Partnership tussen Carerix en Hosted VOIP-aanbieder Tritel levert
recruitmentsector meer gemak en verhoging van de Candidate Experience
‘Automatisch de juiste
kandidaatgegevens in Carerix bij inkomende gesprekken en rechtstreeks bellen
vanuit Carerix’
Rotterdam/Alkmaar, 17 oktober 2017 – Carerix, leverancier van recruitmentoplossingen voor
corporate recruiters en intermediairs, is een samenwerking aangegaan met Tritel, specialist in Hosted VOIP, internet,
mobiel en cloud. Dankzij het partnership is het mogelijk om de Hosted
VOIP-telefonie van Tritel te integreren met Carerix. Dit zorgt ervoor dat de
juiste gegevens van een kandidaat of opdrachtgever automatisch in Carerix
worden gepresenteerd bij inkomende telefoongesprekken naar je vaste en mobiele
telefoonnummer. Ook rechtstreeks bellen is mogelijk door te klikken op het
telefoonnummer dat in Carerix wordt gepresenteerd. Naast de functionele
voordelen levert het meestal ook een flinke kostenbesparing op in
telefoniekosten.
Vraag vanuit de markt
Tritel bestaat in 2017 tien jaar en was in Nederland een van de eerste aanbieders van Hosted VOIP. “Wij waren pionier op het vlak van telefonie uit de cloud”, aldus Toine van den Boomen, Co-owner van Tritel. “Op dit moment is ongeveer de helft van alle bedrijven overgestapt op VOIP-telefonie en naar verwachting maakt het overige deel de switch in de komende drie à vier jaar. Wij leveren onze oplossing aan allerlei soorten branches, waaronder de recruitmentsector. De belangrijkste aanleiding voor het partnership met Carerix is een vraag vanuit de markt. Een klant die zowel met Tritel als met Carerix werkte kwam bij ons met het verzoek of het mogelijk was om beide oplossingen te integreren.
Tritel bestaat in 2017 tien jaar en was in Nederland een van de eerste aanbieders van Hosted VOIP. “Wij waren pionier op het vlak van telefonie uit de cloud”, aldus Toine van den Boomen, Co-owner van Tritel. “Op dit moment is ongeveer de helft van alle bedrijven overgestapt op VOIP-telefonie en naar verwachting maakt het overige deel de switch in de komende drie à vier jaar. Wij leveren onze oplossing aan allerlei soorten branches, waaronder de recruitmentsector. De belangrijkste aanleiding voor het partnership met Carerix is een vraag vanuit de markt. Een klant die zowel met Tritel als met Carerix werkte kwam bij ons met het verzoek of het mogelijk was om beide oplossingen te integreren.
Integratie zonder hoge investeringen
Inmiddels is de integratie tussen Tritel en Carerix een feit. Het is een ‘plug-and-play’ oplossing en vereist geen complexe maatwerktrajecten en kostbare investeringen. Belangrijke pluspunten zijn volgens Van den Boomen verkorting van de gespreksduur en klantherkenning voor hogere candidate experience. “Bij uitgaand bellen kan de recruiter een kandidaat snel en efficiënt bellen door op het telefoontje te klikken in het Carerix systeem. Wanneer iemand belt, herkent Tritel de beller al voordat de telefoon wordt opgenomen wanneer deze in Carerix is geregistreerd en presenteert vervolgens meteen de juiste naam en dossier. En last but not least, is er ook volledige integratie met mobiele telefonie, wat aansluit op de mobile first gedachte van Carerix.”
Inmiddels is de integratie tussen Tritel en Carerix een feit. Het is een ‘plug-and-play’ oplossing en vereist geen complexe maatwerktrajecten en kostbare investeringen. Belangrijke pluspunten zijn volgens Van den Boomen verkorting van de gespreksduur en klantherkenning voor hogere candidate experience. “Bij uitgaand bellen kan de recruiter een kandidaat snel en efficiënt bellen door op het telefoontje te klikken in het Carerix systeem. Wanneer iemand belt, herkent Tritel de beller al voordat de telefoon wordt opgenomen wanneer deze in Carerix is geregistreerd en presenteert vervolgens meteen de juiste naam en dossier. En last but not least, is er ook volledige integratie met mobiele telefonie, wat aansluit op de mobile first gedachte van Carerix.”
Innovatie
is belangrijke kracht
Carerix CEO Reinald Snik ziet innovatie als een belangrijke kracht van Tritel: “De use case voor Carerix is dat de integratie met hun Hosted VOIP-oplossing onze klanten helpt om bij inkomende telefoongesprekken direct te zien wie er belt om vervolgens binnen Carerix meteen naar die kandidaat of contactpersoon te gaan. Dit zorgt voor meer gemak en een verhoging van de candidate en customer experience omdat recruiters direct alle relevante informatie bij de hand hebben om het gesprek in te gaan. Uitgaande telefoongesprekken kan middels één belbutton in de Carerix applicatie. Bovendien kan Tritel onze klanten begeleiden die de overstap willen maken naar VOIP-telefonie of willen besparen op hun huidige telefoonkosten.”
Carerix CEO Reinald Snik ziet innovatie als een belangrijke kracht van Tritel: “De use case voor Carerix is dat de integratie met hun Hosted VOIP-oplossing onze klanten helpt om bij inkomende telefoongesprekken direct te zien wie er belt om vervolgens binnen Carerix meteen naar die kandidaat of contactpersoon te gaan. Dit zorgt voor meer gemak en een verhoging van de candidate en customer experience omdat recruiters direct alle relevante informatie bij de hand hebben om het gesprek in te gaan. Uitgaande telefoongesprekken kan middels één belbutton in de Carerix applicatie. Bovendien kan Tritel onze klanten begeleiden die de overstap willen maken naar VOIP-telefonie of willen besparen op hun huidige telefoonkosten.”
Over Carerix
Carerix is leverancier van recruitment oplossingen die corporate recruiters en intermediairs faciliteren om te komen tot de beste match. De oplossingen worden in de vorm van een SaaS-model gehost en geleverd via beveiligde datacenters. Carerix is opgericht in 2003 en telt op dit moment meer dan 70 medewerkers en meer dan 650 klanten waaronder (werkmaatschappijen van) Randstad, USG, Adecco, DPA, Manpower en gespecialiseerde intermediairs in ICT, oil & gas, finance en service-industrie. Carerix bedient dagelijks meer dan 10.000 gebruikers, verspreid over 17 landen en werkt samen met verschillende strategische partners. Naast de hoofdvestiging op de nieuwe locatie: Cornerstone Business park Rotterdam The Hague Airport, heeft Carerix ook een ontwikkellocatie in Kiev. Voor meer informatie: www.carerix.com
Carerix is leverancier van recruitment oplossingen die corporate recruiters en intermediairs faciliteren om te komen tot de beste match. De oplossingen worden in de vorm van een SaaS-model gehost en geleverd via beveiligde datacenters. Carerix is opgericht in 2003 en telt op dit moment meer dan 70 medewerkers en meer dan 650 klanten waaronder (werkmaatschappijen van) Randstad, USG, Adecco, DPA, Manpower en gespecialiseerde intermediairs in ICT, oil & gas, finance en service-industrie. Carerix bedient dagelijks meer dan 10.000 gebruikers, verspreid over 17 landen en werkt samen met verschillende strategische partners. Naast de hoofdvestiging op de nieuwe locatie: Cornerstone Business park Rotterdam The Hague Airport, heeft Carerix ook een ontwikkellocatie in Kiev. Voor meer informatie: www.carerix.com
Over Tritel
Tritel is gespecialiseerd in het bedenken, leveren en beheren van totaaloplossingen op het gebied van ICT, data- en telecommunicatie voor de zakelijke markt. Vanuit het hoofdkantoor in Alkmaar maakt Tritel het voor haar klanten mogelijk om in een betrouwbare en stabiele omgeving altijd, overal en op elke manier te communiceren. Persoonlijk contact, wederzijds vertrouwen en een transparante communicatie staan hierbij centraal. De dienstverlening van Tritel wordt door haar bestaande klanten gemiddeld met een 9,0 beoordeeld. Daarnaast is Tritel zeven keer op rij door het Financieel Dagblad bekroond met een FD Gazelle Award als één van de snelst groeiende ondernemingen van Nederland. In totaal bestaat de organisatie uit 40 medewerkers en heeft Tritel naast het hoofdkantoor in Alkmaar een vestiging in Den Bosch en Den Haag. Voor meer informatie: www.tritel.nl
Tritel is gespecialiseerd in het bedenken, leveren en beheren van totaaloplossingen op het gebied van ICT, data- en telecommunicatie voor de zakelijke markt. Vanuit het hoofdkantoor in Alkmaar maakt Tritel het voor haar klanten mogelijk om in een betrouwbare en stabiele omgeving altijd, overal en op elke manier te communiceren. Persoonlijk contact, wederzijds vertrouwen en een transparante communicatie staan hierbij centraal. De dienstverlening van Tritel wordt door haar bestaande klanten gemiddeld met een 9,0 beoordeeld. Daarnaast is Tritel zeven keer op rij door het Financieel Dagblad bekroond met een FD Gazelle Award als één van de snelst groeiende ondernemingen van Nederland. In totaal bestaat de organisatie uit 40 medewerkers en heeft Tritel naast het hoofdkantoor in Alkmaar een vestiging in Den Bosch en Den Haag. Voor meer informatie: www.tritel.nl
Noot voor de redactie:
Voor redactionele informatie kunt u contact opnemen met Influx PR, Gerline van Wijnen, telefoon: 055 3663034 of e-mail: carerix@influx-pr.com
Voor redactionele informatie kunt u contact opnemen met Influx PR, Gerline van Wijnen, telefoon: 055 3663034 of e-mail: carerix@influx-pr.com
Geen opmerkingen:
Een reactie posten