
Meer informatie over OpenText EIM via :
Certain statements in this press release may contain words
considered forward-looking statements or information under applicable
securities laws. These statements are based on OpenText's current expectations,
estimates, forecasts and projections about the operating environment, economies
and markets in which the company operates. These statements are subject to
important assumptions, risks and uncertainties that are difficult to predict,
and the actual outcome may be materially different. OpenText's assumptions,
although considered reasonable by the company at the date of this press
release, may prove to be inaccurate and consequently its actual results could
differ materially from the expectations set out herein. For additional
information with respect to risks and other factors which could occur, see
OpenText's Annual Report on Form 10-K, Quarterly Reports on Form 10-Q and other
securities filings with the SEC and other securities regulators. Unless
otherwise required by applicable securities laws, OpenText disclaims any
intention or obligations to update or revise any forward-looking statements,
whether as a result of new information, future events or otherwise.
Copyright ©2013 Open Text Corporation. OpenText is a trademark or registered trademark of Open Text SA and/or Open Text ULC. The list of trademarks is not exhaustive of other trademarks, registered trademarks, product names, company names, brands and service names mentioned herein are property of Open Text SA or other respective owners. All rights reserved. For more information, visit: http://www.opentext.com/2/global/site-copyright.html_SKU.
Influx PR -
Geen opmerkingen:
Een reactie posten