dinsdag 7 augustus 2012

CityDotz - digitaal reuzentablet

CityDotz - digitaal reuzentablet:
bezoekers snel, efficient en duurzaam informeren met minder mankracht  


Brielle, 7 augustus 2012  --  Future Forward (FFWD), bureau voor interactieve communicatie, introduceert met CityDotz een geheel nieuw concept waarmee organisaties zich aan hun doelgroep kunnen presenteren. CityDotz is een interactief touchscreen in de vorm van een grote tablet. Op de CityDotz zijn verschillende bullets (Dotz) overzichtelijk weergegeven. Na het aanraken van een Dot krijgen bezoekers van bijvoorbeeld winkelpassages, vakantieparken, evenementen of hotellobby's informatie uit de directe omgeving (location based content). De CityDotz tonen foto's en video's, maar ook bijvoorbeeld aanbiedingen of een routebeschrijving en informatie over de locatie. Al deze informatie is eenvoudig overdraagbaar naar een mobiele telefoon en daarna te delen via sociale media. Lokatiehouders kunnen hun bezoekers zo dus op een snelle, duurzame en actuele manier 24 uur per dag van informatie voorzien.

Op plekken waar het druk is, worden mensen vaak overspoeld met informatie; van brochures tot grote posters. De vraag is: hoe kan een organisatie zich binnen deze papiermassa op een duurzame manier onderscheiden? Deze uitdaging heeft Future Forward opgepakt en beantwoord met de ontwikkeling van CityDotz. Dennis Groeneveld, directeur van Future Forward: "Lokatiehouders bieden met CityDotz hun bezoekers direct de mogelijkheid de gewenste informatie op te vragen, te bekijken en over te dragen naar de mobiele telefoon. Zo kan een hoteleigenaar verschillende Dotz tonen van dingen die er in de omgeving te doen of te koop zijn. Bezoekers kunnen via het CityDotz-scherm ook informatie over de locatie zelf krijgen. Dit levert ten eerste een betere service voor bezoekers, want zij kunnen dit informatiepunt 24 uur per dag gebruiken. Bovendien scheelt het tijd voor baliemedewerkers en biedt het systeem antwoord op de veel terugkomende vragen. Het is zelfs mogelijk videocall (vergelijkbaar met Skype) tot stand te brengen met bijvoorbeeld de plaatselijke VVV."

Het CityDotz-concept is breed inzetbaar; niet alleen winkelcentra kunnen er gebruik van maken, maar ook bijvoorbeeld hotels, VVV-kantoren, recreatieparken, winkels, musea en beurzen kunnen een scherm ophangen. Zo kunnen zij hun klanten of bezoekers altijd direct en up-to-date informeren over hun eigen evenementen, aanbiedingen, activiteiten en producten. Groeneveld: "Het grote voordeel van CityDotz is bovendien dat de informatie ook na sluitingstijd te verkrijgen is. Als bijvoorbeeld een winkel of museum is gesloten, kunnen zij de bezoeker van verschillende informatie voorzien door middel van een sticker waar de QR-code opstaat. Hiermee is de CityDotz-informatie altijd en overal beschikbaar." Groeneveld vervolgt met een concreet voorbeeld: "CityDotz kan bijvoorbeeld in een winkelcentrum worden opgehangen waar het informatie biedt over de aanbiedingen uit de omgeving. CityDotz werkt met losse applicaties die je kunt installeren op het scherm. Elke lokatiehouder kan zijn CityDotz flexibel, helemaal naar zijn smaak en naar de behoeftes van zijn bezoekers inrichten. Dit principe is vergelijkbaar met de appstore voor mobiele telefoons. Er zijn apps om digitale kaarten te versturen, enquêtes te laten afnemen en nog veel meer."

CityDotz: breed concept en gericht toepasbaar

Alle informatie op een CityDotz-scherm is door organisaties makkelijk zelf te bewerken via internet. Zij beschikken over een eigen inlogcode en kunnen vervolgens via het CityDotz-programma alle informatie aanpassen. Op deze manier is het mogelijk snel in te spelen op trends en gebeurtenissen en is de informatie altijd up-to-date. Groeneveld: "Door gericht informatie te bieden, kunnen specifieke marketingactiviteiten worden ondersteund. Bedrijven kunnen zich met CityDotz zo op een nieuwe, flexibele en actuele manier aan hun doelgroep presenteren."

CityDotz wordt tevens als franchise-concept op de markt gebracht.
Een filmpje waarin CityDotz uitgebreid wordt uitgelegd is hier te vinden.

Future Forward Brand NewMedia, Seggelant Zuid 12A, 3237 ME Vierpolders.


T 0181 413 112 - E
info@futureforward.nl - www.futureforward.nl 

Over Future Forward

Future Forward, kortweg FFWD, is een bureau voor intercreatieve communicatie in (nieuwe) media. Het bureau is in 1999 opgericht en is van de web 1.0-periode doorgegroeid tot een eerlijk, pragmatisch en ietwat brutaal 2.0-bureau. FFWD beschikt over een brede expertise die is ondergebracht in verschillende labels. Daardoor kan het bureau een totaalconcept aanbieden, zonder hierbij de focus te verliezen op de afzonderlijke specialismen. Zo beschikt FFWD over het label ‘Cast IT Narrowcasting', voor een sterk staaltje interactieve narrowcasting. Voor advies op het gebied van webdesign, webontwikkeling  en/of gerichte marketing biedt FFWD het label ‘Bewide online media'. Het label ‘Newslight Digitale Nieuwsbrieven' biedt een goed nieuwsbrievenbeheersysteem voor het versturen van digitale mailings. Ook de expertise van FFWD op het gebied van sms-shortcode, -alerts en -marketing worden binnenkort in een eigen label ondergebracht. FFWD is niet alleen bezig met nieuwe media, maar gelooft in de sterke combinatie van de mix van traditionele en nieuwe media. FFWD beschikt over ruime kennis en ervaring in de (nieuwe) media en hanteert graag het uitgangspunt: ervaring is vernieuwing.
Voor meer informatie: http://www.futureforward.nl/  

Voor redactionele informatie:

Influx PR, Influx PR - Hilde Mussche, tel: +31 (0)55 3663034, e-mail: hilde@influx-pr.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten