Nieuw digitaal platform optimaliseert en
stroomlijnt ervaringen voor zowel zakelijke als particuliere klanten
Pegasystems Inc. kondigde vandaag aan dat de Nederlandse verzekeraar VIVAT Pega´s
customer engagement software gaat inzetten om het bedrijf te helpen bij de omslag
naar een innovatieve en meer klantgerichte bedrijfsvoering.
VIVAT wil de klant in alle
activiteiten meer centraal zetten met behulp van het Pega® 7 Platform,
Pega Sales Automation voor Verzekeringen en Pega Customer Service voor
Verzekeringen binnen de Pega cloud, als onderdeel van een algeheel digitaal
transformatieproces. Door gebruik te maken van de technologie van Pegasystems beschikt
VIVAT in één oogopslag over alle klantactiviteiten in alle productlijnen, realtime
tracering van klantverzoeken en gepersonaliseerde customer engagement. Dit
zorgt ervoor dat VIVAT iedere klant het gevoel kan geven een optimale servicebeleving
te hebben gehad.
Door een volledig digitaal customer engagement
platform te gebruiken, kan VIVAT meerdere processen automatiseren, de
bedrijfsefficiency verhogen en snellere afhandeling en responsetijden realiseren.
Deze verbeteringen zullen uiteindelijk leiden tot een betere klantretentie en
klanttevredenheid
Pega Consulting en VIVAT nemen een gezamenlijke
verantwoordelijkheid voor het succes van dit programma. Deze unieke
samenwerking moet aan de hand van best practices tot een implementatie binnen
12 maanden leiden.
VIVAT is actief in de
Nederlandse markt met onder meer de merken Zwitserleven en Reaal. VIVAT biedt
haar klanten slimme en vooruitstrevende oplossingen, die eenvoudig zijn en
passend. Zo helpt VIVAT haar klanten hun dromen mogelijk te maken en hun
kostbaarheden te beschermen, elke dag opnieuw. Sinds februari 2015 is VIVAT
onderdeel van de Chinese verzekeringsgroep Anbang Insurance Group Co. Ltd.
“De samenwerking met Pegasystems levert
een belangrijke bijdrage om onze customer experience aanzienlijk te verbeteren
en te groeien naar de meest innovatieve verzekeraar”, stelt Jeroen Potjes, chief
operating officer bij VIVAT.
“Dankzij Pega kunnen we de
frontoffice koppelen aan de backoffice en daardoor snel en eenvoudig
geavanceerde en gepersonaliseerde customer journeys realiseren. We zijn nu in
staat om klanten vanaf het eerste moment van de juiste informatie te voorzien.
We kunnen passende en adequate offertes opstellen, betrouwbare service bieden
en bovendien onze dienstverlening continu verbeteren op een flexibele manier”,
aldus Constant Moolenaar, Director VIVAT contact center.
"Tegenwoordig
loopt iedere klantgerichte organisatie het risico klanten te verliezen, tenzij
je op het juiste moment kunt inspelen op de actuele, persoonlijke behoeften van
je klanten", aldus David Wells, vice president en managing director EMEA
bij Pegasystems. "Door zichzelf volledig te vernieuwen, kan VIVAT de
manier waarop het relaties met klanten aangaat en onderhoudt herdefiniëren en
daarmee een grote voorsprong nemen op de concurrentie. Ik ben zeer verheugd dat
wij onderdeel mogen zijn van deze herpositionering."
Geen opmerkingen:
Een reactie posten