donderdag 7 februari 2013

OpenText benoemt Kevin Cochrane als Chief Marketing Officer






Voormalig Adobe Executive en industrie-expert gaat strategische marketing voor OpenText aansturen

Hoofddorp, 7 februari 2013 – OpenText, toonaangevend leider van Enterprise Information Management-oplossingen (EIM), heeft bekend gemaakt dat industrieveteraan Kevin Cochrane tot het bedrijf is toegetreden als Chief Marketing Officer. In deze functie is Cochrane wereldwijd verantwoordelijk voor de strategische planning en implementatie van de marketing voor OpenText binnen de Enterprise Information Management markt. Naar verwachting zal die markt in de komende vier jaar naar $19 miljard groeien. Als lid van het Executive Leadership Team van OpenText rapporteert Cochrane rechtstreeks aan OpenText President en CEO, Mark J. Barrenechea.

"Kevin is een zeer hoog aangeschreven marketing executive en brengt voor OpenText een enorme hoeveelheid ervaring binnen op het gebied van product- en solution marketing", aldus OpenText CEO Mark J. Barrenechea. "Als onze nieuwe CMO brengt Kevin passie voor het merk, klanten, producten en verkoopmogelijkheden. Ik ben blij dat hij deel gaat uitmaken van ons executive team en kijk ernaar uit om met hem samen te werken."
"In vele jaren heb ik OpenText zien uitgroeien van één van de vele ECM-leveranciers tot de sterke 1,2 miljard dollar EIM-leider van dit moment," stelt Cochrane. "Met het toenemende gebruik van sociale media, een groeiend aantal mobiele apparaten en een grotere afhankelijkheid van de cloud, is er een enorme behoefte bij organisaties om de groeiende hoeveelheden bedrijfsinformatie beter te beheren en actie op te kunnen ondernemen. OpenText is zeer goed gepositioneerd voor verdere snelle groei en leiderschap van de EIM-markt. Ik ben vereerd om deel uit te gaan maken van het OpenText-team van Mark en ik kijk ernaar uit om mijn jarenlange strategische marketingervaring in te zetten voor het verder uitbreiden van de wereldwijde merknaam OpenText en de weg van OpenText naar dominantie in de EIM-markt te continueren."

Sinds 2010 bekleedde Cochrane een aantal zeer succesvolle senior executive functies bij Adobe Systems, Inc. Als Vice President, Product Marketing voor de Digital Marketing Business Unit van Adobe was hij verantwoordelijk voor de wereldwijde product marketing en management voor Adobe Web Experience Management. Hij hield na de overname van Day Software ook toezicht op de integratie met andere Adobe-productlijnen en de evolutie ervan in de Digital Marketing Business Unit.
Voorafgaand aan Adobe was Cochrane Chief Marketing Officer bij Day Software, Inc, waar hij leiding gaf aan marketinginitiatieven en samen met de CEO en CFO de bedrijfsvoering herstructureerde, waaronder het opzetten van een nieuwe wereldwijde verkoop- en serviceorganisatie voor de herlancering van Day op de wereldmarkt.
Cochrane's 16-jarige carrière in de content managementindustrie omvat senior executive product marketing functies bij Alfresco Software, Inc en Interwoven, Inc. Cochrane is op Twitter te volgen via @kevinc2003.

OpenText International BV – Zuidtoren, Taurusavenue 15, 2132 LS Hoofddorp – T. +31 (0)23 5652333

Over OpenText
OpenText biedt Enterprise Information Management software waarmee bedrijven, ongeacht hun grootte of marktsector, hun ongestructureerde bedrijfsinformatie kunnen beheren, beveiligen en optimaal benutten zowel in hun datacenter als in de cloud. Inmiddels gebruiken meer dan 50.000 organisaties OpenText-oplossingen ‘to unleash the power of their information’. Meer informatie over OpenText


Meer informatie over OpenText EIM via :
·         het blog van Mark Barrenechea, OpenText’s CEO;
·         het OpenText EIM Resource Center met de laatste klantvideo’s, whitepapers en meer;
·         een persoonlijke gesprek tijdens de komende OpenText EIM Days;
·         twitter @opentext en Facebook: http://www.facebook.com/opentext.


Certain statements in this press release may contain words considered forward-looking statements or information under applicable securities laws. These statements are based on OpenText's current expectations, estimates, forecasts and projections about the operating environment, economies and markets in which the company operates. These statements are subject to important assumptions, risks and uncertainties that are difficult to predict, and the actual outcome may be materially different. OpenText's assumptions, although considered reasonable by the company at the date of this press release, may prove to be inaccurate and consequently its actual results could differ materially from the expectations set out herein. For additional information with respect to risks and other factors which could occur, see OpenText's Annual Report on Form 10-K, Quarterly Reports on Form 10-Q and other securities filings with the SEC and other securities regulators. Unless otherwise required by applicable securities laws, OpenText disclaims any intention or obligations to update or revise any forward-looking statements, whether as a result of new information, future events or otherwise.

Copyright ©2013 Open Text Corporation. OpenText is a trademark or registered trademark of Open Text SA and/or Open Text ULC. The list of trademarks is not exhaustive of other trademarks, registered trademarks, product names, company names, brands and service names mentioned herein are property of Open Text SA or other respective owners. All rights reserved. For more information, visit: http://www.opentext.com/2/global/site-copyright.html_SKU.

Voor redactionele informatie of een portretfoto:
Influx PR - Gerline van Wijnen, tel: +31 (0)55 3663034, e-mail: opentext@influx-pr.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten