dinsdag 19 juli 2016

Pegasystems: Veel vertrouwen in succes van digitale transformatie ondanks de grote uitdagingen


Nieuwe studie toont veel vertrouwen in succes van digitale transformatie ondanks de grote uitdagingen
Door Pegasystems ondersteund onderzoek door de Economist Intelligence Unit laat zien dat bijna 70 procent van de leidinggevenden nog steeds succes voor digitale transformatie voorspelt
Amsterdam, 19 juli 2016 - Pegasystems Inc. (NASDAQ: PEGA), de softwareleverancier van strategische bedrijfsapplicaties voor toonaangevende organisaties, maakt de resultaten van een wereldwijd onderzoek onder leidinggevenden bekend. Een meerderheid van de bedrijven verwacht in 2016 te voldoen aan de digitale transformatie doelstellingen. Meer dan zestig procent denk dat ze eerst belangrijke organisatorische wijzigingen moeten doorvoeren om deze doelen te bereiken.
Het dit voorjaar uitgevoerde onderzoek door de Economist Intelligence Unit(EIU) - gesponsord door Pegasystems - is gebaseerd op een wereldwijd onderzoek onder 282 leidinggevenden uit belangrijke sectoren zoals de gezondheidszorg, financiële dienstverlening, biotechnologie, farmacie en telecommunicatie. Directieleden/leidinggevenden uiten groot vertrouwen in hun digitale transformatie­plannen: 69 procent verwacht hun voor dit jaar gestelde digitale doelstellingen te realiseren. Voor de meeste is falen geen optie aangezien 77 procent meldt dat digitale transformatie voor hun bedrijf in 2016 de hoogste strategische prioriteit is en slechte financiële prestaties als consequentie opdoemen voor het niet voldoen aan deze doelstelling.
Een reden voor het optimisme is te vinden in de wijze waarop managers digitale transformatie als een kans benaderen in plaats van het als marktbedreiging te vrezen. Het perspectief op het verwerven van concurrentievoordeel is de grootste drijfveer van organisaties voor hun digitale transformatie prioriteiten; 48 procent van de managers noemt het een belangrijke reden. Daarentegen herkent slechts 25 procent concurrentiedruk als aanjager voor het nastreven van digitale transformatie.
Maar uit het rapport blijkt ook dat de meeste organisaties niet verwachten dat digitale transformatie gemakkelijk zal zijn. Eenenzestig procent van de zakelijke leiders zegt dat binnen hun organisatie substantiële veranderingen nodig zijn om organisatorisch succes te behalen. Respondenten noemen een gebrek aan leidinggevende ondersteuning als kritische belemmering voor het bereiken van hun doelen. Veertig procent van de respondenten stelt dat senior management het toezicht op de digitale transformatie-initiatieven moet verhogen, wat betekent dat verandering actief moet worden aangestuurd vanuit de top.
"Door het tempo waarin de digitale veranderingen blijven versnellen, is het nog nooit zo belangrijk geweest voor senior business leiders om de fakkel te dragen voor de digitale transformatie binnen hun organisatie", stelt Don Schuerman, CTO en vice president product marketing, Pegasystems. "De toekomst van veel bedrijven hangt nu af van hun vermogen om digitaal potentieel te vertalen naar concurrentievoordeel. Dit is een allesomvattende inspanning. Het heeft topmanagement nodig om te strijden voor de inzet van flexibele, digitale technologieën die de manier waarop zij zich bezighouden met hun klanten verandert."
De meeste bedrijven geven prioriteit aan een verbeterde klantenservice als de primaire doelstelling voor digitale transformatie; 57 procent van de respondenten identificeert het als hun belangrijkste klantgerichte doel. Met een percentage van 38 procent van de respondenten geldt procesoptimalisatie vanuit een intern perspectief als het meest gangbare doel. Dit weegt veel zwaarder dan de nadruk op werknemerservaring; slechts 14 procent van de zakelijke leiders legt de nadruk op verbetering van de betrokkenheid van medewerkers bij hun belangrijkste digitale transformatie doelstellingen.
Om succes op het gebied van digitale transformatie te bereiken, blijkt uit het onderzoek, zijn meer organisaties dit jaar van plan sterk te investeren in big data en analytics technologieën (58 procent) dan in enige andere digitale technologie, zoals mobile computing (36 procent) en software as a service (29 procent). De geplande investering in big data en analytics is voor verschillende industrieën consistent.
Voor het volledige onderzoek Digital Transformation Agenda 2016 kijk opwww.pega.com/digital-transformation. Dit onderzoek is een vervolg op EIU's 2015 Digital Evolution report gesponsord door Pegasystems en Accenture.
Het rapport en aanvullende informatie is te downloaden via:
Over Pegasystems
Pegasystems (NASDAQ: PEGA) ontwikkelt strategische applicaties voor sales, marketing, service en operationele processen. Pega's toepassingen stroomlijnen kritische operationele bedrijfsprocessen, zorgen voor een naadloze connectie tussen organisaties en hun klanten in realtime en via verschillende kanalen en passen zich aan aan de snel veranderende eisen. Pega's Global 3000 klanten behoren tot 's werelds grootste en meest succesvolle organisaties. De applicaties van Pega zijn zowel lokaal beschikbaar als in de cloud. Ze zijn gebouwd op het uniforme Pega 7-platform dat visuele tools gebruikt om toepassingen eenvoudig aan te passen of uit te breiden aan de strategische zakelijke behoeften van de klant. Pega-klanten melden onder meer dat Pega hen de snelste time to value, zeer snelle implementatie, efficiënt hergebruik en wereldwijde schaalbaarheid biedt. Voor meer informatie: www.pega.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten