donderdag 29 juni 2017

Carerix maakt schrijven van doelgroepgerichte vacatureteksten eenvoudig met de VacatureVerbeteraar van Intelligence Group

Carerix, leverancier van recruitmentoplossingen voor corporate recruiters en intermediairs en arbeidsmarktdataleverancier  Intelligence Group, intensiveren hun samenwerking. Nieuwe stap binnen het partnership is de integratie van VacatureVerbeteraar binnen het Carerix-platform. Vanaf nu kunnen recruiters binnen hun vertrouwde Carerix-omgeving doorklikken naar de online tool om vacatureteksten te analyseren op de mate van overeenkomsten met de wensen van de te werven doelgroep. Extra toevoeging in de tool is dat ook inzicht wordt gegeven in de wervingshaalbaarheid voor een bepaalde vacature in een bepaalde regio.

VacatureVerbeteraar is een innovatieve tool, ontwikkeld door Intelligence Group en Jobdigger om de arbeidsmarkt te faciliteren bij het schrijven van een effectieve en wervende vacaturetekst voor elke doelgroep. De tool is gericht op de Nederlandse markt en checkt binnen enkele minuten in welke mate een vacaturetekst voldoet aan de wensen van de doelgroep en geeft ook schrijfadviezen om de tekst direct aan te passen. Het is mogelijk om aanpassingen direct door te voeren en de tekst opnieuw te laten beoordelen. Dit gebeurt door middel van unieke algoritmes en taaltechnologie.

Gebrek aan doelgroepinformatie
De strijd om de kandidaat neemt toe en een vacaturetekst is vaak het eerste contactmoment met een mogelijke kandidaat. “Vaak laten bedrijven hier kansen liggen”, weet Ellen van Dieren, arbeidsmarktcommunicatie & marketingspecialist bij Intelligence Group, uit ervaring. “Er wordt te weinig aandacht besteed aan vacatureteksten en het meest gehoorde argument hiervoor is simpelweg tijdgebrek en het gebrek aan kennis van de doelgroep. Door de integratie van VacatureVerbeteraar binnen het Carerix-platform kunnen recruiters heel eenvoudig een check doen of de meest belangrijke beweegmotieven voorkomen in een tekst. Die beweegmotieven zijn verschillend per doelgroep en zorgen voor het maken van de juiste match conform de wensen en drijfveren van die doelgroep.”

Bewustwording
Intelligence Group wil daarnaast een bijdrage leveren aan de bewustwording van bedrijven over hoe ze een kandidaat het beste kunnen aanspreken. Van Dieren: “De grootste slag is te maken door teksten te schrijven vanuit de perceptie van de kandidaat en niet alleen een opsomming van eisen vanuit de opdrachtgever.


Reinald Snik, CEO Carerix: Carerix is continu op zoek naar samenwerkingsverbanden die het proces van werven, selecteren en plaatsen verbeteren. De VacatureVerbeteraar geeft inzicht in de beweegmotieven van kandidaten waardoor zij ‘spot-on’ unieke en doelgerichte vacatureteksten kunnen schrijven. Naast snelheid in het publicatieproces, weet de recruiter vooraf dat de juiste elementen in de vacaturetekst zijn opgenomen. Met als resultaat: geschikte en betere kandidaten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten