vrijdag 24 januari 2014

Solipsis Managed Services nieuwe naam voor uitgebreide dienstentak van Solipsis

Portfolio VL IT Specialisten complementeert dienstverlening Solipsisgroep

VL IT Specialisten is met ingang van 1 januari 2014 samen met de ICT-beheertak van Solipsis in de markt gezet als ‘Solipsis Managed Services’. Volgens Wim Buitenhuis, algemeen directeur van de Solipsisgroep past dit volledig in het streven van de Solipsisgroep om een fullservice dienstverlener te zijn. “We zetten daarbij sterk in op een dienstverlenend concept, waarbij de klanten geen omkijken meer hebben naar de belangrijkste onderdelen binnen hun ICT- en informatiebeheeromgeving. Zeker met betrekking tot dienstverlening op het gebied van ICT infrastructuur en -beheer willen we hoog inzetten. Daar zit de groei in de toekomst.”

De Managed Services activiteiten in ICT Beheer, ICT Consultancy, Software Onderhoud en Ontwikkeling worden vanuit de vestiging in Zaltbommel uitgevoerd. De producten en diensten op het gebied van cloud en hosting services, monitoring en virtualisatie spelen direct in op de ontwikkelingen in de markt. Buitenhuis: “Die gaat steeds meer naar fullserviceconcepten, waarbij de klant ervoor kiest om het beheer en de inrichting van zijn ICT-omgeving uit te besteden. Toenemende mobiliteit en vraag naar security spelen ook direct in op de trend om het voortaan aan specialisten over te laten. Het wordt steeds complexer. Hoe ga je om met BYOD (Bring Your Own Device)? En met CYOD (Choose Your Own Device)? Hoe kun je je mensen plaats- en tijdsonafhankelijk laten werken en toch veilig? Hoe staat het met de eerstelijns support voor bijvoorbeeld je BI-systeem? Allemaal zaken waar je je eigenlijk niet mee bezig wilt houden, maar je bent wel volledig afhankelijk van die hele ICT-infrastructuur en -applicaties.”


Wim Buitenhuis ziet de toekomst met vertrouwen tegemoet: “De Solipsisgroep haalt nu zo’n 40% van zijn omzet uit beheerdiensten. Specialisten zoals wij worden steeds vaker opgeroepen om met een goed alternatief te komen en de klanten te ontzorgen ten aanzien van hun ICT vraagstukken. Het grootste voordeel voor de bedrijven zit in hun eigen toenemende productiviteit door een verbeterde ICT-infrastructuur, die met geen of weinig storing het werk doet. Zij hoeven zich niet (meer) bezig te houden met iets wat niet hun kernactiviteit is, maar wel noodzakelijk voor de juiste ondersteuning. Wij zorgen dat alles werkt en dat ze ermee kunnen blijven werken. Zij kunnen dus doorgaan, terwijl de dienstverlening naar hun klanten optimaal is en blijft.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten