maandag 12 november 2012

Onderzoek Pegasystems: integreren van onboarding en klantenservice met sales force automation leidt tot efficiëntievoordelen


Amsterdam, 12 november 2012 – Zakelijke klanten van banken vinden een soepel onboarding-proces en positieve klantenservice-ervaringen van cruciaal belang. Dit is een van de resultaten uit onafhankelijk onderzoek in opdracht van Pegasystems Inc. (NASDAQ: PEGA), marktleider op het gebied van Business Process Management (BPM) en Customer Relationship Management (CRM)-oplossingen. Het onderzoek toont verder aan dat het integreren van onboarding en klantenservice met sales force automation aanzienlijke efficiëntieverbeteringen oplevert.

Het onderzoek werd in oktober uitgevoerd door TechValidate, een onafhankelijk onderzoeksbureau. 3170 managers van zakelijke/wholesale banken werden ondervraagd over de kracht van het integreren van sales force automation-tools met treasury onboarding. De resultaten:

à         Ruim een derde van de respondenten (34%) typt handmatig data over van sales- naar onboarding-tools. 51% daarvan geeft aan dat slechts enkele gegevens automatisch worden ingevuld. Dat resulteert in extra arbeidskosten, minder snelle afhandeling en problemen met data-integriteit.
à         Bijna acht op de tien respondenten (78%) zegt dat hun organisaties de verkoop aan bestaande klanten zou kunnen verhogen met tenminste 20% als sales force automation, onboarding-applicaties en klantenserviceprocessen naadloos geïntegreerd waren.
à         Ongeveer de helft (47%) vindt dat de belangrijkste tekortkoming van hun huidige sales force automation-tools van andere leveranciers is dat zij klantgegevens niet in real-time kunnen zien en geen vragen of klantverzoeken kunnen initiëren.

Pega-technologie, zoals de Pega Sales Force Automation-oplossing, integreert niet alleen de informatie over klantrelaties, maar automatiseert ook business-gedreven processen. Dit verbetert zowel de sales- als de onboarding-cyclus. Customer onboarding, waarbij vaak verschillende gescheiden bronnen voor het handmatig invoeren van klantgegevens worden gebruikt, kan tijdrovend en foutgevoelig zijn. Met Pega worden banken klantgerichter, waarbij zij deze complexiteit omzetten in concurrentievoordelen.

Ron Wellman, Industry Principal, Commercial Banking bij Pegasystems:
"In de afgelopen jaren heeft deze sector zich gericht op het outsourcen en automatiseren van processen, zoals onboarding (met EBAM) en klantenservice, of op het creëren van business agility met cloud gebaseerde salestools. Pega is ervan overtuigd dat het realiseren van een aanzienlijke ROI nu mogelijk is door de focus op klantbeleving gedurende de hele levenscyclus te verhogen; waar mogelijk met de inzet van automatisering en self-service. Door sales, onboarding, dienstverlening, KYC/FATCA, case management en betalingsvoorwaarden te integreren, geven we banken de ultieme klantgerichte oplossing om voorop te lopen in deze zeer competitieve omgeving."

Pegasystems, Viñoly Building, Claude Debussylaan 20b, 1082 MD Amsterdam
Telefoon: 020 3057490, Website: www.pega.com.

Over Pegasystems
Pegasystems, leider in Business Process Management en Customer Relationship Management (CRM)-oplossingen, ondersteunt organisaties bij het verbeteren van customer loyalty, het genereren van nieuwe business en het verbeteren van productiviteit. Onze gepatenteerde Build for Change® technologie versnelt de ontwikkeling van kritische bedrijfsapplicaties door zakelijke doelstellingen direct vast te leggen, zonder handmatig te hoeven programmeren. Pegasystems' flexibele on-premise en cloud gebaseerde oplossingen maken het voor klanten mogelijk om snel te kunnen inspelen op veranderende marktomstandigheden om de concurrentie te snel af te zijn. Meer informatie over Pegasystems is te vinden op: www.pega.com.

Voor redactionele informatie:
Influx PR – Gerline van Wijnen / Corrie Lalkens – tel: 055 366 3034, e-mail: pega@influx-pr.com.

Achtergrondinformatie:
à         Voor meer informatie over Pega’s oplossingen voor zakelijk bankieren: http://pega.com/solutions/by-industry/financial-services/corporate-and-investment-banking 
à         Waarom Pega leider is in Treasury Onboarding: http://pega.com/resources/idc-marketscape-north-america-treasury-onboarding-2012-vendor-assessment
à         Hoe organisaties wereldwijd gebruikmaken van Pega: http://www.pega.com/about-us/company/customers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten