donderdag 17 augustus 2017

Pegasystems en Accenture introduceren slimme, cloudoplossing waarmee telco’s hun Customer Engagement kunnen verbeteren


Pegasystems en Accenture introduceerden gezamenlijk Intelligent Customer Decisioning as a Service om marketingstrategieën van telco's te optimaliseren. Met deze cloudgebaseerde oplossing beschikken telecomaanbieders over een volledig operationeel business team van Accenture waarmee ze effectieve realtime marketingcampagnes kunnen uitvoeren op basis van Pega´s AI-gestuurde marketing decisioning oplossingen.

Telecomaanbieders strijden om iedere klant, maar beschikken vaak niet over geavanceerde een-op-een marketingmogelijkheden waarmee ze nieuwe klanten kunnen aantrekken maar ook het verloop kunnen verkleinen. Met Intelligente Customer Decisioning as a Service kunnen telecomaanbieders de klantretentie, acquisitiesnelheid en verkoopresultaten verbeteren dankzij  Pega® Marketing for Communications en Pega® Customer Decision Hub in combinatie met  Accenture´s ervaring op het gebied van advies, managed services en hun grondige kennis van technologie, digitalisering en marketing. Door gebruik te maken van Pega's technologie voor een optimale klantbetrokkenheid, kunnen Accenture teams klanten voorzien van AI-gestuurde marketingstrategieën die de prestatiedoelstellingen realiseren zonder de dagelijks werkzaamheden te verstoren en zonder aanvullende hulpmiddelen.

Etisalat 
is een telecomaanbieder in de Verenigde Arabische Emiraten (VAE) met meer dan 10 miljoen mobiele abonnees en bijna een miljoen aanbieders van vaste en breedband verbindingen. Etisalat paste deze technologiestrategie als een van de eerste toe door intelligente marketingsoftware te combineren met adviesdiensten voor de uitvoering en het beheer van hun marketingactiviteiten. Op zoek naar nieuwe mogelijkheden voor uitbreiding van hun marketingacties en diensten wendde Etisalat zich tot Pega voor centralisering en analyse van inkomende en uitgaande klantgegevens. Agents kunnen daardoor de meest relevante producten aan de juiste klanten op individuele basis aanbieden. Accenture zorgde voor de uitvoering en beheerde hun marketingactiviteiten voor advies en inzicht.

Dankzij betere, meer gepersonaliseerde aanbiedingen, verbeterde Etisalat in één jaar tijd de conversiesnelheid, campagneresultaten en klanttevredenheid, waaronder:
  • Aanzienlijk hogere acceptatieniveaus van aanbiedingen en hogere gemiddelde omzet per klant (average revenue per user, ARPU);
  • Introductie van nieuwe aanbiedingen en producten binnen een paar uur;
  • Verschillende systemen samengevoegd op een Pega-gebaseerd systeem waardoor de verwerkingstijd reduceert;
  • Eén klantoverzicht via alle kanalen. 
Dankzij de Accenture en Pega alliantie kunnen gebruikers hun klanten beter bedienen door de meerwaarde van iedere afzonderlijke klantinteractie te verbeteren. Als Strategisch Advies Partner van Pega heeft Accenture meer dan 4.600 Pega specialisten, meer dan 2.000 Pega certificaten en 15 Pega technologische distributiecentra. Onlangs werd Accenture voor het vijfde achtereenvolgende jaar onderscheiden als Pega Partner of the Year. Deze nieuwe oplossing van Pega en Accenture zorgt ervoor dat iedere willekeurige telecomaanbieder zijn klanten relevanter en zinvoller kan benaderen, zonder extra inspanningen, tijd of hulp van derden. De huidige oplossing zal later dit jaar voor andere verticale markten beschikbaar komen. Ga voor meer informatie naar https://www.pega.com/intelligent-customer-decisioning.

"Op een overvolle telecommarkt wilde Etisalat zich onderscheiden door zijn medewerkers te voorzien van effectieve verkoopmogelijkheden voor bestaande en potentiële klanten", aldus  Antonio Ricciardi, vice president consumer intelligence & engagement bij Etisalat. "Accenture en Pega hebben ons geholpen aan een gecombineerde en intelligente marketingoplossing. Daarmee kunnen we klanten en prospects nu consequent de best mogelijke aanbiedingen doen. Dit heeft bijgedragen aan de transformatie van ons bedrijf en aan ons toekomstige succes."
"Telecomaanbieders willen graag nieuwe, winstgevende klanten aantrekken èn behouden. Hiervoor moeten ze snel effectieve marketingstrategieën kunnen toepassen die klanten aanspreken en tot resultaten leiden"
, aldus Mark Davies, senior director and industry principal, communications & media, Pegasystems. "Door deze bedrijven een team van marktspecialisten te bieden die intelligente marketingcampagnes uitvoeren door middel van geavanceerde AI en decisioning technieken, kunnen organisaties snel, winstgevende resultaten boeken met minimale risico´s en investeringen vooraf, als tijdelijke oplossing of als langetermijnstrategie." 
"Bij Accenture brengen we processen, technologie en mensen bij elkaar. Onze klanten kunnen daardoor sneller technologische en bedrijfsmatige transformaties doorvoeren die zorgen voor een maximaal rendement van hun technologie-investeringen", aldus David Steuer, managing director and Pegasystems global practice lead, Accenture. "Het huidige Cloud Firstlandschap dwingt bedrijven om hoogwaardige bedrijfsmiddelen te combineren met geavanceerde technologie en beheertoepassingen. Daarmee kunnen ze uiterst succesvolle marketingcampagnes ontwikkelen, uitvoeren en beheren in een ‘as-a-Service' economie."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten