woensdag 4 november 2015

Exactpi kiest Carerix voor professionalisering frontofficeprocessen





Carerix, leverancier van recruitment- en detacheringssystemen voor personeelsintermediairs, heeft bij Exact personeelsintermediair het Carerix-platform geïmplementeerd ter ondersteuning van de frontofficeprocessen. De belangrijkste winstpunten tot nu toe voor de organisatie zijn een flinke efficiencyverbetering en inzichtelijkheid in de processen op recruitmentgebied. Ook de medewerkers van Exact hebben de oplossing van Carerix positief en enthousiast ontvangen: ‘modern en plezierig om mee te werken’.

Exact personeelsintermediair viert volgend jaar haar 50-jarig bestaan en heeft kantoren in Amsterdam, Den Haag en Rotterdam. Exact is gespecialiseerd in vaste en tijdelijke vacatures op mbo-, hbo- en wo-niveau en het voeren van werkgeverschap voor opdrachtgevers in de Randstad. Sinds 2005 werkte Exact met andere specifieke uitzendsoftware. “Dat was op dat moment top of the bill”, aldus Marjolein Stok, Operationeel Directeur bij Exact. “Maar de laatste tijd werd het gemis van bepaalde functionaliteiten steeds groter. Bovendien lieten ontwikkelingen en innovaties langer op zich wachten dan werd toegezegd.”

In april van dit jaar hakte Exact de knoop door en besloot om het recruitmentgedeelte los te koppelen van het backofficesysteem en te professionaliseren met de oplossingen van een andere leverancier. Stok: “We hebben tijdens het selectietraject meerdere partijen bekeken en de keuze is uiteindelijk gevallen op Carerix. We hadden een flinke ‘must have-lijst’ die met de Carerix-software grotendeels kon worden afgevinkt. Bovendien pasten ze, zowel qua organisatie als hoe ze naar de business kijken, het beste bij ons.”

Verbeteringen
Belangrijke verbeteringen in de frontoffice zijn onder meer de integratie van e-mail binnen de recruitmentsoftware. Voorheen was dit gescheiden en hadden medewerkers allemaal aparte mapjes Nu is dit geïntegreerd binnen één systeem. Ook het handmatig invoeren van een kandidaat is verleden tijd. Met één druk op de knop zitten de gegevens in het systeem; een enorme efficiencyslag. Ander groot pluspunt is volgens Stok dat de fases van het matchingsproces heel duidelijk en inzichtelijk zijn. “We kunnen nu precies zien in welke fase we zitten met een vacature. Hoeveel kandidaten zijn er al voorgesteld, hoeveel gaan er op gesprek? Dit geeft duidelijk inzicht in waar je staat met een bepaalde vacature. Verder beschikt de oplossing over een goede search engine. Je kunt meerdere filters over elkaar heen leggen en het systeem zoekt ook in documenten. Diverse functionaliteiten zijn makkelijk aan en uit te zetten. Alles is naar eigen behoeften aan te passen.”

Gedegen en professioneel
De begeleiding vanuit Carerix tijdens de implementatie omschrijft Stok als heel gedegen en professioneel. “Zij hebben heel duidelijk aangegeven dat als je je goed voorbereid en goed nadenkt over de processen het systeem zich makkelijk laat inrichten.” Stok onderstreept het belang om er als organisatie ook na de implementatie de nodige tijd en energie in te investeren. “Het is nu aan ons. De mensen moeten het doen. Alles staat of valt met hoe je het systeem vult en gebruikt. Uniformiteit is daarbij van groot belang. Daarnaast heb ik als voordeel dat ik iemand in dienst heb die bij Carerix heeft gewerkt. Zij weet alle ins en outs en houdt de medewerkers scherp.”

Ongoing proces
“We zijn nu een half jaar bezig en het gaat heel goed”, aldus Stok. “Ik beschouw het als een ongoing proces. Binnen Carerix is nog veel meer mogelijk, zoals kandidaat portals of nieuwsbrieven, maar we gaan nu eerst zorgen dat de organisatie hier goed op draait. Sinds kort doet Exact mee met een pilot van Carerix om ook het salestraject binnen het Carerix-systeem te faciliteren. Dit is specifiek gericht op de accountmanagers die zich bezighouden met het binnenhalen van nieuwe business. Stok: “IT en automatisering zijn naast mensenwerk cruciaal in onze branche Het logisch en efficiënt inrichten van je processen is daar een belangrijk onderdeel van. Carerix denkt echt mee in dat traject en geeft je nuttige feedback.”


Reinald Snik, directeur Carerix: “Het succes van onze klanten zoals Exact ligt voor een groot gedeelte in het integraal bijeenbrengen van informatiekanalen, zoals mail, website, jobboards, social media en diverse bronnen, waaronder LinkedIn, Xing, Github en StackOverflow. Snelheid en overzicht ondersteunen de consultant bij het vinden en aanbieden van de juiste kandidaat. Dit maakt onze klanten onderscheidend bij zowel de kandidaat als de opdrachtgever en zorgt voor meer productiviteit in een competitieve markt.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten